Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator20 apr 2022, 09:26

 3483  Uma
Délégee schreef:Op Gran Canaria zijn ook Bananenplantages hoor 😉
I know (op Tenerife ook trouwens) maar La Palma (het eiland wat ik oorspronkelijk bedoelde) is economisch zeer afhankelijk van de bananenteelt en de vulkaanuitbarsting vorig jaar (of het jaar daarvoor) dreigde de economie te doen instorten). (ik ben het een beetje uit het oog verloren en heb geen idee hoe het er nu mee staat: feit is dat er serieus wat schade was en die wellicht niet op 1 jaar hersteld kan worden.
Gebruikersavatar

JBB20 apr 2022, 10:24

 439  Uma
Interessant... ik dacht dat quasi alle bananen uit Colombia kwamen.

Gran Canaria en bananenteelt... Toch weer iets bijgeleerd dan 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2022, 17:18

 8153
Op Madeira ook veel bananen. We kregen een banaan na de paspoortcontrole, bananen in het hotel, bananen op restaurant en bananen op café (en een ganse tros extra "voor thuis"). En we zagen daar genoeg bananenbomen voor de rest van ons leven.
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2022, 08:20

 2204
ex-molinator schreef: 20 apr 2022, 09:26 La Palma (het eiland wat ik oorspronkelijk bedoelde) is economisch zeer afhankelijk van de bananenteelt en de vulkaanuitbarsting vorig jaar (of het jaar daarvoor) dreigde de economie te doen instorten).
De vulkaan was aan het uitbarsten tijdens de opnames van dit seizoen, toch?
Denk dus niet dat ze daar naar toe gaan. Of misschien wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2022, 09:03

 8153
De vulkaan was toen inderdaad flink aan het spuwen. Wij zaten de laatste 2 weken van oktober op Tenerife en kregen op TV elke dag live verslag van die uitbarsting. Het was echt spectaculair.
Wat het eilandhoppen betreft valt het mij wat tegen dat ze alleen de 3 bekendste eilanden aandoen. Ik had toch verwacht dat ze toch minstens ook eens naar Fuertaventura zouden hoppen. Niet dat de Canarische eilanden mij nu zo buitensporig interesseren (Tenerife deden we eigenlijk alleen omdat we nog verlof hadden dat op moest en het in Europa (corona...) was en bovendien een goedkope aanbieding), maar het zou "vollediger" geweest zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 apr 2022, 09:28

 3483  Uma
Er zijn nog 3 afleveringen: ik sluit niet uit dat er nog een eiland bezocht wordt (hoewel accommodatie op La Gomera en El Hierro misschien wat minder evident is).

Ik heb in ieder geval bewijs gevonden dat de voorbereidingen van dit moljaar al heel lang geleden begonnen zijn.
SPOILER
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2022, 09:29

 8153
🤣🤣🤣
Gebruikersavatar

ex-molinator21 apr 2022, 09:39

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef: 21 apr 2022, 09:03 ... Ik had toch verwacht dat ze toch minstens ook eens naar Fuertaventura zouden hoppen.
Vroeg of laat misschien wel, maar niet dit moljaar, immers dat beperkt zich tot de Canarische Eilanden 😛