Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2016, 14:58

 3547  Sven
Evitaperron schreef:Op het einde als cathy in de studio staat zie je dat de 4 knoppen van het geluid terug worden afgezet. Dat betekent dus dat de mol in de studio staat?!
het geluid van de micro moet ook doorgestuurd worden naar iemand zijn hoofdtelefoon 😉
Gebruikersavatar

Wouterc08 mar 2016, 21:10

 147
masterveecee schreef:Kan. Want ik moet zeggen, ik had ook een liedje gezongen, of een flauwe mop vertelt. Of eerst 2 minuten stiltje en dan "BOE" of "Prrrrrt" (lees: scheetgeluid) geroepen
Return December. Adress unknown.
No Avenida de Julio. No such zone.

Te laat gevonden. Verkeerde pad.
'k had wel gedacht dat de mol bij de neestemmers zat.
Gebruikersavatar

Ric09 mar 2016, 14:31

 67  Philippe
Volgens dat ik het begrijp hoorden de kandidaten dezelfde liedjes/fragmenten/reclames in hun koptelefoon.
Voor de kijker thuis kan alles gemonteerd worden, maar voor de kandidaten niet, er moet voor hen toch wel het een en het ander duidelijk geworden zijn.
Cathy die begint te lachen: heb je net een grappig fragment gehoord? of was die lach gewoon ergens midden een liedje?
Gilles die aan het meezingen is: hopelijk voor hem speelde er op dat moment een liedje

zo'n dingen moeten toch opgevallen zijn? ze moesten daarvoor ook niet naast zich kijken want ze stonden voor een spiegel
Gebruikersavatar

Woestijnmol09 mar 2016, 14:39

Forum veteraan  222
Ric schreef:Volgens dat ik het begrijp hoorden de kandidaten dezelfde liedjes/fragmenten/reclames in hun koptelefoon.
Voor de kijker thuis kan alles gemonteerd worden, maar voor de kandidaten niet, er moet voor hen toch wel het een en het ander duidelijk geworden zijn.
Cathy die begint te lachen: heb je net een grappig fragment gehoord? of was die lach gewoon ergens midden een liedje?
Gilles die aan het meezingen is: hopelijk voor hem speelde er op dat moment een liedje

zo'n dingen moeten toch opgevallen zijn? ze moesten daarvoor ook niet naast zich kijken want ze stonden voor een spiegel
Wie zegt dat ze tegelijkertijd hetzelfde hebben gehoord ?
Dat zou al te gemakkelijk zijn geweest...
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 14:43

 3547  Sven
Woestijnmol schreef:Wie zegt dat ze tegelijkertijd hetzelfde hebben gehoord ?
Dat zou al te gemakkelijk zijn geweest...
Ik dacht zelfs dat er gezegd werd dat ze allemaal iets anders hoorden
Gebruikersavatar

Ric09 mar 2016, 14:45

 67  Philippe
Woestijnmol schreef:Wie zegt dat ze tegelijkertijd hetzelfde hebben gehoord ?
Dat zou al te gemakkelijk zijn geweest...
ze zetten de drie schuiven gelijktijdig open, en 1 een beetje later. Dus ik veronderstel 3x geluidsfragementen en 1x micro.
het kan dat het drie verschillende geluidsfragmenten zijn, maar zouden ze die dan niet apart open schuiven?

Mja t zal wel verschillend geweest zijn, t zou te makkelijk zijn inderdaad
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 14:57

 3547  Sven
Ric schreef:het kan dat het drie verschillende geluidsfragmenten zijn, maar zouden ze die dan niet apart open schuiven?
open schuiven = volume omhoog
de inputs (welke klank) regelen ze met andere knoppen 😉
Gebruikersavatar

Zatte Ru09 mar 2016, 15:00

 28
Volgens mij waren er hoorden de verschillende personen verschillende fragmenten. Want uit de extra's van op de mol website kan je beelden achter de schermen zien van na deze proef. Daarbij zijn Gilles, Stijn aan het overlopen wat ze gehoord hebben. Ze hebben bepaalde zaken hetzelfde gehoord en bepaalde zaken anders.
Ofwel is een van de 2 de mol en is die niet helemaal op de hoogte wat er allemaal te horen was, ofwel hebben ze een andere geluidsopname gehoord.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 20:38

 426
Zatte Ru schreef:Volgens mij waren er hoorden de verschillende personen verschillende fragmenten. Want uit de extra's van op de mol website kan je beelden achter de schermen zien van na deze proef. Daarbij zijn Gilles, Stijn aan het overlopen wat ze gehoord hebben. Ze hebben bepaalde zaken hetzelfde gehoord en bepaalde zaken anders.
Ofwel is een van de 2 de mol en is die niet helemaal op de hoogte wat er allemaal te horen was, ofwel hebben ze een andere geluidsopname gehoord.
Wat ook kan: de mol heeft helemaal niets gehoord van wat de andere spelers hebben gezegd/gevraagd en hoorde of niets of iets totaal irrelevant.
Gebruikersavatar

Klaartje09 mar 2016, 23:39

 2245  Uma
Ik heb mezelf afgevraagd welke mijn houding of taktiek zou zijn, indien ik de persoon (de Mol) was die op de koptelefoon de stem van de spreker zou horen (in dit geval, mogen we toch aannemen, dat de Mol ook effectief hoort wat er gezegd wordt, want anders heeft deze proef geen enkele zin voor de kandidaten).

In die studio stonden ze voor een spiegel, dus de kandidaten keken voortdurend naar zichzelf. Om niet te laten blijken dat je iets hoort op je koptelefoon, zou ik dan heel geconcentreerd voor me uitstaren en mezelf dan diep in de ogen kijken, mezelf een beetje proberen te hypnotiseren, als het ware. Ik denk dat die aanpak zou kunnen lukken: je zeer intens concentreren op je eigen spiegelbeeld. Of, een alternatieve taktiek, maar veel opvallender en niet lang vol te houden: niet vooruit kijken, maar de ogen neerslaan.

In deze proef heb ik een paar mensen gezien die zich behoorlijk concentreerden op hun spiegelbeeld en een pokerface probeerden te houden: Stijn, Hanne en Gilles. Cathy stond dikwijls met haar hoofd te bewegen, hield helemaal geen pokerface en lachte zelfs een paar keer. Bruno nam ook verschillende houdingen aan, bracht zijn vingers naar zijn mond en dergelijke meer.

In mijn ogen vertoonden hier dus Gilles, Stijn en Hanne het gedragspatroon dat ik zou kiezen als ik de mol zou zijn en als enige kon horen wat er door de microfoon aan de andere kant van de doorkijkspiegel gezegd werd.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 23:45

 426
Klaartje schreef:Ik heb mezelf afgevraagd welke mijn houding of taktiek zou zijn, indien ik de persoon (de Mol) was die op de koptelefoon de stem van de spreker zou horen (in dit geval, mogen we toch aannemen, dat de Mol ook effectief hoort wat er gezegd wordt, want anders heeft deze proef geen enkele zin voor de kandidaten).

In mijn ogen vertoonden hier dus Gilles, Stijn en Hanne het gedragspatroon dat ik zou kiezen als ik de mol zou zijn en als enige kon horen wat er door de microfoon aan de andere kant van de doorkijkspiegel gezegd werd.
Op dit moment in het spel kan je het risico niet lopen dat de mol door de mand valt; volgens mij heeft de mol de sprekers niet gehoord en kreeg hij iets anders te horen door zijn koptelefoon. Weten we binnen enkele weken 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje10 mar 2016, 00:23

 2245  Uma
weyns1960 schreef:Op dit moment in het spel kan je het risico niet lopen dat de mol door de mand valt; volgens mij heeft de mol de sprekers niet gehoord en kreeg hij iets anders te horen door zijn koptelefoon. Weten we binnen enkele weken 🙂
De Mol is wel voorbereid: hij of zij weet wat er gaat komen. En geen risico kunnen lopen op dit moment in het spel??? We zitten begot op 1 aflevering van de finale.

Als de mol de sprekers niet gehoord heeft, wat voor zin had deze proef dan? Ze maken de kandidaten iets wijs (wel biezonder cynisch van Gilles De Coster dan om van een cadeau van onschatbare waarde te spreken aan tafel!), wat voor zin heeft dat? En televisie-matig: waarom steek je deze proef er dan in? (het zou de kijker bij de neus nemen zijn, maar niet op de manier die koosjer is te noemen en die past in de filosofie van het programma.)

Neen, heel het idee dat de mol niet heeft gehoord wat er door de spreker gezegd werd, vind ik totaal van de pot gerukt. Het zou heel deze proef "Praten met de mol" totaal zinloos maken, zowel voor de kandidaten als voor de tv-kijkers. Mocht het achteraf (binnen enkele weken) toch zo blijken te zijn, dan is deze proef nu al topkandidaat voor "de Oscar van de zwakste proef" van dit seizoen van De Mol. En gezien de hoge kwaliteit van al het overige tot nog toe, zou dat een serieuze smet zijn.