Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2017, 09:34

 3423  Yens
chicawah schreef:Het doolhof is ook een vlaggenschip, toch? The close encounter met de struisvogels: schitterend! De max toen Eline zich met een oerkreet groot maakte en stoere Davey ervan wegliep (" daar emmekik schrik van zenne"). En intussen Robin en Annelies maar scrabbelen. Nou ja, wat voor scrabbelen moest doorgaan :mrgreen:
Ja, vanzelfsprekend, je kan zo in elke aflevering wel een "vlaggenschip" proef er uit halen 🙂. En inderdaad, Eline was de max in het doolhof 😃. In deze proef ben ik echt wel benieuwd hoe dat nu zit met die hints tijdens het scrabblen 🙂.
Gebruikersavatar

Yvo02 apr 2017, 09:44

 1111  Uma
eveline.vanhemel schreef:Ja, vanzelfsprekend, je kan zo in elke aflevering wel een "vlaggenschip" proef er uit halen 🙂.
Yep, en de museumproef was mijn favoriete vlaggenschip 🙂. Die proef vond ik zo leuk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2017, 10:19

 8153
Nog iets waarover het fijne moeten weten: het strookiesschilderij en het strookiesverhaal!
Gebruikersavatar

Ymineken02 apr 2017, 10:23

 39
Beste Gilles,

Eigenlijk hoef ik niet meer te zeggen dan dat het een fantastisch seizoen was met leuke kandidaten en dat iedereen die er aan meewerkt bedankt is om ons deze reeks te geven 😃
Gebruikersavatar

Mateo03 apr 2017, 00:51

 870
Dag Gilles ,

Wat zou ik u graag "Beste vriend" willen noemen, maar deze terminologie is aan u voorbehouden ( en aan Bertrand...).

Alle complimenten aan u, de kandidaten en de crew zijn eigenlijk al gegeven.
Toch zou ik u nog willen zeggen dat ik dit jaar, zo mogelijk nog meer dan vorig seizoen, ongelooflijk blij ben geweest met De Mol op VIER. Ik bevond/bevind me in een wat moeilijkere periode in mijn leven. Door deze fantastische reeks heb ik mijn zinnen kunnen verzetten en mijn hersencellen op velerlei wijze kunnen activeren, heb ik vaak hardop kunnen schateren (zelfs na driemaal herbekijken van de struisvogel-/doolhofproef), leefde ik mee met de kandidaten, was ik af en toe ontroerd - bijvoorbeeld bij het Shosholoza-lied - heb ik intens genoten van de schoonheid van het Zuid-Afrikaanse landschap.

Mijn dank zit vervat in het bovenstaande.

Hartelijke groeten,

Mateo
Gebruikersavatar

masterveecee03 apr 2017, 12:12

 3547  Sven
Ok, dit forum wordt hier met de dag completer!!! [ external image ]

Gilles DC (zoals hier vaak vermeld, voor de verwarring met die andere Gilles), welkom op het forum. En bedankt voor de info die je nu reeds al gedeeld hebt. Leuke weetje [ external image ]. Hopelijk kunnen we hier nog wat zaken kwijt waar we een antwoord kunnen op krijgen (mss moet er een rubriek bestaan met 'Vragen aan Gilles') 😛

Toch even zeggen dat je een waardige presentator bent voor de Mol in plaats van Michiel DV!

PS. nog mensen nodig in het Mol-team?? ^^
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2017, 12:14

 8153
masterveecee schreef: PS. nog mensen nodig in het Mol-team?? ^^
Ik solliciteer ook! 😃
Gebruikersavatar

Moldedju03 apr 2017, 23:29

 507  Yens
Hallo Gilles,

Mooi dat je hier ook op het forum komt en ons wat extra info geeft. Altijd leuk om wat extra background te hebben.
Complimenten heb je hierboven al veel gehad. Daarvoor zijn we dan ook fans van het programma!

Maar er moet mij toch iets van het hart na het zien van de laatste uitzending. Natuurlijk hebben jullie er een paar mooie hints ingestoken en hebben we er een aantal ontdekt en een aantal niet. Dat is het leuke van het spel.

Wat ik alleen minder leuk vind zijn de fouten die in verschillende afleveringen zaten waarvan wij overtuigd waren dat ze hints waren. En niet zomaar.
Het scrabblespel bijvoorbeeld met de M die jij legt terwijl die niet aanwezig was in het doolhof. De foute telling bij het leggen van Hint. Of de op twitter verspreide alternatieve lijst van afrikaanse woorden waar Molafspraak vervangen werd door Strookiesverhaal. Deze zijn echt niet voor interpretatie vatbaar. Iets in mij hoopt nog dat de uitleg hiervan te moeilijk was voor de laatste uitzending en dat je hier op het forum deze dingen nog gaat uitleggen, maar ik vrees er voor. Want als dit geen hints waren dan waren het ofwel fouten ofwel bewuste misleidingen.

Nu is de basis van dit programma natuurlijk misleiding, in beeld, in voice-over, in intonatie,....
Maar in hints als deze? Neen, dan is de lol er af. En ik veronderstel dat je dit ook wel weet, dus ga ik er maar vanuit dat het geen bewuste hints zijn.

Rest ons de andere optie: het waren fouten.
Wel, beste Gilles en met uitbreiding het hele Mol team, als het opsporen van de mol via hints een deel van je programma is, dan vergallen deze fouten het plezier van het zoeken naar hints. Want ook al ligt het natuurlijk aan onze grenzeloze creativiteit dat we zoveel valse hints vinden ook waar die er absoluut niet zijn, als je niet met betrouwbare informatie kan vertrekken wordt de zoektocht naar die hints die er dan wel insteken, erger dan het zoeken naar een speld in een hooiberg.

En daar pas ik volgend jaar toch voor. Spijtig nondedju :(

Moldedju
Gebruikersavatar

matthias.bouquet04 apr 2017, 13:48

 171
Moldedju schreef:Hallo Gilles,

Mooi dat je hier ook op het forum komt en ons wat extra info geeft. Altijd leuk om wat extra background te hebben.
Complimenten heb je hierboven al veel gehad. Daarvoor zijn we dan ook fans van het programma!

Maar er moet mij toch iets van het hart na het zien van de laatste uitzending. Natuurlijk hebben jullie er een paar mooie hints ingestoken en hebben we er een aantal ontdekt en een aantal niet. Dat is het leuke van het spel.

Wat ik alleen minder leuk vind zijn de fouten die in verschillende afleveringen zaten waarvan wij overtuigd waren dat ze hints waren. En niet zomaar.
Het scrabblespel bijvoorbeeld met de M die jij legt terwijl die niet aanwezig was in het doolhof. De foute telling bij het leggen van Hint. Of de op twitter verspreide alternatieve lijst van afrikaanse woorden waar Molafspraak vervangen werd door Strookiesverhaal. Deze zijn echt niet voor interpretatie vatbaar. Iets in mij hoopt nog dat de uitleg hiervan te moeilijk was voor de laatste uitzendin...
Het is niet gemakkelijk om alles zo mooi in beeld te brengen als ze gedaan hebben, en sluipen er dan bij het foefelen wat foutjes in, vergeef ik ze dat graag. Maar misschien kunnen ze naar volgend jaar toe wel sommige hints iets duidelijker laten uitsteken boven de ongerijmdheden die er inzitten 😉 .
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 apr 2017, 09:49

 8153
We mogen toch niet vergeten dat het voor de crew meestal een race tegen de tijd is. Ik las dat de crew bij de opnames soms 20 u per dag bezig is. En dat 3 weken lang! Dat is echt niet te onderschatten.Ook bij de montage achteraf komt urenlang werk kijken, ze zijn soms een dag bezig voor 1 aflevering.
Dus de foutjes zie ik door de vingers.

Wel konden de hints beter. Zoals iemand (Itchy denk ik) voorstelde, zou het leuk zijn als er, naast de "kleine" hints die op zichzelf staan, een soort rode draad is die door alle afleveringen heen loopt, waarbij je pas na een aantal afleveringen een patroon begint te zien.
Ik denk hier bv. aan "onze" oranje hint die geen hint was (en bovendien naar de verkeerde mol wees): Oranje Vrijstaat - Oranje staat vrij. Oranje bril, kledij, sjaaltjes, oorbellen van Annelies (en de bril die later andersom lag bij de proef in het donker), oranje molboekje... Er verscheen en verdween bij de elektro een oranje muurdecoratie, de grote oranje letters op weg naar kamers voor de opdrachten van liegen of waarheid, het oranje zwaailicht bij liegen of waarheid…
Eigenlijk vergelijkbaar met de klokken, maar wel allemaal in het programma zelf i.p.v. via Twitter.

Maar ondanks alle opmerkingen en kritiek: De Mol is en blijft een schitterende reeks!
Mateo schreef:Door deze fantastische reeks heb ik mijn zinnen kunnen verzetten en mijn hersencellen op velerlei wijze kunnen activeren, heb ik vaak hardop kunnen schateren (zelfs na driemaal herbekijken van de struisvogel-/doolhofproef), leefde ik mee met de kandidaten, was ik af en toe ontroerd - bijvoorbeeld bij het Shosholoza-lied - heb ik intens genoten van de schoonheid van het Zuid-Afrikaanse landschap.
En zo is het maar net! 😃
Gebruikersavatar

rolhad05 apr 2017, 10:35

 434
chicawah schreef:We mogen toch niet vergeten dat het voor de crew meestal een race tegen de tijd is. Ik las dat de crew bij de opnames soms 20 u per dag bezig is. En dat 3 weken lang! Dat is echt niet te onderschatten.Ook bij de montage achteraf komt urenlang werk kijken, ze zijn soms een dag bezig voor 1 aflevering.
Dus de foutjes zie ik door de vingers.
Soms een dag? Zal wel langer zijn.. :p
Gebruikersavatar

masterveecee05 apr 2017, 12:28

 3547  Sven
chicawah schreef:Eigenlijk vergelijkbaar met de klokken, maar wel allemaal in het programma zelf i.p.v. via Twitter.
ja, want niet iedereen heeft twitter, facebook, ...
Ja, ook in deze tijden van technologie 🙂