Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Molière10 feb 2016, 15:00

 92
geertn444 schreef:
NV is wel een 'verkeerd' antwoord wanneer Thibaud niet de mol is, én idd dat gebouw kent, en dus weet dat het BVBA (of PVBA) moet zijn... Stel dat hij twijfelt tussen BVBA en PVBA, dan kiest hij, als hij Ruth niet terug wil, toch voor alle zekerheid NV, want dat is in elk geval zeker niet het juiste antwoord. Als hij de Mol niet is, weet hij toch niet dat BVBA het kritieke antwoord is?
Dit is bijna een a contrario-bewijs dat Thibaud de mol niet is. Geen reverse psychology nodig.
Gebruikersavatar

Nonline10 feb 2016, 15:45

Molerator  6547  Uma
Issabel haar antwoord was het kritieke antwoord... Wat een mollenactie eigenlijk... Zelfs als iedereen flink meegespeeld had om Ruth te krijgen, was dat toch niet gelukt...
Gebruikersavatar

geertn44410 feb 2016, 19:04

 236
Molière schreef:
NV is wel een 'verkeerd' antwoord wanneer Thibaud niet de mol is, én idd dat gebouw kent, en dus weet dat het BVBA (of PVBA) moet zijn... Stel dat hij twijfelt tussen BVBA en PVBA, dan kiest hij, als hij Ruth niet terug wil, toch voor alle zekerheid NV, want dat is in elk geval zeker niet het juiste antwoord. Als hij de Mol niet is, weet hij toch niet dat BVBA het kritieke antwoord is?
Dit is bijna een a contrario-bewijs dat Thibaud de mol niet is. Geen reverse psychology nodig.
Je hebt gelijk. Misschien redeneert Thibaud, als niet mol zijnde en in het NEE kamp, als ze toch proberen Ruth terug te krijgen, dan probeer ik die JA zeggers te beïnvloeden en ze zoveel mogelijk 'verkeerde' antwoorden te laten zeggen. In dat opzicht antwoord hij dan "nv". Ja, dat kan ook.
Moraal van het verhaal: Deze situatie kan niet gebruikt worden om conclusies te trekken over Thibaud. Thibaud is een sluwe kerel, daar ben ik het mee eens. Zoals je al zei, in de eerste aflevering, zegt hij met opzet (althans dat is mijn mening) de verkeerde tellingen om de andere kandidaten te controleren. Dat doet hij trouwens regelmatig (in de lamaproef ook al).

Andere vraag: kan deze situatie dan gebruikt worden om conclusies over Issabel te trekken ? Één conclusie wel denk ik: als Issabel wel de mol is, dan was dit een geklungel van de ergste graad. Dan had ze toch beter direct gezegd: "Nee, Thibaud, ik weet het zeker, 't is een BVBA, ik zie de toren elke dag", maar dat zou dan misschien weer iets te duidelijk zijn voor ons de kijkers...