Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Dendro18 apr 2021, 23:28

 15
@Cedric
Hier had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan, maar dit was inderdaad niet echt fair. Konden ze beslissen om een duel niet te doen en zo zeker te zijn van de puzzel tijd te verslaan?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 apr 2021, 23:31

 767  Yens
Cedric schreef: 18 apr 2021, 23:18 Als ik me niet vergis verdienden ze 2000€ als ze de puzzel sneller maakten + 1000€ extra per opdracht die ze sneller deden dan de Mol.

Maar eigenlijk waren de beloningen bij de opdrachten niet fair hé.
Beter doen dan de Mol: 1000€ extra inzet.
Slechter doen dan de Mol: 30 minuten straftijd.

Dan had men beter gezegd: de inzet is 5000€ en bij de opdrachten is het ofwel 30 minuten bonus, ofwel 30 minuten straf.
De keuze tussen 1000€ bonus of 30 minuten straftijd is echter een vergiftigd geschenk.
Ik denk dat ze € 1000 verdienden met de puzzel zelf, dat er bij de 2 eerste deelopdrachten telkens € 1000 extra kon verdiend worden en bij de laatste € 2000.
Gebruikersavatar

elbeon18 apr 2021, 23:33

 24  Uma
Wat me vandaag vooral opviel, is dat de Mol 2min 39 zijn/haar adem heeft kunnen inhouden. Da's best een opmerkelijke prestatie. Die zal ook wel geoefend mogen hebben, maar dan nog? Ik zou dus denken dat de Mol een actieve sporter is en/of gewoon een hele grote longinhoud heeft.

Weten we van de (overgebleven) kandidaten of ze een bepaalde sport beoefenen? Lennart voetbalt zeker? Iemand info over de rest?
Gebruikersavatar

annebeestje18 apr 2021, 23:34

 88  Sven
Of misschien een knappe prestatie onder hypnose?
Gebruikersavatar

astridm18 apr 2021, 23:45

 287
Minedor schreef: 18 apr 2021, 22:59 Ik zou voor het adem inhouden niet op conditie afgaan. Het gaat ook om longcapaciteit. Ik kan behoorlijk lang onder water
En dan is er natuurlijk nog hypnose....
Wie zat daar ook alweer in de opdracht? Misschien moeten we het eerder daar zoeken.
Bij de hypnose was het Noah die het adem inhouden deed, dus daar kunnen we niks meer mee.
Gebruikersavatar

astridm18 apr 2021, 23:49

 287
Ja klopt Chicawah, je hebt gelijk, dat heb ik dus verkeerd onthouden.
Gebruikersavatar

Skaeg18 apr 2021, 23:58

 108
Ik zou toch eens de correlatie van adem inhouden met conditie willen weten.

Ik zie dit anders enkel Sven en zeker Lennart doen, beide (ex )-voetballers.
Als conditie van belang is, kan dit een voordeel hebben. Het kan dat je toch sowieso een voorsprong hebt. VO2 max, rode bloedcellen die zuurstof naar de spieren stuurt, .. maar daarover ben ik dus niet zeker.

Indien dit toch klopt , trekt ik de conclusie dat Philip het niet kan zijn, hij lijkt me niet echt de man met de beste fysiek voor zoiets + de leeftijd.

Jasmien is bij dit moeilijk te beoordelen.

Annelotte: Uit deze proef trek ik de conclusie dat Annelotte niet de mol is, tenzij het terug een schitterende actrice is.
Mijn theorie: In het laatste frame, wanneer ze naar het kaartje kijken hoe lang de mol zijn adem heeft kunnen inhouden, zie je haar op de achtergrond met tranen in de ogen de tijd wegwuiven. Ik herken daarin toch een oprechte angst die héél moeilijk is na te bootsen tenzij je daar heel veel studie naar deed. No way dat zij dus die 2min+ ooit kon presteren, tenzij de condities anders waren (niet met een koker maar een zwembad waar je direct zelf naar boven kunt ). En in het introductiefilmpje dacht ik dat ze sprak over lopen om fit te geraken voor het programma, maar tegelijk zei ze dat ze niet aan de hype van meer bewegen mee deed toen corona begon. Ik zou dus niet zeggen dat ze een even goede conditie kan hebben als vb. Lennart, maar ik kan mis zijn. Ik zet haar nog altijd in pole positie om dit spel te winnen, maar niet als mol 😉.
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2021, 00:07

 2354  Uma
Ik denk dat de balans in deze opdracht wel goed zat? Als er 6 mogelijke puzzelaars zijn vs 1 Mol die het alleen heeft moeten doen, dan lijkt me 1.000 euro vs. 30 minuten straftijd wel gewoon fair. Anders wordt het toch veel te makkelijk voor de kandidaten als ze ook nog eens een bonus van 30 minuten krijgen?

Het was misschien wel leuker geweest als ze bij de 3 duels afzonderlijk geld hadden kunnen verdienen en de puzzel niet alles bepaalde, maar een soort bonus was. Toch vond ik het op deze manier zeker prima.
Gebruikersavatar

Dendro19 apr 2021, 00:19

 15
Die balans hangt er dan van af hoe lang je er gemiddeld over doet om een puzzel met 5 af te werken waarvan de randjes als zijn gedaan. Ik heb hier zelf geen idee van.
Hoe lang was de duur van de totale opdracht?
Gebruikersavatar

MarcH19 apr 2021, 00:42

 72  Emanuelle
kim.verhaeghe schreef: 18 apr 2021, 22:37 Misschien heb ik het verkeerd op... Maar wordt de puzzel van de mol niet voornamelijk met links gepuzzeld. Is er iemand van de kandidaten linkshandig?
Tijdens de belproef puzzelt Lennart linkshandig mee.

Dit is de bewuste shot waar Lennart links puzzelt (voor zo ver de mol dit ook zou doen)
Afbeelding
Gebruikersavatar

lynn.waele19 apr 2021, 01:01

 2
Hah, eindelijk eens iets waarover ik een zinnig woordje kan meebabbelen. Ik ben namelijk duiker en vrijduiker.

In deze omstandigheden is deze tijd is echt wel vrij straf - zeker voor een vrouw. Iemand haalde aan dat hij/zij in bad lang zijn adem kan inhouden en dat klopt. Je ligt dan namelijk in warm water en je duikreflex zal je helpen. Maar hier moet je rekening houden dat de kandidaten in een visbokaal met koud water zitten en net een fysieke inspanning hebben gedaan - een wereld van verschil van jij relaxed tussen de bubbels. Het valt trouwens op dat ze direct die visbokaal op hun hoofd hebben geduwd en zijn begonnen, niemand die eraan dacht om een aantal keer goed diep in te ademen voordat ze begonnen? Ik ga dat stukje nog eens opnieuw bekijken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14