Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Moldedju08 mar 2016, 10:01

 507  Yens
Hierbij een roze theorie. Het is gewoon zeer opvallend hoeveel roos/rozen/ros er bij de opdrachten voorkomt. Een overzicht.
Aflevering 1:
* De zoutvlakte. Waarom zit er een "roze" vloeistof in het coca cola flesje bij de eerste proef? Heel raar toch?
* Lama's: Er is 1 lama met de naam Rosa
* Brug: roos/witte bolletjes hangen boven iedereen die aan de brug hangt
Aflevering 2
* Ruth krijgt een roze bom in de auto (zo lijkt het toch door het licht)
* religieuze opdracht: rozen aan de ingang van kapelletje, roze plastiekjes aan de helmen
Aflevering 3:
* Blinde schutters: ROSA staat geschreven op 1 van de muren in de fabriekswoning met de paintball, staat ook een roos getekend op de muur
* Slachthuis: rozen op tafel in het Hotel waar ze 1 voor 1 toekomen bij de "vrijstellingsproef"
Aflevering 4
- Tijdens zoektocht in Buenos Aires moeten ze de "CASA ROSADA" vinden
- "1" in het (waarschijnlijk door Woestijvis gemaakte) logo van het radio-station "Buenos Aires Radio 1" is roze
- De muzikant die de partituren speelt baadt in een roos licht
- Bij de renbaanproef wordt in het begin een beeld getoond waarop er 1 paard alleen loopt met een roze doek over zich. Later komt een beeld van een race waarbij 1 paard voor alle anderen uitrent. De jocky heeft een roos petje op ... (lijkt wel de roze mol die achtervolgt wordt door de rest)
- als we zien dat er "de mol was hier" wordt geschreven in het café in aflevering 4, komt er een roze schijn in de rechterbenedenhoek.
Aflevering 5
- rozen in de kamer waar de schilderijen hangen
- paintballverf is roze bij schuttersproef
Aflevering 6
- opdracht Cathy in de metro gaat over een club van "rosse" mensen

Drie van de vier overblijvers zou je kunnen linken met roos:
* Gilles:
- draagt roos hemd bij "introgesprek"
- kledij: heeft roze short, T-shirt ...
- roos voor de holebi gemeenschap
* Cathy:
- Heeft bijna altijd iets roze aan:kousen, jas, pull,…
- Heeft bij de religieuze proef een roze helm aan
- als we zien dat er "de mol was hier" wordt geschreven in het cafe in aflevering 4, komt er een roze schijn in de rechterbenedenhoek. Cathy draagt roze die avond.
- Heeft na de paintballproef "roze mesjkes" (zegt haar man)
- In het boek "The name of the Rose" draait alles om het manuscript dat "Het boek van de lach" wordt genoemd. Cathy's volledige naam is Cathy Van der Ha. (hahahahaha)
- Cathy was ook bij splitsing altijd op de plaats waar de roze hint aanwezig waren.
* Hanne:
- heeft een roze sjaal aan bij introgesprek
- heeft pull met oa. rozen (daar lijkt het toch op) aan bij eerste proef
- is de enige die bij de eerste proef de roze vloeistof uit de fles haalt (is misschien symbolisch: de geest (roze mol) is uit de fles?)
- Bij de Lama proef hangen de lama's JOHANNA en ROSA vlak bij elkaar. Uit de verschillende namen kan je trouwens ook het volgende halen
"il nome della rosa es johanna" (oorspronkelijke titel van "De naam van de roos")
- draagt af en toe iets roos, maar niet overdreven. In aflevering 4, wel al een T-shirt met roze opdruk zijnde "Madonna", in aflevering 5 komt de Madonna terug als schilderij...
- heeft het roze molboekje (dat zorgvuldig buiten de montage lijkt te worden gehouden)
- als we zien dat er "de mol was hier" wordt geschreven in het cafe in aflevering 4, kan je eerst zien dat het Hanne is die schrijft (vanwege de ring aan de vinger) en daarna komt er een roze schijn in de rechterbenedenhoek.
- "Hanne" is letterlijk de naam van een soort roos (google maar eens “Hanne rose”)

Wat mij betreft wint Hanne op punten en heeft Cathy gewoon iets met roze. Hanne is de ROZE MOL !!!

Moldedju
Gebruikersavatar

LodeD08 mar 2016, 10:53

 117
iemand die het ziet zitten van dezelfde oefening te doen voor blauw & groen? Ik durf te vermoeden dat je tot gelijkaardige lange lijsten zult komen...
Gebruikersavatar

Mateo09 mar 2016, 12:25

 870
Ik vind deze roze (-n) theorie niet gek gevonden, vooral omdat er in elke aflevering wel iets van terug komt.
En nee, ik denk niet dat dit geldt voor andere kleuren. Zo heb ik bijvoorbeeld geen lama net de naam Lila voorbij zien komen....
Gebruikersavatar

Mateo10 mar 2016, 00:38

 870
En wat te denken van al die rozerode gordijnen en meubilair overal en steeds weer.... toeval?
Gebruikersavatar

Moldedju10 mar 2016, 09:19

 507  Yens
Ook de vertrekschermen zijn meer roos dan rood ....
Gebruikersavatar

LodeD10 mar 2016, 09:20

 117
wat ik in heel deze theorie nog altijd niet begrijp, is wat Hanne met Roos verbindt?
Gebruikersavatar

masterveecee10 mar 2016, 10:12

 3547  Sven
LodeD schreef:wat ik in heel deze theorie nog altijd niet begrijp, is wat Hanne met Roos verbindt?
ahnee, niks hé, want Gilles is de mol 😉
Gebruikersavatar

LodeD10 mar 2016, 10:17

 117
ja ok, maar gelijk hoe begrijp ik niet waarom iemand met een kleur verbinden wil zeggen dat hij/zij de mol is?

wat heeft "roos" met "mol" te maken?

wat is het gegeven dat ik blijkbaar over het hoofd zie/niet begrijp?
Gebruikersavatar

masterveecee10 mar 2016, 10:31

 3547  Sven
Persoonlijke voorkeur van kleur, van kleur kleren, ...
Op die manier
Gebruikersavatar

Moldedju10 mar 2016, 11:00

 507  Yens
In het boek "De naam van de roos" draait alles rond de zoektocht rond de moordenaar in een abdij die elke dag slachtoffers maakt. Uiteindelijk blijkt de blinde bibliotecaris de schuldige te zijn. (hij sterft zelf wel, dus dat klopt niet helemaal, maar toch)

Dit kan dus echt wel een mooi verwijzing zijn,...
Gebruikersavatar

Moldedju10 mar 2016, 11:08

 507  Yens
Ah ja, en waarom Hanne de naam van de roos zou zijn? Zie lijstje bovenaan topic, met als belangrijkste
- Hanne is dus echt de naam van een roos (google "Hanne rose")
- Hanne heeft het roze molboekje
- Johanna en Rosa vlak bij elkaar bij de lama's

En extra. De eerste zin van het boek van "De naam van de roos" is een quote van Johannes

Moldedju