Wat een mooi overzicht, knap gedaan!
Ik hou dit voor mezelf ook bij, maar neem telkens alle commentaren uit de hele afleveringen mee. Daarmee kom ik op iets uitgebreidere resultaten dan het overzicht in deze post. Ik kan uiteraard langs vele kanten volledig de mist in gaan
Tot hiertoe levert mijn lijstje mij alvast nog niet veel bruikbaars op - ik ben waarschijnlijk zo blind als een mol
Bruno - afl 1: Ruth / afl 2 : Marc, Stijn, Cathy / afl 3 : Stijn
Cathy - afl 1: Ruth? / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Gilles - afl 1 : Ruth, Issa, Marc, Cathy / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Hanne - afl 1: Thibaud, Marc, Cathy, Manuella / afl 2 : Bruno / afl 3 : ??
Issa - afl 1 : Cathy, Thibaud, Ruth / afl 2 : Cathy? / afl 3 : Bruno, Gilles, Cathy?
Manuel - afl 1 : Gilles / afl 2 : Cathy, Gilles / afl 3 : ??
Marc - afl 1 : Thibaud, Ruth, Bruno, Cathy, Gilles / afl 2 : ?? / afl 3 : uitgeschakeld
Ruth - afl 1 : Cathy, Hanne, Manuella, Bruno? / afl 2 : uitgeschakeld / afl 3: uitgeschakeld
Stijn - afl 1: Cathy, Bruno / afl 2 : ?? / afl 3 : ??
Thibaud - afl 1 : Bruno, Ruth, Cathy / afl 2 : Stijn? /afl 3 : Bruno, Cathy, Issa
Wat opvalt is dat Thibaud, voor iemand die al van in aflevering 1 zegt heel zeker te zijn van "zijn" mol, toch al 5 mogelijkheden heeft opgenoemd. Hij is ook al enkele keren van "mol" veranderd, en op 't laatst in het hotel was hij dan weer niet helemaal zeker. Als hij natuurlijk zelf de mol is (wat ik (nog) niet geloof), dan is hij inderdaad wel zeker en kan hij opnoemen wie hij wil, brengt ons alleen maar verder in de war.
Verder "versprak" Gilles zich over zijn mol als een "zij" maar herpakte zich dan met "hij of zij"; in een eerder interview met Gilles de Coster sprak hij over "ene" als hij over de mol had, wat overeen zou komen met een mannelijke mol.
Nu is het niet totaal ondenkbaar dat de TV-makers deze forums en FB-groepen minutieus in de gaten houden en als ze vinden dat er onbedoelde hints werden weggegeven, ze dat in een volgende aflevering "terug draaien" door een andere uitspraak te laten doen en de montage aan te passen!
Body language bij de vraag "ben jij de mol?": de enigen die niet met hun ogen knipperden, hun lichaam bijna onbeweeglijk stil hielden en hun stemvolume laag: Gilles en Stijn. Is ofwel perfecte lichaamscontrole ofwel een teken van liegen.
Op basis van wat ik tot hiertoe heb gezien en genoteerd, heb ik (voorlopig toch) volgende spelers "uitgeschakeld" als mol: Bruno, Thibaud (en ook uiteraard Manuella, Marc en Ruth).
Blijven over als mol, althans voor mij: Cathy, Gilles, Hanne, Issa en Stijn. Stijn houdt zich meestal gedeisd en een beetje op de achtergrond; Thibaud zit dikwijls monkelend te lachen terwijl hij het allemaal maar laat gebeuren en bekijkt. Zoveel mogelijkheden nog... leve maandag voor nieuwe aanwijzingen!