Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 17:05

 253  Yens
Ik heb bij het herbekijken gemerkt dat in aflevering 4 toch wel wat regie fouten of veranderingen zitten. Zo wordt het typische lay out scherm (groen) minder gebruikt, maar legt gilles de coster via spraak de opdrachten uit. Als er geld gewonnen wordt komt dit in kleine kadertjes op het beeld, ook voor de taxiproef zijn het afgeslankte versies van de normaal uitgebreide lay out waar links allerlei computer commando's staan. Bij de paardenproef wordt de typische lay out wel opnieuw gebruikt, maar staan er fouten op. HIeronder meer info in detail.

Los daarvan wordt in deze uitzending ook niet getoond op welke dagen we nu eigenlijk zitten. Bvb in het begin bij het reizen naar BA zien we dat het dag 8 is. Maar dan zegt GDC dat ze ontwaken in hun hotel in BA, dus is het al dag 9. Op dag 9 worden dus de taxi en was proef gespeeld. We krijgen echter enkel BUENOS AIRES te zien, waar er normaal altijd wel "DAG 9" bijstaat. Waarom laten ze dit zo bewust weg?

De dag erna gaan ze naar de hippdroom. Dit is dus dag 10. Hier zien we echter bij de uitleg van de opdracht dat er links staat "dag 9". (Dit is op 36:12, net na het mol logo). Dit klopt dus niet en moet dag 10 zijn ! Is dit ook een bewuste fout ?

In de volgende aflevering zien we dan dag 11 ==> reizigers in zaventem en dag 12 ==> ontbijt in BA, GDC neemt bruno en thibaud mee. Hier klopt de dagtelling dus terug. Ook in het extra materiaal staat er bij de hippodroom proef "DAG 10", wat correct is. Maar waarom dan in de aflevering die dagen weglaten en in het uitleg scherm links bovenaan foutief dag 9 plaatsen ?
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2016, 17:15

 3547  Sven
dag 9 ==> de G van Gilles???
Mooi gevonden
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 17:16

 253  Yens
Of opnieuw de code van Hanne in het molboekje, waar een 9 staat in plaats van een logische 8. Maar wel vergezocht :p
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2016, 17:18

 3547  Sven
frank.troch schreef:Of opnieuw de code van Hanne in het molboekje, waar een 9 staat in plaats van een logische 8. Maar wel vergezocht :p
mja, niet zo ver denk ik 😉 ik denk dat het "calculator geschrift" de code is om alles te ontcijferen
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 17:21

 253  Yens
Wat ik ook opvallend vind, is dat Bruno en Thibaud beide zijn afgevallen als laatste, dus de deelnemers van de schilderproef (Hanne, Cathy, Gilles en Stijn) hebben tijdens die proef misschien iets gemerkt waardoor Bruno en Thibaud een nadeel hebben opgelopen om de mol te ontmaskeren ? Dan kom ik terug op het niet kunnen kleuren mengen als organisatrice van kinderfeestjes 🙂
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2016, 17:26

 507  Yens
Was er niet ergens een rustdag? Misschien dat ze gewoon daarom zich bij de montage vergist hebben ...
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2016, 17:27

 3547  Sven
Moldedju schreef:Was er niet ergens een rustdag? Misschien dat ze gewoon daarom zich bij de montage vergist hebben ...
mja, ik zou moeten een programma als de mol monteren, ik zou toch alles 3 dubbel checken om zeker te zijn dat er geen fouten zijn en niks teveel wordt getoond 😉
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 17:32

 253  Yens
De rustdag is dag 11 en wordt pas in aflevering 5 getoond. Dit is de dag dat de bezoekers in zaventem staan.

Het is niet enkel de fout die ik verdacht vind, maar ook het feit dat in aflevering 4 die grote titels aan het begin van elke dag niet getoond worden zoals altijd. Normaal staat er: DAG 1 - plaatsbeschrijving, etc. Soms zelfs DAG X - uur. Maar in deze aflevering ... niets van dagvermelding.
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 17:53

 2245  Uma
Die fout is misschien om het de ironie van het noodlot allemaal een beetje te verzachten, wie weet.

Ik heb namelijk het volgende gevonden: op de beelden van de aankomst van de paardenrace zie je aan de finish op de borden aangegeven dat het 19 XI 2015 is. Dat is dus 19 november 2015, dus dag 10.

Dat betekent dus dat het exact een week eerder 12 november 2015, dat is dag 3. Op het einde van dag 3 was het de eliminatie van Ruth. Op die bewuste avond was dus ook de opdracht om Ruth terug te halen, wat uiteindelijk niet lukte en de verfbom ontplofte in de auto. Hoe ironisch en wreed kan het noodlot zijn: in Argentinië was het dus 12 november 2015, ergens laat op de avond, in Belgie als ook in Parijs, was het toen al 13 november 2015, vroeg in de morgen.... En we weten nu allemaal wat er die dag in Parijs gebeurd is: ook een bom, meerdere zelfs, maar dan echte.

Ja, een mens mag niet te hard nadenken, want anders wordt hij knettergek...
Gebruikersavatar

Hanneisdemol14 mar 2016, 18:31

 96
Klaartje schreef:Die fout is misschien om het de ironie van het noodlot allemaal een beetje te verzachten, wie weet.

Ik heb namelijk het volgende gevonden: op de beelden van de aankomst van de paardenrace zie je aan de finish op de borden aangegeven dat het 19 XI 2015 is. Dat is dus 19 november 2015, dus dag 10.

Dat betekent dus dat het exact een week eerder 12 november 2015, dat is dag 3. Op het einde van dag 3 was het de eliminatie van Ruth. Op die bewuste avond was dus ook de opdracht om Ruth terug te halen, wat uiteindelijk niet lukte en de verfbom ontplofte in de auto. Hoe ironisch en wreed kan het noodlot zijn: in Argentinië was het dus 12 november 2015, ergens laat op de avond, in Belgie als ook in Parijs, was het toen al 13 november 2015, vroeg in de morgen.... En we weten nu allemaal wat er die dag in Parijs gebeurd is: ook een bom, meerdere zelfs, maar dan echte.

Ja, een mens mag niet te hard nadenken, want anders wordt hij knettergek...
Als Ruth geweten had dat ze kloeg over verf terwijl duizenden kilometers verder een èchte bom ontplofte... Dat kan ze maar beter niet te weten komen :(