Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Woestijnmol11 mar 2016, 10:06

Forum veteraan  222
ex-molinator schreef:Klaartje's technisch verhaal makes a lot of sense en dan komt Hanne weer wat meer naar voor bij mij.
BTW Het programma De Mol heeft in het verleden het publiek niet echt bedot (wel bepaalde beelden achtergehouden en andere benadrukt). De Mol niets laten horen is echt vals spelen (en dat zie ik niet gebeuren).
Gilles blijf toch nog steeds mn hoofdverdachte maar Hanne sluipt dichterbij ... hmm Cathy ook wel een beetje en Stijn ook niet uitsluiten ... en Bruno ook niet 😎
Maar de mol zelf mag wel valsspelen. Misschien dat hij iets in zijn oren heeft zodat hij niet alles goed kan horen ?
Gebruikersavatar

masterveecee11 mar 2016, 10:07

 3547  Sven
Woestijnmol schreef:Maar de mol zelf mag wel valsspelen. Misschien dat hij iets in zijn oren heeft zodat hij niet alles goed kan horen ?
Ik vermoed dat de mol ook de fragmenten hoorde, maar ertussen ook de micro. Zo kon de mol ook meepraten over de fragmenten.
EN, misschien heeft de mol dat sowieso willen doen om niet verdacht te worden. En wie deed er dat? Stijn, Gilles en Cathy
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 10:36

 2245  Uma
LodeD schreef:waar er in al deze technische redeneringen precies geen rekening mee gehouden wordt... is dat ze misschien gewoon de kabel van de MICRO op een ander kanaal steken, afhankelijk van waar het geluid naartoe moet?

waarom zouden ze op een ingewikkelde manier de output switchen, als ze dat vrij eenvoudig met de INPUT kunnen?
Daar heb je gelijk in. Maar blijft wel het feit dat er effectief geswitcht moet worden: opletten voor de technici dus!

Mja, ik denk dat we toch eerder iets moeten zoeken in de al dan niet aanwezige reacties van de kandidaten op wat ze hoorden op hun koptelefoons.

PS. Ik moet het misschien eens timen, maar ik kreeg de indruk dat Gilles veel langer in beeld is geweest dan de andere vier. Moeten we daar iets achter zoeken of wil de montage dat wij daar iets achter zoeken? Jammer dat we niet de volledige 3 minuten per kandidaat die door de microfoon sprak, te horen hebben gekregen. Later in de aflevering bleek dat vooral Stijn nogal veel spelgerelateerde vragen had afgevuurd op de anderen, wat de anderen voor de rest nog zoal gevraagd hebben, weten alleen de vragensteller (zijn eigen vragen dan) en de Mol (die zou alles gehoord moeten hebben, hoewel er hier op het forum strekkingen zijn die dat in twijfel trekken).
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 12:58

 426
Ik blijf van mening dat de programmamakers het niet konden riskeren om in deze proef de mol door de mand te laten vallen. We weten (nog) niet wat de mol door zijn koptelefoon heeft gehoord. Kunnen instructies geweest zijn via iemand buiten beeld, kan stilte zijn geweest, kan de hele tijd muziek en reclame en grapjes zijn geweest... De kandidaten zelf willen deze proef niet laten meetellen in hun redenering naar wie de mol is, waarom zouden wij dat dan wel doen? Zij konden de hele tijd alles in 't oog houden in hun directe omgeving, wij moeten afgaan op wat op TV wordt getoond.
Gebruikersavatar

Hanneisdemol11 mar 2016, 16:15

 96
Ik vind dit een gevaarlijke proef in die zin dat de programmamakers ons zeer gemakkelijk kunnen manipuleren. Ik ga hier in ieder geval geen rekening mee houden.
Gebruikersavatar

Suspicious12 mar 2016, 08:44

 106
Ter verduidelijking: de mengtafel was een Yamaha 01V als ik mij niet vergis, dat is een digitale tafel waarmee je tot ong. 100 'scenes' kunt voorprogrammeren. Als de technieker dus een lijstje heeft van welke kandidaat wanneer gaat spreken (en die volgorde is vooraf bepaald) kunnen ze alles op voorhand in de tafel programmeren. Hett omhoog schuiven van fadertjes is pure show.
Gebruikersavatar

Jill12 mar 2016, 12:22

 6
Als je een programma als de mol kan maken mag het geen probleem zijn om de micro naar de juiste hoofdtelefoon door te sturen lijkt mij...
Dat is echt niet zo moeilijk voor een technicus.

Verder begrijp ik niet zo goed wat het grote risico aan deze opdracht is. Wat kan er fout gaan?
Dat de micro naar de verkeerde hoofdtelefoon doorgestuurd wordt? Dan zal die persoon eens vreemd kijken aangezien die de mol niet is.
Dat de mol ontmaskerd wordt door iemand? Dat is net de bedoeling van de opdracht. Dan weet enkel de persoon achter de spiegel wie de mol is en dan was het effectief een 'enorm cadeau' dat die kandidaat kreeg.

Als je eens andersom gaat denken: wat zou je doen bij deze opdracht als je de mol NIET bent?
Het is in jouw voordeel als anderen jou verdenken. Dus je gaat proberen op niets te reageren, je lach proberen inhouden, gewoon star voor je uitkijken.

Wat je zeker niet gaat doen is mee 'lippen' wat er door je hoofdtelefoon komt. Zoals Gilles deed. Dat is een vreemde reactie, alsof hij wil laten zien dat hij flarden van geluidsfragmenten hoort?

Gilles is de mol 🙂
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz12 mar 2016, 13:22

 30
Ik blijf deze proef de sleutel vinden voor ons om de mol te vinden.

Wat ik eruit haal is dat je kan weten of vermoeden wie wie verdenkt! Dit omdat ze logisch hun mol als eerste zullen aanvallen:

1. Bruno -> Cathy
2. Cathy -> Gilles
3. Stijn -> Hanne
4. Gilles -> Cathy (met Hanne op 2)
5. Hanne -> ? heeft geen verdachte, en pikt in wanneer plots iemand begint te lachen.

Hanne is te nonchalant in het aanvatten en heeft dus geen hoofdverdachte, wat enkel mogelijk is als jezelf de mol bent. Dit staat er dus te gebeuren:

1. Mol - Hanne
2. Cathy uitgeschakeld in voorlaatste aflevering
3. Gilles - verliest de finale omdat hij minder info heeft over Hanne
4. Stijn wint het spel, omdat hij al het langst Hanne verdenkt
Gebruikersavatar

frank.troch12 mar 2016, 14:46

 253  Yens
Woestijnmol schreef:En wie zegt dat er geen 5 koptelefoons waren, voor elk 1, en de koptelefoon van de persoon die binnen was werd dan tijdelijk niet gebruikt.
Dat zou toch het meest logische zijn. Op voorhand iedereen een koptelefoon toewijzen zodat ze zeker zijn dat de mol zijn koptelefoon krijgt (ook al geloof ik niet dat hij/zij weldegelijk heeft gehoord wat er gezegd werd)
Hanne wordt als eerste kandidaat "gekozen" door Gilles de Coster omdat er geen beschikbare hoofdtelefoon meer is. Dit wordt letterlijk zo in de uitzending getoond. Er zijn dus zeker maar 4 hoofdtelefoons aanwezig in de zaal.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2016, 15:23

 3483  Uma
frank.troch schreef:Hanne wordt als eerste kandidaat "gekozen" door Gilles de Coster omdat er geen beschikbare hoofdtelefoon meer is. Dit wordt letterlijk zo in de uitzending getoond. Er zijn dus zeker maar 4 hoofdtelefoons aanwezig in de zaal.
Klopt, en de mol (die voorkennis heeft) kan zich zodanig opstellen dat de koptelefoons al ingenomen zijn en hij/zij als eerste naar binnen mag/moet gaan.
Gebruikersavatar

Hanneisdemol12 mar 2016, 17:38

 96
ex-molinator schreef:Klopt, en de mol (die voorkennis heeft) kan zich zodanig opstellen dat de koptelefoons al ingenomen zijn en hij/zij als eerste naar binnen mag/moet gaan.
Heeft de Mol er eigenlijk baat bij om als eerste binnen te gaan?
Gebruikersavatar

masterveecee12 mar 2016, 18:16

 3547  Sven
Of de mol weet dat hij best niet als eerste gaat, en gaat vroeger binnen in de studio 😉