Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

davygijbels08 feb 2016, 23:17

 16
Als Ruth terug in het spel zou komen zou dit betekenen dat er 5000 euro extra in de pot kwam.
Moeten we de mol dan niet eerder in de groep zoeken die stemde tégen haar terugkeer?

NEE ➡️ Cathy - Manuella - Marc - Stijn en Thibaud
JA: Bruno - Gilles - Hanne - Issabel
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt08 feb 2016, 23:25

 90  Uma
Kan echt zo dubbel zijn:

De Mol kan gewoon weigeren om Ruth terug te halen. (zij die resoluut NEE stemden)
De Mol kan zeggen haar terug te halen en dan toch zijn/haar vraag verkeerd beantwoorden (Issabel en Gilles)
Gebruikersavatar

Nonline09 feb 2016, 08:49

Molerator  6547  Uma
Ge wilt als mol ook sowieso niet dat er iemand terug komt. Want dan duurt het spel langer én kunnen er dus meer opdrachten slagen...
Gebruikersavatar

nite09 feb 2016, 16:29

 110
Nonline schreef:Ge wilt als mol ook sowieso niet dat er iemand terug komt. Want dan duurt het spel langer én kunnen er dus meer opdrachten slagen...
Ah ik dacht dat als Ruth er terug bij kwam, die avond er twee mensen naar huis moesten?

Nuja, Ruth erbij halen was misschien wel een goede zet geweest om dat bananenbotenspel te doen mislukken. 🙂
Gebruikersavatar

Nonline10 feb 2016, 11:28

Molerator  6547  Uma
Ze hebben toch niets gezegd van 2 mensen die dan 's avonds naar huis zouden moeten?
Gebruikersavatar

nite10 feb 2016, 14:19

 110
Nonline schreef:Ze hebben toch niets gezegd van 2 mensen die dan 's avonds naar huis zouden moeten?
Ofwel 1 avond twee mensen naar huis sturen, ofwel de reeks een aflevering langer maken. Dat laatste lijkt mij niet waarschijnlijk.
Gebruikersavatar

Nonline10 feb 2016, 15:46

Molerator  6547  Uma
Dat is in ieder geval wat ze ik quasi elke nederlandse mol doen 😉.


Maar daar moeten ze van mij geen voorbeeld aan nemen...
Gebruikersavatar

weyns196012 feb 2016, 10:15

 426
Ik denk dat de mol bij de ja-stemmers was op de vraag "mag Ruth terug in het spel komen?". De mol blijft dan sympathiek, terwijl de nee-stemmers het hard te verduren kregen, zeker nadat de verfbom ontploft was. Gilles zei eerst "ik ga voor de bom!" en lachte en vond dat een plezant idee, hij stemde dan "ja, Ruth mag terugkomen" en gaf op zijn vraag een foutief antwoord, al gaf hij met zijn toon wel aan dat hij niet helemaal zeker was van zijn stuk maar toch heeft hij er niet lang over nagedacht en antwoordde hij heel snel. Of dat antwoord correct was, konden de andere kandidaten (noch Ruth) controleren, alleen aan de TV-kijkers werd de correcte oplossing (Samsung, en niet Nokia) getoond, dus hij kon saboteren zonder zich verdacht te maken. Al kon hij niet vermijden dat de correcte nummerplaat toch aan de muur bleef hangen. Ik geloof ook dat hij heel erg aangedaan was nadat de verfbom dan toch ontplofte; het kan niet gemakkelijk zijn om als "mede-dader" verantwoordelijk te zijn voor het rot-gevoel van Ruth op dat moment. Als mol maak je deze emoties wel enkele keren mee, vermoed ik. Verdacht?

Manuela zit bij de nee-stemmers, wat weinigen van haar zouden verwachten, gezien haar aaibaarheidsfactor. Ze speelt dus het spel (als Ruth terug komt, heeft Ruth zekerheid over 1 persoon die zeker de mol niet is) en is Manuella volgens mij niet de mol, anders zou het haar niks uitmaken dat Ruth terug komt.

Alhoewel Thibaud bij de nee-stemmers was, kan hij wel gedacht hebben dat de mol bij de ja-stemmers was en heeft hij geprobeerd "zijn" mol van de wijs te brengen - wat in het geval van Issabel duidelijk is gelukt. Er gebeuren teveel rare dingen met/door Thibaud, te opvallend, ik vind hem daardoor net niet verdacht als mol.

Dat Issabel haar antwoord "NV" verandert nadat Gilles de N in de nummerplaat al heeft gebruikt vanwege zijn antwoord "Nokia", was denk ik om Ruth te helpen; tegenwoordig denkt niemand nog aan een PVBA, wel aan een BVBA, wat verklaart waarom zij de nummerplaat GBL315 nog wilde laten verwijderen. Tenzij Issabel fantastisch kan faken en toch wist dat het antwoord PVBA moest zijn; ze kon dan namelijk nummerplaat WPA751 laten verwijderen maar ging toch voor GBL315. Hanne zou zeggen "suspicious!".