Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

deneddy25 feb 2016, 15:09

 22
Bedankt, ik zag het echt niet, maar ben nu vertrokken :mrgreen:
Gebruikersavatar

Char1325 feb 2016, 16:04

 4
Mischien niet heel duidelijk op de foto.
Maar rond de C/G staat ook een B.
Gebruikersavatar

siC25 feb 2016, 20:51

Forum veteraan  6
Als je ervan uitgaat dat elk van de 10 afzonderlijke lijnen in het logo gelinkt kan worden aan 1 persoon, dan zou je op basis van de volgorde in touwlengte bij de brugproef elke lijn in het logo kunnen ‘identificeren’ (op basis van de lengte van die lijnen). Enkel Hanne en Gilles heb ik op hun H- en G-lijnpatronen gezet. Je krijgt dan het volgende beeld:

[ external image ]

Het is opvallend dat telkens één van de buitenste lijnen van het logo als eerste aan het afvallen zijn (Ruth > Marc > Manuella > Isa).
Als deze afpellende ajuintheorie zou blijken te kloppen dan ken je ook de eerstvolgende afvallers; eerst Stijn of Thibaut. Daarna volgt Cathy, dan Bruno als verliezende finalist. Gilles zou dan de mol zijn en Hanne de winnaar, ofwel omgekeerd.

De link tussen logo en brugproef impliceert ook dat de centrale letter de G van Gilles is (en niet de C van Cathy). Als je namelijk Cathy op die positie zou zetten in plaats van Gilles, dan klopt de theorie niet meer (Ruth zou dan nu nog in het spel moeten gezeten hebben).

Ik heb me kwa touwlengte gebaseerd op de volgende foto, en heb daar Thibaut op de meest waarschijnlijke plek gehangen. Heeft er iemand een foto met Thibaut er nog bij om dit te bevestigen?

[ external image ]
Gebruikersavatar

frank.troch25 feb 2016, 23:20

 253  Yens
Stijn en Gilles moeten omgekeerd op je brugfoto.
Gebruikersavatar

siC26 feb 2016, 00:10

Forum veteraan  6
frank.troch schreef:Stijn en Gilles moeten omgekeerd op je brugfoto.
Kan kloppen, maar ik baseerde me op dat lijstje dat hier ergens circuleert met personen in volgorde van verdachtheid (op dat moment, aan die brug), en dat ziet er zo uit:
1 Cathy
2 Bruno
3 Thibaud
4 Ruth
5 Issabel
6 Stijn
7 Gilles
8 Marc
9 Hanne
10 Manuella
Ik denk dat we er dan mogen vanuit gaan dat nr 1 de langste en nr 10 de kortste lijn heeft.
Gebruikersavatar

Mateo26 feb 2016, 01:04

 870
siC schreef:Als je ervan uitgaat dat elk van de 10 afzonderlijke lijnen in het logo gelinkt kan worden aan 1 persoon, dan zou je op basis van de volgorde in touwlengte bij de brugproef elke lijn in het logo kunnen ‘identificeren’ (op basis van de lengte van die lijnen). Enkel Hanne en Gilles heb ik op hun H- en G-lijnpatronen gezet. Je krijgt dan het volgende beeld:

[ external image ]
Het is opvallend dat telkens één van de buitenste lijnen van het logo als eerste aan het afvallen zijn (Ruth > Marc > Manuella > Isa).
Als deze afpellende ajuintheorie zou blijken te kloppen dan ken je ook de eerstvolgende afvallers; eerst Stijn of Thibaut. Daarna volgt Cathy, dan Bruno als verliezende finalist. Gilles zou dan de mol zijn en Hanne de winnaar, ofwel omgekeerd.

De link tussen logo en brugproef impliceert ook dat de centrale letter de G van Gilles is (en niet de C van Cathy). Als je namelijk Cathy op die positie zou zetten in plaats van Gilles, dan klopt de theorie niet meer (Ruth zou dan nu nog in het spel moeten gezeten hebben).

Ik heb me kwa touwlengte gebaseerd op de volgende foto, en heb daar Thibaut op de meest waarschijnlijke plek gehangen. Heeft er iemand een foto met Thibaut er nog bij om dit te bevestigen?
[ external image ]

Op basis van het logo (mooi gevonden overigens: de afpellende ajuintheorie!) is ook het volgende op te merken, ervan uitgaande dat de G van Gilles in het midden staat:

De langst doorlopende en meest ingewikkelde "lijn" is de middelste. Langst doorlopende lijn, langst in het spel, mijn associatie daarbij is ook: deelnemer met de meest ingewikkelde taak, dus...

De lijn met de H van Hanne is iets korter dan deze. Deze lijn vertoont ook vertakkingen, lijkt op het eerste gezicht niet zo lang, maar is de tweede in totale lengte (en vertoont wat haken en ogen, vrije associatie bij deze deelnemer: onvermoede kantjes, gaandeweg het spel).

De lijn die jij aan Cathy linkt, vormt in zichzelf al een weliswaar gekantelde, maar overduidelijke C! De "C"- lijn is de derde in lengte.

Hannes lijn is dus langer dan die van Cathy. Trekt zij dus aan het langste eind, is de winnaar?

En Bruno zou op basis van deze redenatie/mijn speculatie (!) dan toch aan een nog korter eindje trekken dan Cathy..
Gebruikersavatar

Char1326 feb 2016, 09:13

 4
Het doel van het spel is de mol ontmaskeren daarom zou ik er vanuit gaan dat de mol centraal staat in het logo en het dus Gilles zou zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee26 feb 2016, 10:02

 3547  Sven
nice 😃
Mooie theorie.
Stel je voor dat het waar zou zijn 😉
Gebruikersavatar

commisaris Witse26 feb 2016, 10:28

 260
siC schreef: Ik heb me kwa touwlengte gebaseerd op de volgende foto, en heb daar Thibaut op de meest waarschijnlijke plek gehangen. Heeft er iemand een foto met Thibaut er nog bij om dit te bevestigen?

[ external image ]
http://newsmonkey.be/article/63251

Bij dit artikel zit een foto met de afstanden waarop ze allemaal aan de brug hingen :
Manuella 12 m - Hanne 11.5 m - Marc 11 m - Gilles 10.5 m - Stijn 10 m - Issabel 9.5 m - Ruth 9 m - Thibauld 8.5 m - Bruno 8 m en Cathy 7.5 m
Gebruikersavatar

LodeD26 feb 2016, 15:44

 117
ik vind dit toch allemaal wel een beetje heel extreem ver gezocht :p als ik zo vrij mag zijn 🙂

los daarvan, wel heel knap & leuk uitgedokterd ^^
Gebruikersavatar

frank.troch26 feb 2016, 16:04

 253  Yens
Toch wel toevallig dat het logo uit 10 lijnen bestaat he.
Gebruikersavatar

bert.joris26 feb 2016, 16:05

 4
Met een beetje fantasie staat Gilles zijn naam zelfs in het logo (achterwaarts).

[ external image ]

In tekenen met de muis ben ik niet goed, maar je snapt mijn bedoeling wel denk ik.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11