@Jay-Lo
Je hebt inderdaad een punt, dank u om me daarop te wijzen.
Heb het stukje waar de keuze wordt gemaakt tussen klassiekers en klassiek herbekeken en Annelotte geeft bijna direct aan dat ze klassiek wil doen met Katrien, waarna Philip volgt. Kevin komt er als laatste bij.
Ze doet dus dus in geen moeite om in de andere sleutelpositie te raken en gaat resoluut voor de piano (bekeken vanuit mol perspectief)
Ik vond namelijk dat de pianoproef samen met in de wagen zitten (Dami en Jasmien) de sleutelposities waren bij deze proef. Dus als Annelotte de mol is, had ze ook kunnen proberen in de wagen te raken, maar dan weet ze natuurlijk ook dat de andere proef met piano's is. Dus sowieso dat dit achteraf besproken wordt en dat er misschien lastige vragen volgen voor Annelotte, als de andere kandidaten zouden weten dat ze ook piano kan spelen.
Vragen zoals, heb je dan geen klassieke stukken leren spelen, hoe heb je piano leren spelen, ...?
Het zou alleszins voor extra verdenkingen zorgen en je op de radar van andere kandidaten zetten. Zelf al kon je inderdaad niet op voorhand weten dat het met piano ging zijn
De meeste personen die ik ken die piano spelen, hebben dit aangeleerd met onder andere klassieke stukken, voornamelijk in
muziekscholen. Dus hebben in mijn ogen al een betere kennis van klassieke muziek dan de gemiddelde Belg.
Als Annelotte dus een degelijke piano achtergrond heeft en ze is de mol, dan moet ze dit gedurende de hele reis verborgen houden en opletten dat ze zich nergens verspreekt en na de opnames, bij de uitzending kan ze hier ook nog lastige vragen over krijgen. Ik denk dat ze zulke zaken willen vermijden voor een mol, met het oog op vesprekingen.
En gedurende de proef blijkt het voor mij wel dat Annelotte wel meer dan degelijk piano kan spelen, gezien ze Kevin les kan geven (al dan niet fout) en andere zaken.
Rekening houdend met bovenstaande, pianoachtergrond van Annelotte en sleutel positie bij de pianoproef, lijkt mij dat Annelotte zelf als mol voor die positie zou gaan. Ze kan dan veel op de valse noot drukken en Kevin zijn fouten te weinig corrigeren om zo haar €1000 opbrengst te compenseren en als surplus vermijdt ze mogelijke lastige vragen.
Maar het blijft een moeilijke overweging voor mij.
Ik hou het in mijn achterhoofd bij de FTM theorie maar ga me er zeker ook niet op vast pinnen.