Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2016, 21:52

 3483  Uma
Indien er nog eerst wat gebrieft moet worden dan is het wel het best de mol als eerste in te laten binnen gaan zodat die de positie zonder koptelefoon kan innemen.
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 mar 2016, 09:35

Forum veteraan  222
Interview met Gilles De Coster vandaag in De Morgen:

Er was vorige week ophef over de proef waarin de kandidaten via een koptelefoon rechtstreeks met de mol konden praten. Heel wat mensen geloven niet dat de mol de vragen van zijn medespelers kon horen.
"Ik zweer op mijn communiezieltje dat de microfoon aan stond. We gaan toch geen proef organiseren waar niemand iets aan heeft?"

Misschien zullen we dat dan toch geloven .... :?
Ik neem dan aan dat men ons niet alles heeft getoond.
Misschien dat een van de kandidaten heel hard in de micro heeft geroepen waardoor de mol geschrokken is, maar die beelden zullen ze waarschijnlijk niet tonen.
Zou het trouwens kunnen dat de makers deze opdracht enkel hebben georganiseerd omdat ze wisten dat iedereen op de juiste of iedereen op de verkeerde mol zaten ?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 10:01

 3483  Uma
Met alle respect voor iedereen die hier (of elders) theorieën plaats: de theorie dat de Mol niets zou gehoord hebben past echt niet in de hele plaatje van het programma en de programmamakers hebben heus wel door dat dergelijk "bedrog" wellicht het eind van het programma zou betekenen. Daarnaast zou ik als speler in het spel (die het achteraf te horen krijgt) mij echt misbruikt voelen.
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 11:16

 2245  Uma
[quote="Woestijnmol"]Interview met Gilles De Coster vandaag in De Morgen:

Er was vorige week ophef over de proef waarin de kandidaten via een koptelefoon rechtstreeks met de mol konden praten. Heel wat mensen geloven niet dat de mol de vragen van zijn medespelers kon horen.
"Ik zweer op mijn communiezieltje dat de microfoon aan stond. We gaan toch geen proef organiseren waar niemand iets aan heeft?"

quote]

Nou, dat is nog eens verhelderend! Mijn aanvoelen was ook altijd al: als de Mol niks zou gehoord hebben van wat er door de microfoon gezegd werd, wat voor zin had deze proef dan? Ik zei eerder al dat het "biezonder cynisch" zou zijn van Gilles De Coster om aan tafel dan te spreken over "een cadeau van onschatbare waarde" in verband met deze proef. Ik nam toen zelfs de woorden "Oscar voor de zwaktste proef" in de mond, maar zo'n proef zou kwalitatief haaks staan op die van al de rest, die werkelijk subliem te noemen is.

De strekking "De mol heeft in deze proef niks gehoord van wat er gezegd is" mag dus definitief van tafel, toch?! Tenzij Gilles De Coster in dit interview ook weer keihard heeft zitten liegen, maar ja, dan blijven we bezig.

De Mol heeft dus alles gehoord en wij hebben het allemaal gezien, toch?!

"Het masker van de Mol is eindelijk afgevallen."
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 mar 2016, 11:39

Forum veteraan  222
Klaartje schreef:
De Mol heeft dus alles gehoord en wij hebben het allemaal gezien, toch?!
Dat wij dat allemaal hebben gezien betwijfel ik toch.
Ik denk niet dat ze ons iets zullen tonen waarvan we 100% zekerheid kunnen hebben over wie de mol is.
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 12:09

 2245  Uma
Woestijnmol schreef:Dat wij dat allemaal hebben gezien betwijfel ik toch.
Ik denk niet dat ze ons iets zullen tonen waarvan we 100% zekerheid kunnen hebben over wie de mol is.
Dat laatste niet natuurlijk, maar wat we gezien hebben, is toch voldoende om iedere kijker een duwtje te geven in de richting van zijn eigen mol. De meesten hier hebben toch zeker iets gezien dat hen tenminste 50 % zekerheid verschaft over wie de mol is. En 50 % zekerheid is veel, heel veel in deze context, maar tegelijkertijd ook maar 50 %, want je hebt nog evenveel kans dat het toch die andere is. De vraag is: "Is het glas half vol of half leeg?" Of zoals Gilles het (toch zo ongeveer) verwoordde: " Het is een dubbeltje dat naar twee kanten kan vallen." De quantum-fysici onder ons zouden zeggen: "The state of the mole is a superposition of two equally probable states." 🙂
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 mar 2016, 12:59

Forum veteraan  222
Klaartje schreef:Dat laatste niet natuurlijk, maar wat we gezien hebben, is toch voldoende om iedere kijker een duwtje te geven in de richting van zijn eigen mol. De meesten hier hebben toch zeker iets gezien dat hen tenminste 50 % zekerheid verschaft over wie de mol is. En 50 % zekerheid is veel, heel veel in deze context, maar tegelijkertijd ook maar 50 %, want je hebt nog evenveel kans dat het toch die andere is. De vraag is: "Is het glas half vol of half leeg?" Of zoals Gilles het (toch zo ongeveer) verwoordde: " Het is een dubbeltje dat naar twee kanten kan vallen." De quantum-fysici onder ons zouden zeggen: "The state of the mole is a superposition of two equally probable states." 🙂
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens omdat wij niet zeker kunnen weten wat er wordt getoond in welke context.
Het lachtje van Cathy, is dat echt wel terzelfdetijd gebeurd als wat wij door de micro hebben gehoord ?
terwijl de kandidaten precies kunnen zien wat er gebeurt terwijl ze spreken, kunnen wij door de regie gemanipuleerd worden, wat waarschijnlijk ook gebeurt, dus ik zou mijn mol niet aan de hand van deze opdracht kunnen bepalen.
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 20:11

 253  Yens
Ik weet niet of het hier al eens gezegd is (het begint een erg lang topic te worden), maar Stijn haalt precies oortjes of oordopjes uit zijn oren net nadat hij de hoofdtelefoon heeft afgezet ?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 20:27

 3483  Uma
frank.troch schreef:Ik weet niet of het hier al eens gezegd is (het begint een erg lang topic te worden), maar Stijn haalt precies oortjes of oordopjes uit zijn oren net nadat hij de hoofdtelefoon heeft afgezet ?
Is al eens vermeld dat ze in-ear dopjes gebruiken 💡
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 16:11

 426
Als het inderdaad zo is dat de mol effectief is toegesproken door zijn medespelers, dan zal de montage van beeld en klank er zeker voor hebben gezorgd dat wij, de kijkers, tig conclusies konden trekken. Als de kandidaten zelf beslissen dat zijzelf deze proef niet laten meetellen in hun zoektocht naar de mol, dan hou ik er ook geen rekening mee. Zij konden ten minste alles zien en horen langs hun kant van de spiegel, wij totaal niet.
Gebruikersavatar

TRZNTRX16 mar 2016, 17:58

 46  Uma
Tijdens de eerste "sessie" van praten met de mol valt het mij op dat Gilles telkens onbewust meekijkt in de spiegel naar de persoon over wie Hanne het dan heeft. Nadien herpakt hij zich en doet het bijna niet meer met de drie anderen.
Ik weet genoeg 😉
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2016, 18:01

 434
TRZNTRX schreef:Tijdens de eerste "sessie" van praten met de mol valt het mij op dat Gilles telkens onbewust meekijkt in de spiegel naar de persoon over wie Hanne het dan heeft. Nadien herpakt hij zich en doet het bijna niet meer met de drie anderen.
Ik weet genoeg 😉
Hij begint zelfs precies te 'knikken' op het moment wanneer Hanne iets vraagt aan Cathy in de zin van:"Is dat Cathy die hier zo aan 't lachen is?"
Maar kan allemaal beïnvloed zijn in de montage, waardoor ik zulke scenes niet echt te serieus neem.