Was de mollaboratie vorig jaar geen theorie die ook gevolgd werd?
Geen idee meer hoe die exact werd bekeken (ben het topic gaan zoeken maar vond het niet meteen terug), maar ik had nu net het idee om even te kijken met wie de afvallers al het vaakst hadden samengewerkt. Afvaller Jens laat ik achterweg want 1 proef waar ook de Mol moet vechten voor zijn plekje vind ik onvoldoende om over te oordelen. Van Dami en Kevin kunnen we al iets meer een beeld krijgen op hun mogelijke stemgedrag..
DAMI
- Opdracht 1 (maïspaintball) samen met: Philip
- Opdracht 2 (knuffelquiz) samen met: Samina
- Opdracht 3 (verstopte namen) samen met: Kevin en Samina
- Opdracht 4 (klassieke klassiekers) samen met: Jasmien (en in mindere mate de 4 karaoke's)
- Opdracht 5 (oberbrigade) samen met: Katrien, Sven, Annelotte (en anderen)
- Opdracht 6 (atoomkelder) samen met: Kevin, Noah, Sven, Philip
KEVIN
- Opdracht 1 (maïspaintball) samen met: Sven, Katrien
- Opdracht 2 (knuffelquiz) samen met: Katrien
- Opdracht 3 (verstopte namen) samen met: Dami en Samina
- Opdracht 4 (klassieke klassiekers) samen met: Philip, Annelotte, Katrien
- Opdracht 5 (oberbrigade) samen met: Jasmien, Philip (en anderen)
- Opdracht 6 (atoomkelder) samen met: Dami, Noah, Sven, Philip
Je kan hier een puntentelling aan toevoegen om te zien wie het vaakst met wie samenwerkte.
1 punt voor directe samenwerking, 0 punten indien niet samengewerkt, een half voor iets tussen de twee.
2 voorbeelden:
- Carpool karaoke bij Dami: 1 punt voor Jasmien (direct samengewerkt), een half voor de 4 karaoke's (wederzijds zichtbaar), 0 voor de piano's (niet samen).
- Oberbrigade bij Kevin: 1 punt voor Philip en Jasmien (direct, proef 2), een half voor de rest (wandeling)
Dit toegepast op de 2 afvallers krijg ik:
DAMI vooral samengewerkt met Samina (3 ptn), Kevin, Philip en Sven (elk 2.5 ptn), Lennart en Noah (2 ptn), Jasmien (1.5 ptn), Annelotte en Katrien (1 pt).
KEVIN vooral samengewerkt met Katrien (3.5 ptn), Philip (3 ptn), Sven (2.5 ptn), Dami (2 ptn), Annelotte, Noah, Samina (1.5 ptn), Jasmien (1 pt), Lennart en Jens (0.5 pt).
Uiteraard kun je dan 2 richtingen uit met deze theorie...
Dami werkte vooral met Samina samen, Kevin vooral met Katrien, beiden in iets mindere mate met Philip.
Betekent dat dan dat ze uitgeschakeld zijn omdat ze al in een tunnelvisie zaten en één van deze kandidaten verdachten? Of betekent het net dat ze deze kandidaten helemaal niet verdachten?
Wetende dat Kevin zijn antwoorden bij de eliminatie spreidde en dat Kevin en Dami achteraf in het interview zeiden dat ze in de wagen tot de gemeenschappelijke conclusie van 1 Mol kwamen, zou het even goed kunnen dat Dami Samina verdacht, dat Kevin spreidde, maar dat ze intussen beiden Philip verdenken gezien hij het meest met hen 2 samenwerkte...
Enfin, een theorie waar je verschillende wegen mee op kan en die vooralsnog niet veel leert, maar die ik toch maar deel voor de volledigheid
EDIT/2/ Dit dus vooralsnog enkel over de afvallers. Ik moet dit nog eens nader bekijken voor diegenen die er wél nog in zitten. Pas als je beide kanten van het verhaal hebt kan je betere conclusies trekken..