Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Marc Simons03 mar 2016, 20:02

De Mol  1
dag mollenvangers,

Hier een stem uit het verleden. Mol 3, Marc.
Reeds 13 jaar geleden en nu ineens weer zo reëel, zo nabij, het lijkt wel nooit te zijn weggeweest. Want eindelijk is er een nieuwe mol. Ene van Vier.

In de loop der jaren hebben duizenden mensen me dat gevraagd. wat denk je? zou er nog een komen? Alsof ik daar iets mee te maken had, alsof ik dat wist. Weten wist ik het niet, maar het was wel een bewijs dat Vlaanderen zat de wachten op een vervolg.

Nu is het zover. Dit unieke programma heeft eindelijk een vervolg in Vlaanderen. Men heeft terug 9 kandidaten en een Mol gevonden. Gelukzakken, want dat zijn het wel. Want dit kan ik jullie alvast meegeven, het is een once in a lifetime experience. Genieten van de eerste tot de laatste minuut. Zo was het toch bij ons, en al meen ik dat het spel nu nog intenser wordt gespeeld, ik zie dat ook bij mol 4.

Ik zie intense kandidaten die er volle bak voor gaan, ook in direct duel met elkaar. Toch wel anders dan bij ons.
Een aantal zijn helaas voor hen reeds naar huis. De meeste konden, wat mij betreft geen mol zijn.

Er zijn er nu nog 5 over. Mijn Mol van dag 1 zit er nog altijd tussen. of ik juist ben, weet ik niet. Maar ik denk het wel.
Hoe ik dat weet? Ik kijk vooral naar wie ze zijn, minder naar wat ze doen. Soms zie ik mezelf bijna bezig.

tips voor de vangers:

* Laat je niet leiden door de proeven. Deze zijn soms zo moeilijk dat ze zonder sabotage al mislukken.
* Laat je niet leiden door wat mensen doen, want wat is hun bedoeling. saboteren of mensen op een verkeerd spoor zetten.
* Kijk vooral naar de persoon en naar de spontane reacties van mensen. spontaniteit is het moeilijkst te controleren. Dus let daar zeer goed op.

Mijne mol : Cathy, maar het kan ook iemand anders zijn
Mijne winnaar : Gilles, tenzij het iemand anders is natuurlijk.

T'is heel speciaal naar een programma te kijken waaraan je zelf hebt meegespeeld. Een programma waarvan je weet hoe het wordt geregisseerd, opgenomen en gemonteerd. Neemt niet weg dat ik alles met veel spanning volg. En ik ben echt benieuwd of mijn 'molradar' goed gewerkt heeft.

veel mollenvangsplezier

Marc


PS: Wij van mol 3 zijn elkaar nog lang niet vergeten. Jaarlijks komen we een of twee keer samen met 6 à 7 kandidaten. Steeds fun verzekerd.
Vorige week is onze reünie nog onverwacht opgeschrikt door Pascal Braeckman, de sympathieke geluidsman van Tom Waes. Bij ons wij hij ne fixer.
Gebruikersavatar

Heinz03 mar 2016, 21:32

Forum veteraan  427  Uma
Wat ontzettend leuk dat de ex-mollen van zich laten horen op dit forum! En het zorgt ook zeker voor stof tot nadenken wat als iemand er kijk op heeft is het wel een ex-mol natuurlijk. 😃

Marc, u schrijft dat Cathy uw Mol is en ook: "Soms zie ik mezelf bijna bezig." Kunt u hier een voorbeeld van Cathy aanplakken? Zelf zie ik meer overeenkomsten tussen Bruno - Marc - Hugo: natuurlijke leiders die je snel neigt te vertrouwen.

Mijn Mol is Gilles al moet ik zeggen dat hij wel veel spontane reacties lijkt te hebben die op het niet hebben van voorkennis lijken te wijzen. De derde tip brengt me dus zeker (extra) aan het twijfelen.
Gebruikersavatar

ALF 2.003 mar 2016, 22:36

 3
Na Hugo steekt er een nieuwe Mol zijn kop boven het aardoppervlak! 😂 Welkom op dit forum!

Ik kan me best inbeelden dat mogen deelnemen aan dit prachtprogramma een unieke belevenis is. Wij superfans zijn er al zo intens mee bezig en dat is nog maar een fractie van de beleving die jullie moeten gehad hebben.

Mocht je van idee veranderen, laat dan vooral niet na om het hier te komen melden. 😉

Mijn Mol is Bruno btw. Op basis van zijn gedrag tijdens de proeven en ook zijn lichaamstaal wijst voor mij op voorkennis.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt03 mar 2016, 22:39

 90  Uma
Enorm fijn de stem uit het verleden hier op het forum terug te... horen? Nu ja, lezen. 🙂
Bedankt voor de tips en nog veel speur plezier, Marc!
Gebruikersavatar

weyns196004 mar 2016, 09:10

 426
Nuttige tips, zeer zeker, al blijf ik het moeilijk vinden om op spontane reacties en/of lichaamstaal te letten; als speler kan je je daar op focussen, als kijker wordt je gestuurd door de beelden die de programmamakers willen laten zien en wij moeten het dus ook hebben van verdacht gedrag en mislukken van proeven en versprekingen die er al dan niet echt of ingestudeerd zijn en wel of geen geld binnen halen, ....

Het feit dat Cathy het laagst staat genoteerd in de mol-poll-lijsten, zou op zich al een aanwijzing kunnen zijn dat zij de mol is, maar ze komt weinig verdacht over en ik zie in het programma ook geen tips die op haar wijzen. Wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn! 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee04 mar 2016, 10:05

 3547  Sven
Nu nog Magda en het is hier helemaal compleet!! 😃
Marc Simons schreef:Gelukzakken, want dat zijn het wel. Want dit kan ik jullie alvast meegeven, het is een once in a lifetime experience. Genieten van de eerste tot de laatste minuut.
Ik moet toegeven, ik had mij bijna ingeschreven voor de selecties. Heb er nu al spijt van dat ik het niet heb gedaan... :(
Gebruikersavatar

weyns196004 mar 2016, 15:36

 426
weyns1960 schreef:Nuttige tips, zeer zeker, al blijf ik het moeilijk vinden om op spontane reacties en/of lichaamstaal te letten; als speler kan je je daar op focussen, als kijker wordt je gestuurd door de beelden die de programmamakers willen laten zien en wij moeten het dus ook hebben van verdacht gedrag en mislukken van proeven en versprekingen die er al dan niet echt of ingestudeerd zijn en wel of geen geld binnen halen, ....

Het feit dat Cathy het laagst staat genoteerd in de mol-poll-lijsten, zou op zich al een aanwijzing kunnen zijn dat zij de mol is, maar ze komt weinig verdacht over en ik zie in het programma ook geen tips die op haar wijzen. Wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn! 🙂
Kleine correctie: ik zie voor Cathy weinig tips dat ze de mol is. Het hele korte shot van haar in beeld bij de allereerste aflevering is misschien zo'n tip.
Gebruikersavatar

bodejos04 mar 2016, 22:22

 4
Ook van mij welkom hier op het forum, Marc.

Dat stelt me in de gelegenheid na 13 jaar eindelijk de vraag te stellen die ik nog niet eerder expliciet beantwoord heb gezien.

Er was een diepgravende hint, die destijds de ''bijbelhint'' werd genoemd. Hoe die precies in elkaar stak, weet ik niet meer, maar een feit was dat je aan de hand van een bijbeltekst (gerelateerd aan apostel Simon) kon afleiden dat jij de mol was. Simon verwees naar je achternaam Simons, zo was de uitleg.

Nu vond ik dat destijds al een heel opmerkelijke hint. Ik ben niet gelovig, maar dat doet er in dit verband niet toe, maar ik vond de hint destijds dus ook heel erg ver gezocht, want wie gaat er nou, in zijn zoektocht naar de Mol, de bijbel raadplegen? Kan natuurlijk ook zijn dat de tekstschrijvers destijds een zeer vooruitziende blik hebben gehad, en dat ze ten tijde van het schrijven van diezelfde bijbel al hebben geweten dat er ooit een televisieprogramma zou komen, met jou daarin als mol.........

Mijn vraag is: hoe vond jij die hint? Je moet ervan als mol op de hoogte zijn geweest.
Gebruikersavatar

bodejos04 mar 2016, 22:25

 4
weyns1960 schreef:Kleine correctie: ik zie voor Cathy weinig tips dat ze de mol is. Het hele korte shot van haar in beeld bij de allereerste aflevering is misschien zo'n tip.
Ik heb in latere afleveringen dergelijke shots van onder meer Hanne gezien. Zou het een omgedraaide hint kunnen zijn, die uiteindelijk steeds een kandidaat laat zien, en niet de mol?
Gebruikersavatar

TRZNTRX06 mar 2016, 09:13

 46  Uma
Ik zou toch teleurgesteld zijn moest Cathy de mol blijken te zijn. Dan zou de productie in mijn ogen gefaald hebben. Dat ligt er zo vingerdik op, ze maakt zich te graag verdacht.
Gebruikersavatar

bodejos06 mar 2016, 09:41

 4
Het ligt dan OF aan Cathy OF aan de productie. Niet aan beide tegelijk. Is het niet zo dat een goede mol heel subtiel probeert te mollen? De bedoeling is toch dat ie niet door de mand valt bij de andere kandidaten?

Een goede molactie is: een detail verkeerd doen, waardoor de hele opdracht mislukt (voorbeeld: de 12 afbeeldingen bij de geestelijke: daar hoeven maar 2 foto's fout te staan, terwijl de rest correct is.
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2016, 13:10

 426
bodejos schreef:Ik heb in latere afleveringen dergelijke shots van onder meer Hanne gezien. Zou het een omgedraaide hint kunnen zijn, die uiteindelijk steeds een kandidaat laat zien, en niet de mol?
Van wie hebben we dan tot hiertoe al dergelijke shots gezien? Wel van meerdere spelers tegelijk maar van 1 enkele speler? Die heb ik dan gemist.