Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Lodewijk21 dec 2016, 10:31

 146
Dag mollenjagers!

Het is misschien nog wat vroeg om echt al te beginnen jagen, maar gisterenavond (20 dec) in de Slimste Mens heeft de productie toch al een teaser voor het nieuwe seizoen laten zien. Hoogstwaarschijnlijk de beginscène waarin iedereen aankomt en kennismaakt. Het duurde ongeveer 20 sec.

Wat zien we? We zien een colonne auto's rijden op een taxiway op een luchthaven, voorop gegaan door een "follow me" wagen van de luchthaven. Het volgende beeld is een beeld van een vliegtuig in een hangar. Het beeld daarna is een beeld van alle auto's rond dat vliegtuig in die hangar.

Met dat ik zelf in de luchtvaart zit, dacht ik dit eens te onderzoeken, misschien komen we er wat meer over te weten. De luchthaven leek mij ons eigen Antwerpen, het vliegtuig is een ATR 42-300 met als registratie CS-DTO. Een Portugees geregistreerd toestel (bouwjaar '88) van een maatschappij genoemd "Lease fly". Via de flighttracking site Flightradar24 heb ik kunnen achterhalen dat dit vliegtuig op 7 november vanuit Limoges, Frankrijk naar Antwerpen is gevlogen en op 10 november is teruggevlogen. Het lijkt ook gebaseerd in Limoges.

Behalve dan dat het begin van het avontuur begonnen is in Antwerpen ergens tussen 7 en 10 november kan ik er niet al teveel uit afleiden. Tussen die tijd vloog het vliegtuig ook niet, maar Flightradar24 is ook niet 100% correct, dus het kan. Het zou mij sterk verbazen mocht de Portugese registratie, de basis in Limoges of het vliegtuig zelf verder nog iets te maken hebben met de zoektocht. Volgens mij is het gewoon een toestel dat de productie 3 dagen gehuurd heeft, stickertje opgeplakt en even gefeatured in het programma 🙂 Ik wilde het toch maar even meegeven. Iemand anders nog een teaser gezien of nog iets opgevallen? Ik kijk in ieder geval al uit naar het komende seizoen!

Lodewijk

Een paar screenshots:
[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Gebruikersavatar

Ric21 dec 2016, 16:07

 67  Philippe
Tweet van Gilles De Coster vandaag: Die verraad begin weer. (vlag zuid afrika) #DeMol #2017

Het lijkt dus in Zuid-Afrika te zijn
Gebruikersavatar

masterveecee22 dec 2016, 15:17

 3547  Sven
man man, met uw topic komt de drang van de Mollenjacht terug naar boven!!! 😃
Zal er nog even mee wachten voor ik volledig los ga.

...

Allé, mss toch vlug iets:
het vliegtuig is een ATR 42-300 met als registratie CS-DTO. Een Portugees geregistreerd toestel (bouwjaar '88) van een maatschappij genoemd "Lease fly".
Ok:
- die ATR kan iets betekenen, afkorting?
- de CS-DTA ook
- Misschien is de mol Portugees, of heeft zo'n roots
- Geboortejaar 88?
😎

Trouwens, mooi onderzoek ze 👍🏻
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 jan 2017, 17:51

 767  Yens
Weet er iemand eigenlijk al wanneer de Mol juist terug op TV gaat komen, want ik kijk er in ieder geval heel hard naar uit.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 jan 2017, 23:34

 3483  Uma
masterveecee schreef:man man, met uw topic komt de drang van de Mollenjacht terug naar boven!!! 😃
Tja, vorig weekend de kickoff van DeMol op NL gezien en ook al meteen de kriebels gekregen (maar dan voor een spitsvondige mollenjacht).
Ik zou ook wel de uitzenddatum willen weten zodat ik die avonden vrij kan houden 🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT15 jan 2017, 08:40

 767  Yens
Volgens een andere forum over de zender en het voorjaar van 2017 van VIER, zou het nieuwe seizoen van de mol beginnen op maandag 6 februari, als opvolger van het huidige programma van op dat moment, 'Ons Eerste Huis'. Dat kan volgens mij wel kloppen, omdat het huidige programma op dat moment dan normaal inderdaad zal aflopen.
Gebruikersavatar

InspecteurDeCock18 jan 2017, 00:21

 5
Hmm ondanks dat ik elke aflevering van de slimste mens heb gekeken, inclusief die van desbetreffend fragment, heb ik dit denk ik toch gemist. Wanneer kwam dit fragment precies voor in de aflevering? Ik zou het graag zien maar heb geen zin om nog eens een uur naar een aflevering van de slimste mens te kijken die ik al gezien heb. :p alvast bedankt !
Gebruikersavatar

Ric18 jan 2017, 10:38

 67  Philippe
InspecteurDeCock schreef:Hmm ondanks dat ik elke aflevering van de slimste mens heb gekeken, inclusief die van desbetreffend fragment, heb ik dit denk ik toch gemist. Wanneer kwam dit fragment precies voor in de aflevering? Ik zou het graag zien maar heb geen zin om nog eens een uur naar een aflevering van de slimste mens te kijken die ik al gezien heb. :p alvast bedankt !
T was tijdens de reclame uiteraard
Gebruikersavatar

InspecteurDeCock18 jan 2017, 11:58

 5
Ric schreef:T was tijdens de reclame uiteraard

Ah ik dacht dat ze dat misschien in een vraag verwerkt hadden ofzo. Aangezien er werd gezegd <in> de slimste mens. Moest iemand het fragment online tegenkomen dan mag je altijd een linkje achterlaten. Ik kan het alvast niet vinden.
Gebruikersavatar

Lodewijk21 jan 2017, 08:40

 146
InspecteurDeCock schreef:Ah ik dacht dat ze dat misschien in een vraag verwerkt hadden ofzo. Aangezien er werd gezegd <in> de slimste mens. Moest iemand het fragment online tegenkomen dan mag je altijd een linkje achterlaten. Ik kan het alvast niet vinden.
Excuses voor de verwarring, het was in een paar van de laatste afleveringen van DSMTW te zien, als overgang naar de reclame 😉 ik denk niet dat het fragment ergens te vinden is...
Gebruikersavatar

weyns196021 jan 2017, 12:57

 426
Leve 6 februari, laat de jacht beginnen en de beste(n) winnen!
Gebruikersavatar

masterveecee23 jan 2017, 10:21

 3547  Sven
weyns1960 schreef:Leve 6 februari, laat de jacht beginnen en de beste(n) winnen!
<zet datum in agenda>
😃