Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 6!
Opdracht 1 - De zeven verschillen
- MOLPOSITIE: Je zou kunnen zeggen dat de positie om wel of niet te verdubbelen de ideale positie is, maar het kan natuurlijk ook nuttig zijn om verschillen niet op te merken om het bedrag dat eventueel verdubbeld kan worden zo laag mogelijk te houden. En wat was er gebeurd als Annelotte het verschil met de touwtjes wel had aangeduid? Ik ga hier dus geen rekening mee houden.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
- Ronde 1: Om de verhoudingen met de andere ronde gelijk te houden, zijn er bij elke ronde 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
Factor 1 - Op pad: Annelotte en Sven werken goed samen. Annelotte zoekt naar de verschillen terwijl Sven voor een goede verdediging zorgt en er ook in slaagde iemand af te schieten. Het verschil bij de olifant werd benoemd door Annelotte, het oor werd bevestigd door Annelotte, maar de trui wordt benoemd door Jasmien en genegeerd door Annelotte.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Sven en 0,5 kandidatenpunten aan Annelotte.
Factor 2 - Hulp: Philip slaagt erin aanvallers lang bezig te houden, vooral in het begin door de aanvaller 5 minuten lang bezig te houden. Jasmien zorgt voor heel goede communicatie met Annelotte door het verschil bij de olifant te bevestigen, het oor te benoemen en ook de trui te benoemen. Lennart is redelijk afwezig en laat ook een aanvaller veel te snel gaan.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Philip.
- Ronde 2: Ook hier hetzelfde systeem.
Factor 1 - Op pad: Jasmien en Lennart doen het foutloos. Bij het mens op de vinger benoemt Jasmien meteen het verschil en omschrijft Lennart het goed voor Annelotte. Bij de bril komen de dames samen toevallig op het goede verschil, bij het roze ventje benoemt Jasmien het verschil en bij de auto komen de dames samen op het verschil. Ook Lennart doet zijn werk goed, want hij verdedigt zeer goed en schiet een aanvaller af.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 2 - Hulp: Annelotte neemt hier de leiding en bevestigd het verschil bij het mens op de vinger en bij het roze ventje. Bij de bril komt ze samen met Jasmien toevallig op het goede antwoord en bij de auto komen ze er ook samen op. Philip deed hier het geheugenspelletje minder goed dan ervoor en ook de redelijk afwezige Sven hielp hier zeker niet goed.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Philip.
- Verdubbeling: Die verloopt niet zo heel goed, zowel bij Philip als bij de kandidaten die achterbleven.
Opdracht 2 - De vluchtsimulator
- MOLPOSITIE: Als Mol kan je het beste in het vliegtuig zitten. Je kan daar heel veel naar de toren bellen en met een laag bedrag landen of alles bijna perfect doen en met een hoog bedrag de landing verkeerd laten gaan. Ook in de hangar kan je goed mollen, maar je hebt geen rechtstreekse invloed op het geld wat je in het vliegtuig wel hebt.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte, Philip en Sven.
- In het vliegtuig:
Factor 1 - Opstijgen (max. 0,5 punten): Verloopt prima
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 2 - Tussentijdse problemen + brandstof (max. 1 punt): Tussentijdse problemen worden goed opgelost.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 3 - Landen (max. 0,5 punten): Gaat helemaal fout bij beide piloten.
- In de hangar:
Factor 1 - Opstijgen (max. 0,5 punten): Verloopt prima
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte, Philip en Sven.
Factor 1 - Tussentijdse problemen en brandstof (max. 1 punt): Sven zorgde voor een tegenligger en een zware storm. Philip voor een elektriciteitspanne en een motorbrand.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Philip en Sven.
Factor 3 - Landen (max. 0,5 punten): Dankzij Annelotte konden ze instructies doorgeven aan Jasmien en Lennart.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte.
Opdracht 3 - De dossiers
- Je kan hier als Mol heel goed mollen door te kijken in de dossiers, maar ook door te bieden. Ik kan hier dus geen anti-molacties terugvinden waardoor ik ook geen kandidatenpunten kan uitdelen.
De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 6
Alweer viel een duidelijke kandidaat volgens deze theorie af. Daardoor staat Annelotte bovenaan met maar liefst een voorsprong van 7 punten op de traditionele laatste 3 waarbij Lennart na enkele afleveringen nog steeds laatste staat. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden
Voor mijn conclusies en verdenkingen verwijs ik je graag door naar
viewtopic.php?f=93&t=4624
kristof.allaerts schreef: ↑02 mei 2021, 17:58
@Vermoljoen Klein foutje denk ik: Annelotte heeft toch niks met die worsten te maken? Ze doet het zagen en de slotact.
Ik snap de verwarring, maar Annelotte heeft net zoals Jasmien voor de opname geholpen met het 'maken' van de worsten. Uiteindelijk deed Samina tijdens de opname wat er moest gebeuren, maar deed ze dat ook dankzij de hulp van Annelotte en Jasmien
Minedor schreef:- Bikers:
Factor 1 - Tip 1: De vogeltjesdans wordt succesvol doorgegeven aan de bingewatchers. Sven beeldt het goed uit terwijl Philip ervoor zorgt dat hij dit op het juiste moment doet en aanhaalt nog eens een 'safety' te doen.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven
Factor 2 - Tip 2: 'Kissed by fire' wordt succesvol doorgegeven.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en Sven
Hier zou ik nog een extra half punt aan Sven geven. Hij gaat nog door met dansen wanneer Philip zegt dat het lichtje al uit is. DUS hij verdenkt Philip en doet nog even door, just in case.
Een mol zou zeker stoppen.
(niet met de topic maar volgens mij zijn Philip en Sven de Bart en Christian van vorig jaar. Die verdenken elkaar en eigenlijk zijn het gewoon allebei nep-mollen. )
Goede opmerking, heb ik toen ook overwogen maar toch niet gedaan. Is een geweldige actie om jezelf minder verdacht te maken als Mol, want als je als Mol verder doet, dan lijkt me dat niet zo'n groot probleem aangezien je dan uit beeld bent. En misschien verstond Sven als kandidaat Philip echt niet. Je kan er dus meerdere conclusies uittrekken, dus heb ik het maar even links laten liggen.
Bedankt voor de opmerkingen en suggesties trouwens!!