Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

weyns196012 feb 2016, 10:15

 426
Ik blijf zitten met 2 vragen i.v.m. de proef met Ruth in de auto: waarom "leest" ze voor Marc een totaal andere vraag dan de vraag die op het kaartje stond voor Marc en op datzelfde moment in beeld komt, en waarom zien we als laatste shot de correcte nummerplaat op haar papieren in beeld en lijkt het of ze die nummerplaat ook zal intikken maar zien we niet in beeld welke nummerplaat ze effectief intikt? De bom ontploft, waarom kregen we dan niet te zien wat ze heeft ingetikt? Wat houden de programmamakers zo voor ons verborgen?
Gebruikersavatar

geertn44412 feb 2016, 21:29

 236
weyns1960 schreef:Ik blijf zitten met 2 vragen i.v.m. de proef met Ruth in de auto: waarom "leest" ze voor Marc een totaal andere vraag dan de vraag die op het kaartje stond voor Marc en op datzelfde moment in beeld komt, en waarom zien we als laatste shot de correcte nummerplaat op haar papieren in beeld en lijkt het of ze die nummerplaat ook zal intikken maar zien we niet in beeld welke nummerplaat ze effectief intikt? De bom ontploft, waarom kregen we dan niet te zien wat ze heeft ingetikt? Wat houden de programmamakers zo voor ons verborgen?
[ external image ]

Goed gevonden. Misschien is het een fout van de regie of misgelezen door Ruth...... misschien is het een puzzel.
De vraag is duidelijk: "Welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszitje in de bus ?"
Vanwaar komt die "merk van een lift" dan vandaan,

"Merk van een lift" voor Marc als rebus:

KONEMARC
OTISMARC
Gebruikersavatar

weyns196013 feb 2016, 18:05

 426
geertn444 schreef:[ external image ]

Goed gevonden. Misschien is het een fout van de regie of misgelezen door Ruth...... misschien is het een puzzel.
De vraag is duidelijk: "Welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszitje in de bus ?"
Vanwaar komt die "merk van een lift" dan vandaan,

"Merk van een lift" voor Marc als rebus:

KONEMARC
OTISMARC
Welk dier hing er trouwens op dat raam van dat busje? Iemand?
Gebruikersavatar

Molympiad14 feb 2016, 19:11

 63  Sven
geertn444 schreef:[ external image ]

Goed gevonden. Misschien is het een fout van de regie of misgelezen door Ruth...... misschien is het een puzzel.
De vraag is duidelijk: "Welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszitje in de bus ?"
Vanwaar komt die "merk van een lift" dan vandaan,

"Merk van een lift" voor Marc als rebus:

KONEMARC
OTISMARC
Dit is idd een goed gevonden tip. Ik denk dat het het werk van de montage van het geluid is. En dat de 'voor Marc' en de 'Een merknaam van een lift' niet bij mekaar hoorden. Door deze opzet met beeldmateriaal duidelijke maken vermoed ik dat we er effectief een hint achter kunnen zoeken.

Deze hint zie ik er in, wat denken jullie ervan?:
Marc en lift worden gecombineerd. Als we simpelweg "Marc lift" intypen in google
dan krijgen we een hoop verwijzingen naar de film 'Lift' gemaakt door Marc Isaacs.
Zou I S A ac S een verwijzingen kunnen zijn naar ISA met 2 s'en: naar Issabel?
Gebruikersavatar

Nonline15 feb 2016, 00:17

Molerator  6547  Uma
How joh... Vergezocht... En dus mogelijk wel eens correct!!
Gebruikersavatar

geertn44415 feb 2016, 00:24

 236
Ik heb een andere theorie: ik denk simpelweg dat "merk van een lift" de vraag is die bij een andere kandidaat hoorde en verkeerd gemonteerd is geweest, misschien wel de vraag die bij de mol hoorde, wie weet ??
Daarom hieronder een lijstje van de kandidaten met hun vragen die we hebben kunnen ontdekken:

Hanne : C van chanelbril
Bruno : molboekje op schouw
Issabel : pvba op toren
Manuella : ???
Gilles : ikea poster
Marc : dier op bus
Stijn : ??
Cathy : ??
Thibaut : vraag over één van zijn dochters, zijn vraag was even in beeld, "Op welke dag is jouw dochter Elise geboren ?"

Er blijven dus nog drie kandidaten over: Manuella, Stijn en Cathy
Er was nog één antwoord dat Ruth wel kende: Kosovo
Maar bij welke kandidaat hoorde dat ??
Gebruikersavatar

axelphilips15 feb 2016, 10:22

 5
Kosovo is Cathy, blijkbaar heeft Cathy een VN missie in Kosovo gedaan.
Gebruikersavatar

pablo15 feb 2016, 15:48

 4
In het profiel van Stijn staat dat hij bang is van kleine ruimtes --> lift??
Gebruikersavatar

weyns196002 mar 2016, 11:31

 426
geertn444 schreef:Ik heb een andere theorie: ik denk simpelweg dat "merk van een lift" de vraag is die bij een andere kandidaat hoorde en verkeerd gemonteerd is geweest, misschien wel de vraag die bij de mol hoorde, wie weet ??
Daarom hieronder een lijstje van de kandidaten met hun vragen die we hebben kunnen ontdekken:

Hanne : C van chanelbril
Bruno : molboekje op schouw
Issabel : pvba op toren
Manuella : ???
Gilles : ikea poster
Marc : dier op bus
Stijn : ??
Cathy : ??
Thibaut : vraag over één van zijn dochters, zijn vraag was even in beeld, "Op welke dag is jouw dochter Elise geboren ?"

Er blijven dus nog drie kandidaten over: Manuella, Stijn en Cathy
Er was nog één antwoord dat Ruth wel kende: Kosovo
Maar bij welke kandidaat hoorde dat ??
In de ondertiteling staat "Voor Marc: een merk van een lift. We gaan Schindler pakken.", dit terwijl de vraag voor Marc tegelijkertijd met die ondertitels wordt getoond met de kaart die Ruth vasthoudt en waarop staat "vraag voor Marc: welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszijde in de bus"?

Ik vind het antwoord op die vraag ook nergens terug in de beelden: wanneer heeft Marc in een bus gezeten voordat Ruth is afgevallen, het waren steeds auto's en ik zie niks op die wagens geplakt op de ramen?

ZQY920 hoort denkelijk bij Thibaud (zaterdag/zondag) en MEK195 bij Cathy (Kosovo).
Ik hou volgende nummerplaten over: RIL355, EON514, GBL315 (de te raden nummerplaat) en AFH129 = vragen voor Stijn, Manuella & Marc.
Deze 4 nummerplaten werden ook in close-up getoond plus door nog 1 close-up van ZQY920.
Marc en Ruth liggen dan wel uit het spel, ik blijf met een vreemd gevoel zitten m.b.t. dit fragment en deze montage.
Gebruikersavatar

Woestijnmol02 mar 2016, 12:33

Forum veteraan  222
weyns1960 schreef:In de ondertiteling staat "Voor Marc: een merk van een lift. We gaan Schindler pakken.", dit terwijl de vraag voor Marc tegelijkertijd met die ondertitels wordt getoond met de kaart die Ruth vasthoudt en waarop staat "vraag voor Marc: welk dier hangt op het raam geplakt links van jouw bestuurderszijde in de bus"?

Ik vind het antwoord op die vraag ook nergens terug in de beelden: wanneer heeft Marc in een bus gezeten voordat Ruth is afgevallen, het waren steeds auto's en ik zie niks op die wagens geplakt op de ramen?

.
Ik neem aan dat ze met die vraag bedoelen in de bus van Marc, want Marc is buschauffeur van beroep.
Gebruikersavatar

frank.troch02 mar 2016, 16:04

 253  Yens
Hier bedoelen ze inderdaad zijn bus in zijn dagelijks leven mee.

We kunnen dit topic echter wel weer verder zetten, want in de laatste aflevering zagen we dat Tim, de vriend van Hanne, een bril van RAY BAN droeg. Hier zijn meerdere verdachte dingen aan:
- Hanne gaf als antwoord Coco Chanel, en we zagen ook een gefilmde bril van Coco Chanel. Dus als die bril dat ze zagen in de opname ook van Tim is, waarom twijfelt Hanne dan niet en zegt ze "Maar TIm heeft meerdere brillen" ?

- Zou Tim tijdens de opnames bij hen thuis zijn bril ook niet gewoon opgehad hebben? Hij lijkt me redelijk sterke glazen te hebben, dus dan zet je je bril niet zomaar op en af doorheen de dag.

- Heeft Hanne dan bewust toch een fout antwoord gegeven en moest eigenlijk de nummerplaat met "R" van de muur gehaald worden ? Kunnen we zo de andere nummerplaten makkelijker linken aan de overige vragen ?