Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Wouterc17 mar 2016, 21:00

 147
Volgens mij verdenkt Cathy Hanne al langer, maar doet ze alsof ze haar volledig vertrouwt, om de andere kandidaten op een verkeerd spoor te zetten.
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2016, 08:58

 3547  Sven
Woestijnmol schreef:dieterv="Het andere logo is er pas in post-productie op gezet, het is dus een tip die er achteraf voor de kijkers bij bedacht is."
Dat geloof ik niet
Ok, ik ben niet alleen 🙂
Gebruikersavatar

Hanneisdemol18 mar 2016, 12:55

 96
Wouterc schreef:Volgens mij verdenkt Cathy Hanne al langer, maar doet ze alsof ze haar volledig vertrouwt, om de andere kandidaten op een verkeerd spoor te zetten.
Dat vermoed ik ook, ze zei het heel duidelijk. Toch niet om de anderen te helpen?
Gebruikersavatar

bbbrrrt19 mar 2016, 00:05

 24  Uma
sherlock schreef:Ik heb me even geregistreerd omdat ik denk dat dit de gouden tip is, hoor.

Het gaat niet om de "letters" in het logo, maar zoals rolhad zei: om het labyrinth. Gilles zijn labyrinth is dicht, hij zit als mol gevangen en kan nooit ontsnappen uit het spel.
Hier nog een interpretatie van het gesloten labyrinth, die ik nog niet las.

In de geanimeerde versie van het logo in de allereerste trailer start het logo vanuit een C.
Een C en geen G 🙂
Je zou dit kunnen interpreteren als: er wordt een labyrinth gebouwd rond de mol.
En eigenlijk is het streepje van de G een stukje van het labyrinth.

De laatste aflevering voor de finale blijkt het labyrinth gesloten. (Goed opgemerkt trouwens!!!)
Te verklaren als: wie nu een groen scherm krijgt, heeft de mol ingesloten, klaar om te ontmaskeren tijdens de finale.

Het gesloten labyrinth is dan de ultieme bevestiging dat de C in het logo verwijst naar de mol.

Met deze visie wou ik toch even een Cathylichtje schijnen in de Gillestunnel. 😃

Eerste trailer:
http://youtu.be/jdhvPpgcZRc
Gebruikersavatar

beagle19 mar 2016, 12:21

 77
ex-molinator schreef:Ik vind dit plausibel.

Het interessante aan hints is dat je een onderscheid moet maken tussen hints voor het publiek (en die zijn niet noodzakelijk voor alle kandidaten zichtbaar) en hints die door alle (nog aanwezige) kandidaten gezien kunnen worden. De logo-fratsen vallen in deze laatste categorie en kunnen dus een hint zijn voor de kandidaten en tegelijkertijd een signaal aan de mol.
Ik denk dat het wel zeker is dat ALLE eliminatie schermen die we te zien krijgen aangepast zijn met het nieuwe logo voor de kijkers. Tijdens de opnamen werd een logo gebruikt zonder zichtbare C/G/H... zie het vrijstellingkaartje, de molboekjes, het logo schilderij van Gilles waar die letters volledig bedekt worden door DE MOL tekst... Het lijkt me duidelijk dat pas NA de reis het nieuwe logo met de C G H werd vrijgegeven als hint voor de kijkers naar de laatste 3 finalisten. Het C/G/H
logo zou de kandidaten teveel op bepaalde sporen gezet hebben, net zoals dat bij ons gebeurde, en zouden hun spel dus "besmetten". De gesloten Gilles-montage kan dus enkel bedoeld zijn voor de kijker... voor mij blijft het echter nog raden naar de echte betekenis.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2016, 13:14

 3483  Uma
bbbrrrt schreef:...
Het gesloten labyrinth is dan de ultieme bevestiging dat de C in het logo verwijst naar de mol.

Met deze visie wou ik toch even een Cathylichtje schijnen in de Gillestunnel. 😃
Lijkt me eerder zich vastgereden hebben in de Cathy-tunnel.
Me dunkt dat zowel de Cathy- als de Gilles-piste mogelijk zijn, en eerlijk gezegd, probeer eens een vingerafdruk te tekenen waarin je geen C of G kunt vinden.
Gebruikersavatar

masterveecee19 mar 2016, 13:22

 3547  Sven
beagle schreef:Ik denk dat het wel zeker is dat ALLE eliminatie schermen die we te zien krijgen aangepast zijn met het nieuwe logo voor de kijkers. Tijdens de opnamen werd een logo gebruikt zonder zichtbare C/G/H... zie het vrijstellingkaartje, de molboekjes, het logo schilderij van Gilles waar die letters volledig bedekt worden door DE MOL tekst... Het lijkt me duidelijk dat pas NA de reis het nieuwe logo met de C G H werd vrijgegeven als hint voor de kijkers naar de laatste 3 finalisten. Het C/G/H
Ben ik nog altijd niet van overtuigd. Dat is gigantisch veel werk voor de montage.
Gebruikersavatar

beagle19 mar 2016, 15:34

 77
masterveecee schreef:Ben ik nog altijd niet van overtuigd. Dat is gigantisch veel werk voor de montage.
Maar dan zouden toch alle kandidaten zelfde reactie als wij hebben en enkel nog op Cathy Gilles en eventueel Hanne focussen?
Gebruikersavatar

masterveecee19 mar 2016, 20:18

 3547  Sven
beagle schreef:Maar dan zouden toch alle kandidaten zelfde reactie als wij hebben en enkel nog op Cathy Gilles en eventueel Hanne focussen?
Het is wel zo, dat wij ook de afdruk zonder "DE mol" erop gezien hebben. daarom zij niet.
mja, ik weet het niet, maar ik vermoed dat er niet gefoefeld is
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2016, 22:50

 3483  Uma
Je kan het nieuwe logo (na de insluiting van de G/C) ook interpreteren als de G en de C die nu los zijn van H - en dit zou dan wijzen naar Hanne als Mol.
Cathy sluit ik definitief uit als Mol, maar ik begin toch te twijfelen tussen Gilles en Hanne.
Morgen zal ik een extra uurtje vrijmaken om de Hanne/Gilles pistes eens te her-analyseren.
Geef me nog een kleine dag of 2 en ik kom met het antwoord :mrgreen:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11