Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

flodderke24 feb 2016, 04:50

 4
Al in aflevering 1 wordt de oplossing getoond.
Je ziet de boot op het Cobralmeer (van bovenuit gefilmd) met de tekst 'een van die tien is EEN SABOTEUR' en dat wordt dan plots 'een van die tien is DE MOL'. De camera zwenkt dan naar voor, je ziet de brug waar 9 kandidaten hangen, en tussen de enige twee woorden die nog te zien zijn (DE MOL) zie je één persoon hangen...3de van rechts en de tweede laagste, dus Bruno.
Ook de tekst kan een hint zijn: 'een van die tien is een saboteur'.
'EEN van die tien' kun je begrijpen als een rebus: schrap de letters van 'EEN' uit de tekst 'die tien is' en dan krijg je ongeveer 'dit iis' of 'dit is'. Bovendien zit in 'een saboteur' of 'N saBOteUR' een anagram van de naam Bruno. Dus staat er eigenlijk 'dit is bruno'.
De overige letters de achternaam van Bruno?
Gebruikersavatar

stijn.beelprez24 feb 2016, 15:41

 33
Bruno Heutz is zijn volledige naam
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen01 mar 2016, 23:09

 31
flodderke schreef: De camera zwenkt dan naar voor, je ziet de brug waar 9 kandidaten hangen, en tussen de enige twee woorden die nog te zien zijn (DE MOL) zie je één persoon hangen...3de van rechts en de tweede laagste, dus Bruno.
Dit vind ik persoonlijk een erg goeie hint en doet denken aan "DE MOL" die Marc volgde in seizoen 3. Alleen hangen er daar nog mensen: Hanne hangt boven de "D", als ik me niet vergis, en Stijn hangt er ook ergens...
flodderke schreef: Ook de tekst kan een hint zijn: 'een van die tien is een saboteur'.
'EEN van die tien' kun je begrijpen als een rebus: schrap de letters van 'EEN' uit de tekst 'die tien is' en dan krijg je ongeveer 'dit iis' of 'dit is'. Bovendien zit in 'een saboteur' of 'N saBOteUR' een anagram van de naam Bruno. Dus staat er eigenlijk 'dit is bruno'.
De overige letters de achternaam van Bruno?
Dit vind ik dan weer te ver gezocht 🙂.