Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch24 feb 2016, 12:08

 253  Yens
Je kan dit ook maken voor het geld dat reeds verloren is (op individuele basis):

Bruno: -3630
Cathy: -3380
Gilles: -4630 => verliest het meeste
Hanne: -2880
Stijn: -2680 => verliest het minste
Thibaud: -2930


Ook kan je het geld genuanceerd volgen door te kijken wie waar en wanneer invloed heeft als er:
1. geld effectief gewonnen wordt
2. geld virtueel gewonnen wordt (maar daarna terug verloren)
3. geld effectief verloren wordt
4. geld virtueel verloren wordt (niet gehaald)
Dan krijg je volgende uitkomst (op individuele basis):

Bruno: -1632
Cathy: -1457
Gilles: -2207 => verliest dus het meeste
Hanne: -282
Stijn: +2343 => wint het meeste
Thibaud: +1193


Dit kan je dan weer verder nuanceren (om een zo breed mogelijk beeld te krijgen, omdat sabotage ook achterliggend kan gebeuren) door het op groepsniveau te bekijken voor opdrachten waar dit mogelijk is (tenzij de som duidelijk door een invdividu verloren wordt), en de totaalsommen voor elke speler die aanwezig is bij een proef waar geld virtueel of echt, gewonnen of verloren wordt. Voor mezelf is dit het meest betrouwbare schema om het geld te volgen, omdat hier de meeste nuances in vervat zitten en dan kom ik op volgend overzicht:

Bruno: -4300
Cathy: -3875
Gilles: -4375 => is dus vaak aanwezig als geld verloren wordt
Hanne: +2300
Stijn: +7025 => is dus vaak aanwezig als geld gewonnen wordt
Thibaud: +1125
Gebruikersavatar

Kita_V29 feb 2016, 23:21

 37
We moeten nu natuurlijk ook wel rekening houden dat er nog opdrachten kunnen volgen waarbij ze geld gaan verliezen, dus misschien moet dat mee in het schema komen?
Gebruikersavatar

Davy29 feb 2016, 23:33

Site Admin  1167  Uma
Kita_V schreef:We moeten nu natuurlijk ook wel rekening houden dat er nog opdrachten kunnen volgen waarbij ze geld gaan verliezen, dus misschien moet dat mee in het schema komen?
Absoluut... proeven waar er geld mee wordt verloren uit de pot reken ik ook mee in het schema.
(vb Bruno en Thibaud elk -€1000 bij de wijnproefopdracht)

Maar geld dat gewoon niet gewonnen wordt neem ik niet mee in het schema, dat gaat ook niet uit de pot...


Nog steeds hetzelfde beeld trouwens: Cathy achteraan met €2369
Stijn verzamelde met €7469 het meeste geld voor de groepspot
Gebruikersavatar

vdhpieter01 mar 2016, 09:51

 12
Ik vind dat de -4000 van de paintball opdracht wel bij Gilles mag geteld worden, hij had alle touwtjes in handen. Dat maakt hem uiterst verdacht.
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 09:52

 117
iemand die het ziet zitten om de omgekeerde oefening te doen?
Alle afleveringen te herbekijken, en samen te tellen wie er in welke opdracht hoeveel geld NIET gewonnen heeft?
Gebruikersavatar

Sint-joris01 mar 2016, 12:10

 73
Eenvoudigste zal zijn om gewoon per opdracht volgende zaken in een excel te gieten:
- Totaal te winnen bedrag
- Uiteindelijk gewonnen bedrag
- De spelers die deze opdracht speelden. Eventueel met een soort percentage van hun bijdrage. Spelers die een vrijstelling verdedigden zou ik vermelden, maar niet meenemen in de berekening, want zij hebben op dat moment andere belangen. Zo schoot Gilles volop op zijn ploeggenoten omdat hij oog had op een vrijstelling. Laat Gilles -Mol of niet- niet meedoen aan deze proef, maar zet iemand van de programmamakers als scherpschutter, we zouden m.i. hetzelfde resultaat hebben.
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 13:20

 426
Sint-joris schreef:Eenvoudigste zal zijn om gewoon per opdracht volgende zaken in een excel te gieten:
- Totaal te winnen bedrag
- Uiteindelijk gewonnen bedrag
- De spelers die deze opdracht speelden. Eventueel met een soort percentage van hun bijdrage. Spelers die een vrijstelling verdedigden zou ik vermelden, maar niet meenemen in de berekening, want zij hebben op dat moment andere belangen. Zo schoot Gilles volop op zijn ploeggenoten omdat hij oog had op een vrijstelling. Laat Gilles -Mol of niet- niet meedoen aan deze proef, maar zet iemand van de programmamakers als scherpschutter, we zouden m.i. hetzelfde resultaat hebben.
Hoe stel je voor om bijvoorbeeld de penalty-proef te verdelen? Stijn heeft enkele raadsels opgelost maar niet allemaal - en we hebben ze ook niet allemaal helemaal gezien (of wel?). Stijn trapt ze allemaal binnen en ze verdienen 6000EUR. Krijgt hij dit bedrag achter zijn naam, of verdeeld tussen Stijn/Hanne/Issa, en ik welke percentages dan, aangezien de dames elk 1 bal hebben getrapt en Stijn 3? Zo zijn er nog wel proeven te bedenken. Wat is de eerlijkste verdeling, ook bij verlies?
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 13:21

 426
weyns1960 schreef:Hoe stel je voor om bijvoorbeeld de penalty-proef te verdelen? Stijn heeft enkele raadsels opgelost maar niet allemaal - en we hebben ze ook niet allemaal helemaal gezien (of wel?). Stijn trapt ze er 3 binnen en ze verdienen 6000EUR. Krijgt hij dit bedrag achter zijn naam, of verdeeld tussen Stijn/Hanne/Issa, en in welke percentages dan, aangezien de dames elk 1 bal hebben getrapt en Stijn 4? Zo zijn er nog wel proeven te bedenken. Wat is de eerlijkste verdeling, ook bij verlies?
Gebruikersavatar

frank.troch01 mar 2016, 14:34

 253  Yens
In mijn eerdere posts hier hou ik reeds rekening met geld dat had kunnen verdiend worden, maar niet verdiend werd (eventueel verdeeld over wie had "kunnen" mollen).
Gebruikersavatar

frank.troch01 mar 2016, 14:53

 253  Yens
Nieuwe update van mijn geld schema na aflevering 5. Ik maak deze berekeningen in excel en zijn een aanvulling op het schema dat hier verschijnt waarbij enkel het effectieve gewonnen en verloren geld in rekening wordt genomen.

Mijn eerste berekening kijkt enkel naar het geld dat effectief verloren is, op individuele basis:

Bruno: -6130
Cathy: -3880
Gilles: -6630 => verliest nog steeds het meeste
Hanne: -3380
Stijn: -3180 => verliest het minste

In een tweede stap ga ik kijken wie op individuele basis invloed heeft als er:
1. geld effectief gewonnen wordt
2. geld virtueel gewonnen wordt (maar daarna terug verloren)
3. geld effectief verloren wordt
4. geld virtueel verloren wordt (niet gehaald)
Dan krijg je volgende uitkomst (op individuele basis):

Bruno: -2182
Cathy: -1757
Gilles: -4007 => verliest dus het meeste
Hanne: -582
Stijn: +2343 => wint het meeste


Dit kan je dan weer verder nuanceren (om een zo breed mogelijk beeld te krijgen, omdat sabotage ook achterliggend kan gebeuren) door het op groepsniveau te bekijken voor opdrachten waar dit mogelijk is (tenzij de som duidelijk door een invdividu verloren wordt), en de totaalsommen voor elke speler die aanwezig is bij een proef waar geld virtueel of echt, gewonnen of verloren wordt. Voor mezelf is dit het meest betrouwbare schema om het geld te volgen, omdat hier de meeste nuances in vervat zitten en dan kom ik op volgend overzicht:

Bruno: -5300
Cathy: -1875
Gilles: -4375 => is dus vaak aanwezig als geld verloren wordt
Hanne: +4300
Stijn: +9025 => is dus vaak aanwezig als geld gewonnen wordt
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 15:24

 117
Frank,

bedankt voor je nieuw overzicht! zeer interessant!!
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 15:25

 426
Dank je, Frank, om dit te delen, HEEL nuttige informatie.