Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

renzo.verdonckt25 feb 2016, 22:31

90  Uma
De redding van Hugo uit de kerk met de (af)knallende afloop in de bioscoop was inderdaad één van de meest legendarische sabotages uit de geschiedenis van 'De Mol'. Daar zagen we achteraf ook hoe zwaar het voor de Mol kan zijn om toe te slaan en hoe mensen reageren op iemand die voor zichzelf gaat ipv de groep. Die opdracht was zo goed, dat ze in buitenlandse reeksen gekopieerd werd. Heel letterlijk zelfs. In 'The Mole', de eerste Amerikaanse editie, zijn ze zelfs naar datzelfde vervallen dorp getrokken, maar de sfeer en intensiteit zoals het toen bij Hugo gegaan is, werd daar nooit evenaard.

@ Davy: Dat Hugo de aanvallers vanuit de badkamer in de 'Bescherm de Haciënda'-opdracht informeerde over de positie van elke kandidaat, en hoe ze het best naar binnen konden komen, gewoonweg briljant.

@ Heinz: komt er op jouw site ook weer een overzicht over de nieuwe Vlaamse reeks en hoe de Mol tewerk ging?

Heinz25 feb 2016, 23:05

Forum veteraan  427  Uma
Hugo, erg bedankt voor uw bedenkingen en antwoorden en geniet van de komende afleveringen.

De Mol blijft Hugo en alleen Hugo natuurlijk. 😉

@Renzo: Dat zal ik waarschijnlijk wel gaan maken ja.

ALF 2.026 feb 2016, 22:14

3
Zalig om de impressies van een oud-Mol te lezen hier. En wat voor een Mol dan nog! Onovertroffen nog steeds in mijn ogen. En ik heb al flink wat buitenlandse series gezien ook.

Een vraagje als ik even mag: hoe moeilijk was het om te saboteren wetende dat er iemand was die je vrij vlug in de smiezen had? Marianne was niet meer van haar stuk te krijgen. Gelukkig bleek ze vanwege haar enigmatische persoonlijkheid de ideale bliksemafleider.

Dit seizoen blijf ik vooralsnog bij Bruno als Mol. Een allemansvriend die zich niet te fel manifesteert, maar wel subtiel zijn stempel weet te drukken op de opdrachten. En hij brengt heel weinig geld binnen ook uiteraard.

commisaris Witse28 feb 2016, 10:53

260
Hallo Hugo,

Fijn dat je reageert op dit Forum. Is dit een spontane reactie van jezelf als ex-mol of heeft Vier je misschien gevraagd om wat indrukken neer te schrijven ?
Dank voor een eerlijk antwoord. 😂

Sint-joris28 feb 2016, 19:28

73
Davy schreef:Nog een memorabel moment uit seizoen 2 met Hugo:
de hacienda opdracht, waarin De Mol onherkenbaar in beeld kwam
➡️ https://youtu.be/JbQatOpC_Ys?t=29m35s
Even memorabel vond ik de aflevering van 'De laatste show' kort daarop.
Daarin kwamen enkele gasten langs die er in geslaagd waren om deze wazig gemaakte beelden terug om te zetten naar het oorspronkelijke materiaal.
Hoewel ze bewezen dat het beeld van Hugo werd gebruikt om te maskeren, geloofde ze zelf rotsvast dat Marianne de Mol was en Woestijnvis bewust het beeld van Hugo had gebruikt om de boel te misleiden.

Iemand die deze beelden heeft?

Sint-joris28 feb 2016, 19:41

73
Een vraagje waarop Hugo ongetwijfeld een antwoord kan geven:
Hoe worden de vragen en antwoorden voor de eliminatieronde bepaald?

Zelf stel ik me voor dat de programmamakers deze vragen enkele uren voor de eliminatie maken en dat de Mol maar moet aangeven wat de juiste antwoorden zijn terwijl het zijn beurt is om deze vragen te beantwoorden. Klopt dit?
Hoe werd dit opgelost toen jij als Mol de vrijstelling bemachtigde?

Van harte dank voor uw antwoord en nog veel meer voor uw bijdrage in het spannendste seizoen in De Mol!

Davy01 mar 2016, 21:16

Site Admin  1167  Uma
commisaris Witse schreef: Is dit een spontane reactie van jezelf als ex-mol of heeft Vier je misschien gevraagd om wat indrukken neer te schrijven ?
wieisdemol.be is een onofficiële fansite, en de reactie van Hugo is dus niet op vraag van VIER 🙂

Hugo Daemen02 mar 2016, 17:58

De Mol  5
ALF 2.0 schreef: Een vraagje als ik even mag: hoe moeilijk was het om te saboteren wetende dat er iemand was die je vrij vlug in de smiezen had? Marianne was niet meer van haar stuk te krijgen. Gelukkig bleek ze vanwege haar enigmatische persoonlijkheid de ideale bliksemafleider.
Vanaf het ogenblik dat iemand overtuigd is de mol te kennen (de mol wordt op de hoogte gehouden wie op hem stemt) is het best niet te saboteren als je alleen bent voor een proef met deze persoon, je moet het hem of haar niet te gemakkelijk maken en hopen dat hij gaat twijfelen.

De mol wordt tijdens het dagelijks avondinterview, bij afwezigheid van camera- en geluidsmensen, gebriefd over de volgende dag, er wordt gevraagd wel of niet te saboteren. Vermits de manier waarop de ploeg het probleem zal oplossen niet gekend is, is het praktisch niet mogelijk de manier van saboteren op de voorhand te bepalen. Improvisatie is de enige oplossing. Door kleine trucjes, of door directe aanduiding worden bepaalde personen naar bepaalde opdrachten gedirigeerd. Zo kan de mol ook voor bepaalde opdrachten gaan.

Het is inderdaad zo dat Marianne een ideale bliksemafleider was en dat maakte het voor mij op bepaalde momenten mogelijk om die hoge mollenfactor nog dikker in de verf te zetten.

Sint-joris schreef: Hoe worden de vragen en antwoorden voor de eliminatieronde bepaald? Zelf stel ik me voor dat de programmamakers deze vragen enkele uren voor de eliminatie maken en dat de Mol maar moet aangeven wat de juiste antwoorden zijn terwijl het zijn beurt is om deze vragen te beantwoorden. Klopt dit? Hoe werd dit opgelost toen jij als Mol de vrijstelling bemachtigde?
Een deel van de vragen komt steeds terug: 'Wie is de mol' of 'Is de mol een man'. Vragen over zijn familie , eventueel hobbies dat soort vragen kan op de voorhand opgesteld worden. Verder worden dagelijks zaken genoteerd: kamernummer, slaapgenoot, kledij en dergelijke die dus dagelijks wisselen. De mol kent deze vragen niet maar kan ze uiteraard meestal wel beantwoorden , alhoewel ik soms zelf niet meer wist wat mijn kamernummer was bvb. Het is ook zo dat dikwijls sommigen een zeer lage score hadden !! Bij een vrijstelling doet men niet mee met het vragenspel, dus ook de mol niet.

Good hunting
hugo

pablo03 mar 2016, 11:06

4
Hugo Daemen schreef: Vanaf het ogenblik dat iemand overtuigd is de mol te kennen (de mol wordt op de hoogte gehouden wie op hem stemt) is het best niet te saboteren als je alleen bent voor een proef met deze persoon, je moet het hem of haar niet te gemakkelijk maken en hopen dat hij gaat twijfelen.
Is dan misschien ook opvallend dat laatste 2 afleveringen Issabel en Thibaud samen met Bruno een proef samen deden... De mol heeft ze doen twijfelen!

ALF 2.003 mar 2016, 22:20

3
Hartelijk bedankt voor je reactie en je verhelderende uitleg, Hugo!

Laat je licht maar schijnen over deze nieuwe reeks, zou ik zeggen. 😉

weyns196004 mar 2016, 15:33

426
Dus, als het best is als mol om niet te saboteren wanneer je een proef doet met 1 enkele andere speler, dan is Bruno niet de mol? Hij gedroeg zich dan zo verdacht (volgens sommigen heel overtuigend verdacht) en zijn tegenspeler vloog er daarna telkens uit, moeten we daaruit besluiten dat die tegenspeler vanwege het gedrag van Bruno op hem heeft gestemd, en Bruno dus niet de mol is? Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Bruno de mol is, hij zou het kunnen, maar ik denk echt niet dat hij het is.