Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 10:47

 17
Blijf erbij dat het waarschijnlijk is wat dieterv al zei: Gilles zit voor de eerste keer op de juiste mol: Hanne.

In de vorige eliminaties was er bij Gilles telkens wel het normale logo te zien. Wat is er veranderd?

Gilles heeft door de eliminatie van Bruno 2 kandidaten kunnen uitsluiten: Bruno zelf en de persoon waarop Bruno zat: Cathy. In de proef 'praten met de mol' werd duidelijk dat zowel Gilles als Bruno nog steeds Cathy het meest verdenken. Hij zegt hier ook dat hij Hanne in het begin totaal niet verdacht maar dat ze in zijn lijstje naar boven is gekropen. Logischerwijs is de volgende waarop hij stemt dan Hanne en niet Stijn. En voila, voor het eerst zien we een kandidaat met dit logo.

Gilles is zoals hij zelf zei dus inderdaad meermaals door het oog van de naald gekropen.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 10:50

 434
Moldedju schreef:nu Hanne bovenaan het lijstje had staan en we al genoeg Hanne tips hebben gehad (maandah)
Maandah is trouwens voor mij totaal geen tip. Type 'maandag' in after effects en smijt het effectje 'Decoder Fade In' op dat woord. Geeft altijd een h voor de G van maandag ontstaat(in eender welke font).
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 10:56

 3547  Sven
NeverWrong schreef:Blijf erbij dat het waarschijnlijk is wat dieterv al zei: Gilles zit voor de eerste keer op de juiste mol: Hanne.

In de vorige eliminaties was er bij Gilles telkens wel het normale logo te zien. Wat is er veranderd?

Gilles heeft door de eliminatie van Bruno 2 kandidaten kunnen uitsluiten: Bruno zelf en de persoon waarop Bruno zat: Cathy. In de proef 'praten met de mol' werd duidelijk dat zowel Gilles als Bruno nog steeds Cathy het meest verdenken. Hij zegt hier ook dat hij Hanne in het begin totaal niet verdacht maar dat ze in zijn lijstje naar boven is gekropen. Logischerwijs is de volgende waarop hij stemt dan Hanne en niet Stijn. En voila, voor het eerst zien we een kandidaat met dit logo.

Gilles is zoals hij zelf zei dus inderdaad meermaals door het oog van de naald gekropen.
OF, het was een teken naar Gilles van de makers van "manneke, je zit in de val (gesloten labyrint), ze (Cathy en Hanne, Stijn was toen al verloren) hebben je door!". Kan een afgesproken "teken" zijn met de productie
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 11:01

 434
juist omdat het zo vaag is lijkt het me gewoon niet zomaar een "gesloten labyrint" hint. Moet dan sowieso meer zijn..
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2016, 11:16

 3483  Uma
masterveecee schreef:OF, het was een teken naar Gilles van de makers van "manneke, je zit in de val (gesloten labyrint), ze (Cathy en Hanne, Stijn was toen al verloren) hebben je door!". Kan een afgesproken "teken" zijn met de productie
Ik vind dit plausibel.

Het interessante aan hints is dat je een onderscheid moet maken tussen hints voor het publiek (en die zijn niet noodzakelijk voor alle kandidaten zichtbaar) en hints die door alle (nog aanwezige) kandidaten gezien kunnen worden. De logo-fratsen vallen in deze laatste categorie en kunnen dus een hint zijn voor de kandidaten en tegelijkertijd een signaal aan de mol.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 11:19

 434
En welk voordeel zou Gilles uit zo'n signaal halen?
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2016, 11:28

 3483  Uma
rolhad schreef:En welk voordeel zou Gilles uit zo'n signaal halen?
Zelf geen hé, maar het kan de bedoeling zijn dat hij eventuele twijfels nog kan/mag aanwakkeren (of zich moet koest houden).
De hypothese dat De MoL gevangen is (gesloten doolhof) past helemaal in de fratsen met het logo.
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2016, 11:42

 507  Yens
Als dit logo info moet doorspelen naar de mol lijkt het logischer dat Gilles de mol niet is.
De mol (Cathy of Hanne) weet nu dan inderdaad dat Gilles hem gevangen heeft.
Als Gilles wel de mol is weet hij alleen dat iemand hem "gevangen" heeft, niet wie.
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 11:48

 3547  Sven
Is natuurlijk te zien welke informatie erachter zit, wat er afgesproken is met de productie 😉
Maandag jongens, dan wordt het duidelijk!
Gebruikersavatar

geertn44417 mar 2016, 11:48

 236
rolhad schreef:En welk voordeel zou Gilles uit zo'n signaal halen?
Ik zou het ook raar vinden moest de redactie communiceren met de mol (of andere kandidaten) via tekens/symbolen ?? De mol wordt toch gewoon elke dag gebriefd terwijl hij "zogezegd" zijn examenvragen gaat invullen (en misschien nog op andere momenten als hij alleen is).

Als het een teken voor kandidaten zou zijn van "je zit goed, je zit op de goede mol, je hebt hem gevangen", dan vraag ik me af of ook bij andere kandidaten die goed zitten dit symbool ook te zien is ? Want dat zou ik dan logisch vinden....waarom dan alleen bij Gilles ?

Rest ons alleen nog het geval: Gilles is de mol, en dan is het inderdaad een tip van de redactie.....
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 11:51

 3547  Sven
geertn444 schreef:Ik zou het ook raar vinden moest de redactie communiceren met de mol (of andere kandidaten) via tekens/symbolen ?? De mol wordt toch gewoon elke dag gebriefd terwijl hij "zogezegd" zijn examenvragen gaat invullen (en misschien nog op andere momenten als hij alleen is).
normaal gezien worden ze 1x per dag gebriefd, voor 15 min (cfr. interview Marc op Q-music trouwens https://soundcloud.com/q-music_be/ex-mo ... -is-de-mol), tijdens de vragenronde dacht ik niet dat ze gebriefd worden. Dusja, vandaar de hint naar Gilles?
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 11:55

 17
Het aangepaste mollogo is volgens mij vooral informatie voor de aandachtige kijker. Zou me verbazen dat één van de kandidaten effectief het subtiele verschil in het logo zou hebben opgemerkt in de korte tijd dat het op het scherm is.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11