Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 00:13

 870
Precies. Ik denk ook dat Rolhad de meest ondubbelzinnige verwijzing naar Gilles gevonden heeft.
Jouw verfijning, Sherlock, (de correct geziene afwijking in tint) maakt deze oplossing m.i. onweerlegbaar.

Dit kan geen toeval zijn, inderdaad.
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2016, 00:19

 2245  Uma
Goed gezien, dat ongetwijfeld, maar waarom in deze aflevering 7 voor Gilles wel dit afwijkend logo gebruiken en in de andere afleveringen, waar Gilles aan de beurt kwam in de eliminatie, het logo gebruiken dat voor iedereen wordt gebruikt?

Ik zou er eerder een hint in hebben gezien naar de mol, indien bij alle groene schermen voor Gilles tot nog toe dat afwijkend logo zou gebruikt zijn. Nu heb je 1 afwijkend logo in deze aflevering, maar de vorige twee (?) keer dat Gilles een groen scherm kreeg het "normale" logo. Ik zie daar geen logica in en dus ook geen "logische" hint (geen logische lijn).

Bovendien komt het als een flits voorbij, je moet er al speciale truukjes (frame voor frame, heuh?) voor uithalen om het op te merken, de modale tv-kijkers, waartoe ik mezelf reken, gaan dat toch nooit opmerken. De meeste kijkers hebben zelfs niet de tools om dat beeld per beeld te bekijken.

Mooi gevonden, dat wel, en scherp gezien (nou ja, zonder hocus pocus met de computer was het ook nauwelijks te zien), maar het overtuigt me niet als hint: te eenmalig, geen logische lijn, niet op te merken voor 99,9999 procent van de ongeveer 1 miljoen tv-kijkers, dus als hint schiet het zijn doel voorbij.

Ik ga hier nog de reputatie krijgen van "hint-hater". 🙂
Gebruikersavatar

LaLoupe16 mar 2016, 00:34

 11
Ik denk dat dat vooral is omdat ze niet wilden dat we het vroegtijdig ontdekten... Stel dat je zoiets opmerkt na één aflevering, dan was de fun eraf hé.
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 00:37

 870
Dat denk ik ook, LaLoupe.
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2016, 00:42

 434
Maar zaten er in de vorige seizoenen ook geen hints die de gewone kijker niet zou zien?

En toen was er zelfs geen youtube etc waar ge de afl kon herzien/vertragen.

Maar ik ben ook nog niet 100% zeker of dit een hint is of gewoon overgekeken in post-productie.


Maar iets zoals waterstofchloride en de molmassa = g/mol lijkt me toch iets dat je in vorige seizoenen ook zou kunnen tegenkomen.
Gebruikersavatar

mollig1816 mar 2016, 02:53

 229  Bert
stel dat het een tip is ( ook gezien hij enkel deze ene aflevering uitkwam), dan lijkt het mij eerder misschien net een tip: de mol is gevangen, verwijzend naar Gilles die hier weet wie de mol is ( de naam van de mol heeft ingevuld bij de vraag wie is de mol).

Over die HCl en g/mol....

Van elke chemische verbinding wordt de molmassa uitgedrukt in g/mol, lijkt me nu wel extreem ver gezocht
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2016, 07:34

 216
Nog eens alle krediet aan rolhad die hier op het juiste spoor zat!

Enkele antwoorden.

Waarom nu pas?
Zoals LaLoupe zegt: als dit in aflevering 3 de revue passeert, gaat er bij iedereen een alarm af. Hier een week voor de finale is het prima op zijn plaats.

Je kon het nooit zien!
Toch wel hoor. Zowel op je digicorder als op YouTube kan je de beelden vertragen tot 1/4 snelheid en dan is het logo langer in beeld. Dan zie je de afwijking. Met frame per frame kan je gewoon rustiger alles analyseren.

Het toont niet aan dat het Gilles is.
Wie anders? Een hint leidt toch altijd naar de mol. Waarom zou de hint zijn: Gilles weet wie de mol is? Daar hebben we niet veel aan als kijker, denk ik. Want er is vast al minstens één andere kandidaat die het al een hele poos weet 😃

Bovendien past het perfect in de reeks lastige hints die vorige seizoenen ook ooit aan bod kwamen. Denk maar aan de letters onderaan de laptops in reeks 3 bijvoorbeeld. Die ook maar een moment in beeld waren.

Ten slotte nog:
  • - Bij deze eliminatie kregen we maar één groen scherm te zien, vast omdat we niet zouden kunnen vergelijken met het afwijkende van Gilles;
  • - Waarom gaat men net één logo wijzigen en daarvoor al die moeite doen, als het geen tip is? Het is heus geen dwaalspoor een week voor de finale, toch?
Misschien zit ik hier fout, maar het lijkt me toch heel sterk dat dit géén hint is als je alle bewijzen samen legt.
Gebruikersavatar

GBL 31516 mar 2016, 09:06

 7  Uma
LaLoupe schreef:Ik denk dat dat vooral is omdat ze niet wilden dat we het vroegtijdig ontdekten... Stel dat je zoiets opmerkt na één aflevering, dan was de fun eraf hé.
Of je kan verder gaan en zeggen dat dit bij zijn 4de groene scherm was.. eerste maal op vier
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 09:47

 3547  Sven
Om te zorgen voor de credits:
rolhad schreef:Dat logo is niet hetzelfde. Bij welke kandidaat was dat?
Was gisterenmiddag al gevonden e, jongens 😉

Maar kom.

Btw: iemand die erop let, kan het zien. ZEKER als je Gilles verdenkt.
Ik denk nog altijd dat het eerder een hint is voor de kandidaten zelf
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 10:52

Forum veteraan  222
Stel dat Gilles de vrijstelling had gekregen, dat zouden wij deze hint nooit gekregen hebben...
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2016, 11:42

 216
Woestijnmol schreef:Stel dat Gilles de vrijstelling had gekregen, dat zouden wij deze hint nooit gekregen hebben...
Tuurlijk niet. En dan hadden ze er een andere hint in gestoken 🙂

Ik ben nu natuurlijk zo gefixeerd op dat spoor dat ik alles in functie van Gilles duid. (Ook de "El Topo", E.T. etc.)

Nog enkele nachtjes slapen!
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 11:45

 3547  Sven
Woestijnmol schreef:Stel dat Gilles de vrijstelling had gekregen, dat zouden wij deze hint nooit gekregen hebben...
mja, heb je wel een punt natuurlijk. zullen het achteraf wel zien of het effectief iets was 🙂
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11