Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 11:59

 3547  Sven
NeverWrong schreef:Het aangepaste mollogo is volgens mij vooral informatie voor de aandachtige kijker. Zou me verbazen dat één van de kandidaten effectief het subtiele verschil in het logo zou hebben opgemerkt in de korte tijd dat het op het scherm is.
Tenzij je weet dat er een mogelijk verschil kan zitten e. Zoals een mol kan weten
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 12:01

 434
masterveecee schreef:Tenzij je weet dat er een mogelijk verschil kan zitten e. Zoals een mol kan weten
Maar het is juist de mol die er niets mee is.

Iedereen gaat er ook vanuit dat het 'vast zitten in het labyrint' de enigste verklaring kan zijn van dat logo.
Zolang het een vage hint is(kan daarom nog verschillende kanten op), is dat imo nog geen definitieve verklaring.
Gebruikersavatar

sherlock17 mar 2016, 12:18

 216
Fijn dat deze hint voor reacties blijft zorgen. 🙂

Enkele aanvullingen.

Een. Volgens mij is het scherm aangepast in postproductie en is het reguliere scherm toen voor de deelnemers getoond. Dat betekent meteen dat de kandidaten er geen voordeel konden uithalen. Ik meen me ook nooit te herinneren in vorige edities dat de deelnemers die wel juist zaten op een of andere manier werden geholpen via tekens of signalen. En dat zou ook wel onfair zijn tegenover andere kandidaten, niet?

Twee. In het verleden hebben de verborgen hints ook altijd naar de mol zelf geleid. Niet naar de winnaar of de verliezer. Dat is namelijk de kern van het spel voor de kijker: de mol ontmaskeren. Aan een hint over de winnaar hebben we maar weinig, niet?

Wat er ook gebeurt, ik ben razend benieuwd naar de ontknoping!
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 12:31

 434
sherlock schreef:Fijn dat deze hint voor reacties blijft zorgen. 🙂
Ik had eerder gehoopt dat nu meer mensen naar nog naar andere (eventueel betere)verklaringen gingen zoeken waarom het logo nu juist iets anders was. :p


Discuteren over 1 bepaalde verklaring is nooit goed, ook al is het resultaat hetzelfde (Gilles de mol dan)
Gebruikersavatar

Mateo17 mar 2016, 12:44

 870
rolhad schreef:Ik had eerder gehoopt dat nu meer mensen naar nog naar andere (eventueel betere)verklaringen gingen zoeken waarom het logo nu juist iets anders was. :p
Een hint naar de kijkers is het meest waarschijnlijk, in mijn optiek, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat één van de beeldbewerkers of hintbedenkers een grapje heeft uitgehaald, om nog eens te benadrukken dat de serie en de zoektocht (zo goed als) rond/afgesloten zijn en dat zijn/haar werk er nu op zit.
Gebruikersavatar

jan.dries17 mar 2016, 14:23

 2
masterveecee schreef:Tenzij je weet dat er een mogelijk verschil kan zitten e. Zoals een mol kan weten
Zoals op dit forum door ex-mol Hugo aangegeven wordt de mol ingelicht door het team over wie hem verdenkt en bij wie hij of zij zich wat koest moet houden. Het lijkt me dus compleet overbodig om op deze manier een signaal uit te sturen naar de mol.
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 14:49

 3547  Sven
Wat ik net bedacht: stel dat ik in mijn piste zijnde "het logo is er al hint voor de kandidaten", zouden we ons kunnen afvragen hoelang dat logo juist blijft staan. Wij zien het eigenlijk een luttel aantal seconden voor we naar het shot gaan met de reactie van de persoon, maar wat met de kandidaten? Zien zij het logo langer op het scherm?
Gebruikersavatar

beagle17 mar 2016, 15:40

 77
masterveecee schreef:en vergeet ook de G van Gilles niet 😉
Kan ook de G van Griekenland zijn en dan heb je een mooie Cathy combinatie die mooi meegenomen ook naar de 3 overblijvende kandidaten verwijst.
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 mar 2016, 16:51

Forum veteraan  222
Stel dat dat logo inderdaad betekent dat je op de juiste mol zit, wat doe je dan als je op 2 mollen gokt, en 1 van de 2 is de juiste ?
en ga je mij nu vertellen dat de voorbije 9 aflevering er geen enkele keer iemand op de juiste mol zat omdat wij dat logo zo niet hebben gezien ?
Klinkt niet heel aannemelijk. Wel dat dat een hint kan zijn dat Gilles de mol is, maar niet dat hij op het goede spoor zit.
Gebruikersavatar

dieterv17 mar 2016, 18:05

 8
Woestijnmol schreef:Stel dat dat logo inderdaad betekent dat je op de juiste mol zit, wat doe je dan als je op 2 mollen gokt, en 1 van de 2 is de juiste ?
en ga je mij nu vertellen dat de voorbije 9 aflevering er geen enkele keer iemand op de juiste mol zat omdat wij dat logo zo niet hebben gezien ?
Klinkt niet heel aannemelijk. Wel dat dat een hint kan zijn dat Gilles de mol is, maar niet dat hij op het goede spoor zit.
Het andere logo is er pas in post-productie op gezet, het is dus een tip die er achteraf voor de kijkers bij bedacht is.

Ik vind het nochtans zeer aannemelijk dat niemand eerder bij de slotvraag ("Hoe heet de mol?") Hanne heeft aangeduid. Uit de biechten kon je opmaken dat alle kandidaten tot aflevering 6 aan het spreiden waren over Bruno, Cathy en Gilles. Hanne werd nooit verdacht.

Als Hanne de mol blijkt te zijn vraag ik mij wel af hoe Cathy in godsnaam in de finale is geraakt. Altijd 0 vragen juist maar een snellere tijd dan de afvaller? En waarom is Bruno dan afgevallen terwijl hij op Cathy stemde en minstens 1 antwoord juist had over mol Hanne ("De mol is een vrouw"). :?
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 20:03

 3547  Sven
dieterv schreef:Het andere logo is er pas in post-productie op gezet, het is dus een tip die er achteraf voor de kijkers bij bedacht is.
Waarom denken er sommigen dit? Ik zie niet in waarom
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 mar 2016, 20:23

Forum veteraan  222
dieterv schreef:Het andere logo is er pas in post-productie op gezet, het is dus een tip die er achteraf voor de kijkers bij bedacht is.
Dat geloof ik niet
dieterv schreef:
Als Hanne de mol blijkt te zijn vraag ik mij wel af hoe Cathy in godsnaam in de finale is geraakt. Altijd 0 vragen juist maar een snellere tijd dan de afvaller? En waarom is Bruno dan afgevallen terwijl hij op Cathy stemde en minstens 1 antwoord juist had over mol Hanne ("De mol is een vrouw"). :?
Wie zegt dat die vraag er altijd is ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11