Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 13:05

 3547  Sven
zeg, zo geraak je aan veel reacties e 😉
masterveecee schreef:Jamoja, hoe kunnen ze dat op voorhand dan weten??
En dingen als "het logo is achteraf aangepast", dat geloof ik niet zo direct 😉
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 13:09

Forum veteraan  222
Moldedju schreef:Of dit past in de theorie van "De naam van de roos". (topic roos, roza, ros)

- In het boek "in de naam van de roos" zit het manuscript verstopt in een labyrinth. Op de oorspronkelijke cover (il nome della rosa)van het boek wordt dit ook getoond. Ook het nieuwe logo is duidelijk opgebouwd als een labyrinth. En de gelijkenis met de opbouw van het mol logo is toch opmerkelijk https://en.wikipedia.org/wiki/The_Name_of_the_Rose
- Op de voorlaatste dag in het boek sterft de abt door verstikking omdat hij in een geheime kamer is beland en er niet meer uit geraakt. In het gewijzigde logo van van Gilles geraak je vanuit het midden niet meer uit het labyrint.

De abt was in het verhaal niet diegene die het mysterie oploste, maar gewoon stierf. Hij was ook niet de moordenaar (dat was de blinde bibliothecaris). Gilles zou dus de verliezer zijn ...

Moldedju
Je kan enkel uit de logo afleiden wie de mol is, niet wie de winnaar of verliezer is want dat was nog niet bekend toen de logo werd gemaakt...
Gebruikersavatar

Moldedju16 mar 2016, 13:58

 507  Yens
Woestijnmol schreef:Je kan enkel uit de logo afleiden wie de mol is, niet wie de winnaar of verliezer is want dat was nog niet bekend toen de logo werd gemaakt...
Tijdens de montage weten ze toch wel wie de winnaar/verliezer is. 1 streepje aan het logo toevoegen in een shot van 1 seconde. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 14:14

 3547  Sven
Moldedju schreef:Tijdens de montage weten ze toch wel wie de winnaar/verliezer is. 1 streepje aan het logo toevoegen in een shot van 1 seconde. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Allé, ze gaan dat echt wel niet doen ze. Das foefelen. Ze kunnen al genoeg gaan sturen door montage, laat staan dat ze frames gaan editeren...
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 14:38

 870
masterveecee schreef:Allé, ze gaan dat echt wel niet doen ze. Das foefelen. Ze kunnen al genoeg gaan sturen door montage, laat staan dat ze frames gaan editeren...
Wel fijn, dat deze serie in het geheel niet om "foefelen" draait! 😂
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2016, 14:51

 2245  Uma
tom.bastijns schreef:Niet elke hint moet doorheen het volledige seizoen lopen, toch? ...
Neen, maar dan kan ik deze hint, die enkel in 1 aflevering te zien is, kwalificeren in dezelfde categorie als de "hint" die hier ooit werd gezien in het ontbreken van het wit-rode bolletje (een soort flosjke) dat boven iedere kandidaat hing (zie de proef aan de brug in aflevering 1), behalve boven Stijn. Dat vond ik ook een scherp opgemerkt detail en een mogelijke hint naar de mol (Stijn in dit geval), maar ja, achteraf gezien ook een losstaand feit en niet te koppelen aan andere mogelijke hints naar Stijn (als die er al waren): het ontbreken van dat balletje was dus waarschijnlijk puur toeval.
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 14:53

 3547  Sven
Even mijzelf quoten:
masterveecee schreef:.... zullen het achteraf wel zien of het effectief iets was 🙂
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2016, 15:01

 434
Klaartje schreef:Neen, maar dan kan ik deze hint, die enkel in 1 aflevering te zien is, kwalificeren in dezelfde categorie als de "hint" die hier ooit werd gezien in het ontbreken van het wit-rode bolletje (een soort flosjke) dat boven iedere kandidaat hing (zie de proef aan de brug in aflevering 1), behalve boven Stijn. Dat vond ik ook een scherp opgemerkt detail en een mogelijke hint naar de mol (Stijn in dit geval), maar ja, achteraf gezien ook een losstaand feit en niet te koppelen aan andere mogelijke hints naar Stijn (als die er al waren): het ontbreken van dat balletje was dus waarschijnlijk puur toeval.
Maar dat logo is werkelijk een grafische fout en imo daarom nog iets anders. Hier hebben ze echt het logo aangepast ofzo
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 15:23

 426
Om het met de woorden van de mol te zeggen "FUCK!!!" Wow, zeer goed gevonden!
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 23:13

 3483  Uma
Net naar een stukje video gekeken (extra's) waarin Gilles het mol-logo schildert omdat ik wou zien welk logo hij schildert. De tekst "De Mol" schildert hij er ook op. En de opening die in aflevering 7 ineens gesloten is, wordt hier gesloten door een letter.

Toeval? of zou dit een eerste verwijzing zijn naar de speciale waarde van het logo?
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2016, 23:22

 216
davy.gijbels schreef:Knap gevonden Sherlock! 😃

➡️ http://www.demorgen.be/tvmedia/onthult- ... -b7474a1f/
Nooit gedacht dat dit zo'n vaart ging lopen! 🙂

Na alles nog eens te laten bezinken geloof ik echt dat dit dé tip is. Als het Gilles NIET blijkt te zijn is dit het meest waanzinnige dwaalspoor uit de geschiedenis van de mol. Want dan heeft iemand in de montagekamer zich even bezig gehouden met dit hele zootje op te zetten voor niets.

Ik ben alvast zeer geflatteerd dat De Morgen dit plaats.

En ik kijk met knikkende knieën uit naar maandag én naar maandag erop!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11