Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Yvo14 mar 2016, 19:46

 1111  Uma
Persoonlijk hoop ik dat Cathy eruitligt, de enige die ik uitgesproken onsympathiek vind.
Ze doet alleen maar mee voor het geld, dat heeft ze zelfs letterlijk gezegd bij de extra's van aflevering 1.
Dat duidt op egoïsme en ze wil er zelfs voor ruziemaken met de rest van de groep.

Mijn prognose

Vanavond de voorlaatste aflevering: Hanne ligt eruit (als alternatief denkt ik dat Cathy eruit ligt)

finale/laatste aflevering: Cathy ligt eruit

Stijn wint het spel en Gilles is de mol.
Gebruikersavatar

Yvo14 mar 2016, 21:56

 1111  Uma
Neeeeeeee Stijn :(, één van de meest sympathieke deelnemers.
Ik had gehoopt dat hij ging winnen.

Wel zat ik er even langs.
Ik wist natuurlijk niet dat Cathy en Hanne die molboekjes te zien gingen krijgen.
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 22:17

 253  Yens
dus de /Exit van Stijn klopt toch ! 🙂

En nu blijven we over met ... de drie letters die in het mol logo zitten. Ik weet dat dit eigenlijk niet kan, omdat ze nog niet weten welke 3 de finale gaan spelen en het logo ook tijdens het spel gebruikt wordt. Maar nu begin ik toch te denken in de trend van dat de beelden die wij krijgen gemanipuleerd zijn en dat er ginder misschien toch een ander logo gebruikt is. Dit kan ook verklaren waarom Gilles bij het schilderen van het mol-logo het streepje van de H vergeet 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 22:31

 3483  Uma
Yvo schreef:Persoonlijk hoop ik dat Cathy eruitligt, de enige die ik uitgesproken onsympathiek vind.
Ze doet alleen maar mee voor het geld, dat heeft ze zelfs letterlijk gezegd bij de extra's van aflevering 1.
Dat duidt op egoïsme en ze wil er zelfs voor ruziemaken met de rest van de groep.
Onsympathiek? en dan nog uitgesproken?
Misschien minder emotioneel ja, en zeker wat directer maar ik vind ze wel een sympathieke en humoristische kant hebben en ze kan heel goed relativeren.
En stel dat Cathy De Mol is, dan past het gezegde dat ze meedoet voor het geld perfect binnen de strategie om te misleiden.
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 mar 2016, 22:33

Forum veteraan  222
ex-molinator schreef:Onsympathiek? en dan nog uitgesproken?
Misschien minder emotioneel ja, en zeker wat directer maar ik vind ze wel een sympathieke en humoristische kant hebben en ze kan heel goed relativeren.
En stel dat Cathy De Mol is, dan past het gezegde dat ze meedoet voor het geld perfect binnen de strategie om te misleiden.
Ben jij Cathy ? 😉
Jouw naam, Ex-molinator, betekent dat je een voormalige mollenjager bent, en jouw mol is Gilles, dus als jij echt Cathy bent is Gilles uiteindelijk de mol 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 22:37

 3483  Uma
Woestijnmol schreef:Ben jij Cathy ? 😉
Jouw naam, Ex-molinator, betekent dat je een voormalige mollenjager bent, en jouw mol is Gilles, dus als jij echt Cathy bent is Gilles uiteindelijk de mol 😛
Nog steeds jager hoor 😉
Maar met de exit van Bruno vond ik het niet gepast om molinator als naam te kiezen (ik zat immers 100% op Bruno voor ik hier lid werd).

edit: en mocht ik Cathy zijn, zou ik de naam ex-molinatora gekozen hebben :mrgreen:
Gebruikersavatar

geertn44414 mar 2016, 22:58

 236
Marianne dan misschien ?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 23:00

 3483  Uma
geertn444 schreef:Marianne dan misschien ?
nice one 😎
Gebruikersavatar

Yvo15 mar 2016, 12:33

 1111  Uma
ex-molinator schreef:Onsympathiek? en dan nog uitgesproken?
Misschien minder emotioneel ja, en zeker wat directer maar ik vind ze wel een sympathieke en humoristische kant hebben en ze kan heel goed relativeren.
En stel dat Cathy De Mol is, dan past het gezegde dat ze meedoet voor het geld perfect binnen de strategie om te misleiden.
Wel vriend, of moet ik zeggen Cathy :p, dan verschillen we van mening.
En als Cathy niet de mol is, wat is dan je uitleg 🙂?
https://demol.vier.be/afleveringen/3
Bij aflevering 3 rond 20:05 gaat de discussie over dat sommigen het spel veel te hard spelen.
Cathy en Thibauld worden hiervan beschuldigd.
Als reactie wordt Cathy kwaad en begint ze bijna iedereen aan te vallen. Uiteindelijk begint Hanne te wenen.
De groepssfeer interesseert haar niet, ze is er alleen maar voor het geld en met de finale in zicht ziet het ernaar uit dat ze het ook gaat krijgen.
Ze is zelfs kwaad dat Issabel als enige op een andere plaats is gaan zitten in het hotel dan de dag ervoren.
Serieus? Dit is tiranniek gedrag.
Als ik Issabel was ik zou de anderen proberen op te stoken om de dag erna allemaal op een andere plaats te gaan zitten.
Iedereen gaat toch lekker zitten waar hij of zij wil.
Zoals Hanne al zei, het is maar een spel en het draait ook rond plezier.
En buiten het spel zijn ze er toch ook om een beetje van de Argentijnse zon te genieten.
Maar dat is buiten Cathy gerekend.
Stel dan nog dat ze de mol is, dan vind ik haar nog altijd uitgesproken onsympathiek en egoïstisch.
Persoonlijk vind ik haar niet minder emotioneel. Woede en hebzucht zijn emoties en ze zijn Cathy niet vreemd.

Nu de finale nadert, vrees ik dat Cathy dan uiteindelijk toch gaat winnen.
Hanne mag dan wel telkens op de juiste persoon hebben ingezet, ze is niet zo slim als Cathy, Gilles of Stijn.
Daarom denk ik dat ze in de finale gaat verliezen. Tenzij ze de mol is natuurlijk, maar dat zou ik wel héél straf vinden.
Ik denk nog altijd dat Gilles hem is.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2016, 13:29

 3483  Uma
Yvo schreef:...
Serieus? Dit is tiranniek gedrag.
Jij vindt dat tiranniek gedrag, ik vind dat ze zegt hoe het zit, geen doekjes om winden: de bedoeling van het spel is niet om sympathiek over te komen maar om de mol te ontmaskeren en de finale te winnen. Cathy gaat er ook echt voor (en indien ze de mol is: knap gespeeld).

Trouwens op basis van het beeldmateriaal dat wij te zien krijgen zou ik het niet aandurven om iemand zo te veroordelen. Je ziet maar een selectie en de montage is er op gericht om ons zand in de ogen te strooien.
Elk heeft z'n voorkeur voor een of andere kandidaat: gebaseerd op uiterlijk, stemgeluid, manier van spreken, al of niet tonen van emoties, al of niet strikt zijn, geaardheid, kledingwijze, enz...
Zo heb ik een "boontje" voor Bruno (de kalme en goede beer), voor Hanne (spring in't veld), en eigenlijk ook voor Stijn, Cathy en Gilles, ja Thibault ook, Issa iets minder (maar daarom vind ik haar nog niet onsymphatiek) omdat zij snel op haar tenen getrapt was en minder goed kon relativeren (mijn indruk), Ruth, Marc en Manuella waren te kort in beeld om een blijvende indruk te maken (de aandacht gaat naar de resterende spelers hé), maar bvb Marc bleef heel lang bij Manuella bij de fietstocht en dat vond ik een zeer mooi beeld.
Cathy is minder uitgesproken maar hoe ze Gilles een steuntje gaf (hand op zijn been tijdens de eliminatieronde), hoe ze spontaan en snel Hanne ging troosten bij het vertrek van Stijn, haar telefoongesprek naar huis (en ik vergeet nog zaken), zijn sympathieke beelden die mij bijblijven.
Gebruikersavatar

Yvo15 mar 2016, 14:07

 1111  Uma
ex-molinator schreef:Jij vindt dat tiranniek gedrag, ik vind dat ze zegt hoe het zit, geen doekjes om winden: de bedoeling van het spel is niet om sympathiek over te komen maar om de mol te ontmaskeren en de finale te winnen. Cathy gaat er ook echt voor (en indien ze de mol is: knap gespeeld).
Ja oké, maar de bedoeling van het spel is ook niet om de groepssfeer te verpesten en anderen te dicteren waar ze moeten gaan zitten.
Als je zulke dingen doet om je doel te bereiken dan vind ik het echt onsympathiek.
Als je anderen jouw wil wilt opleggen en aan hun vrijheid zit dan is dat tiranniek gedrag, en dan is het geen mening, dan is het een feit.
Het mag dan wel een spel zijn, iedereen gaat toch nog altijd zitten waar hij of zij wilt.
Ik heb Issabel nergens zien zeggen 'Cathy ik vind dat jij op een andere plaats moet gaan zitten'.
Er waren anderen zoals Thibauld die er ook vol voor gingen maar dat was niet enkel om het geld maar ook voor het amusement.
Plus Thibauld valt niet iedereen in het wilde weg aan en verstoort de sfeer niet.
Bij Cathy draait het enkel om het geld. In aflevering 3 vond ik haar net een klein kind dat haar zin niet krijgt.
Zelfs met die proef in dat slachthuis blijft ze nog altijd mensen aanvallen.
Goed, jij vindt haar sympathiek en ik niet.
Zo heb ik een "boontje" voor Bruno (de kalme en goede beer), voor Hanne (spring in't veld), en eigenlijk ook voor Stijn, Cathy en Gilles, ja Thibault ook, Issa iets minder (maar daarom vind ik haar nog niet onsymphatiek) omdat zij snel op haar tenen getrapt was en minder goed kon relativeren (mijn indruk), Ruth, Marc en Manuella waren te kort in beeld om een blijvende indruk te maken (de aandacht gaat naar de resterende spelers hé), maar bvb Marc bleef heel lang bij Manuella bij de fietstocht en dat vond ik een zeer mooi beeld.
Hier ben ik het wel met je eens. Ik vond ook dat Issa soms een beetje snel op haar tenen was getrapt (ik vind haar ook niet onsympathiek).
Cathy is vrijwel de enige die ik onsympathiek vond, voor de rest vind ik het een hele leuke groep.
Zoals je zegt Marc en Ruth zijn niet lang genoeg in beeld geweest.
Maar Manuella vind ik ook wel een toffe.
Persoonlijk vind ik Stijn, Hanne, Bruno, Gilles en Thibauld de meest sympathieke mensen eruit.