Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mien15 mar 2016, 11:16

 1
Wat bij mij blijft hangen is de pizzadoos met opschrift 'por Carlos Paloma'. Dit wordt door de makers vlotjes vertaald als 'voor Carlos Paloma'. Een por-para fout die elke een paar jaar Spaans studerende mens wel eens durft maken. De juiste vertaling is 'door Carlos Paloma'.
Carlos heeft de doos gestuurd naar Hanne, de doos is niet verstuurd NAAR hem.
Een ongelukkige vertaalfout of een hint die ik niet begrijp?
Gebruikersavatar

LaLoupe15 mar 2016, 23:53

 11
Of gewoon een fout van de De Mol-makers die dit op de doos schreven?
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 08:24

 147
Er staat ook boven op de doos: voor zijn 30ste verjaardag, of iets dergelijk... ook geschreven met dezelfde rode stift.
Gebruikersavatar

zwartemol17 mar 2016, 19:58

 121
Deze blijft bij mij ook hangen eigenlijk ...
bij de mol Hugo kreeg hij ook een doos met taart van ene Palomo...maar was Juan zeker ?

Carlos Paloma is wel degelijk een fictieve naam,
maar de mol zit er wel in verweven...
EN Napolitana staat ook op die doos bovenaan,
zodat ze wel goed wist welke pizza te bestellen 😎
Gebruikersavatar

lomed19 mar 2016, 15:25

 1
Paloma is Spaans voor duif, heel toepasselijk :mrgreen:

Verder zit het woord Mol in de naam, maar ook andere woorden als Paars, Aap, Cola, Paal, Slaap, maar kan er nog niets van maken..
Gebruikersavatar

beagle19 mar 2016, 15:30

 77
Pizzeria Mario viert 20e verjaardag - te zien op etalageraam in pizzeria shot
Gebruikersavatar

Hanneisdemol19 mar 2016, 22:37

 96
Mien schreef:Wat bij mij blijft hangen is de pizzadoos met opschrift 'por Carlos Paloma'. Dit wordt door de makers vlotjes vertaald als 'voor Carlos Paloma'. Een por-para fout die elke een paar jaar Spaans studerende mens wel eens durft maken. De juiste vertaling is 'door Carlos Paloma'.
Carlos heeft de doos gestuurd naar Hanne, de doos is niet verstuurd NAAR hem.
Een ongelukkige vertaalfout of een hint die ik niet begrijp?
Ik vermoed dat die cijfers en getallen in alle afleveringen samen iets betekenen, en dat die 30 er onderdeel van uitmaakt.
Gebruikersavatar

weyns196020 mar 2016, 01:12

 426
zwartemol schreef:Deze blijft bij mij ook hangen eigenlijk ...
bij de mol Hugo kreeg hij ook een doos met taart van ene Palomo...maar was Juan zeker ?

Carlos Paloma is wel degelijk een fictieve naam,
maar de mol zit er wel in verweven...
EN Napolitana staat ook op die doos bovenaan,
zodat ze wel goed wist welke pizza te bestellen 😎
Ik heb nergens op die pizzadoos het woord Napolitana zien staan. Waar/welke minuut?
Gebruikersavatar

zwartemol20 mar 2016, 10:58

 121
weyns1960 schreef: Ik heb nergens op die pizzadoos het woord Napolitana zien staan. Waar/welke minuut?

6e afl op 4.41 min.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2016, 12:30

 2245  Uma
zwartemol schreef:6e afl op 4.41 min.
Daar ben ik het niet volledig mee eens: er staat inderdaad het woord 'Napolitano' op die doos, maar dat staat erop gedrukt en hoort volgens mij bij het woord ervoor 'calzone' (of calzoni, ik zie dat niet goed genoeg hier op mijn beeldscherm).

Als het woord napolitana nu erop had gestaan, geschreven met viltstift, zoals de woorden "por Carlos Paloma", dan moest ik je gelijk geven. Nu heb ik grote twijfels en denk ik dat het woord Napolitano op al die dozen staat, ook als je geen pizza Napolitana bestelt.

En dan wordt het natuurlijk verdacht dat Hanne zomaar blijkt te weten dat ze een pizza Napolitana moet bestellen. Hebben Gilles of Stijn haar verteld dat Carlos Paloma meestal een pizza Napolitano bestelt (info die zij bij monde van de zaakvoerder van de pizzeria hebben vernomen) en hebben wij dat niet gehoord of gezien (omdat het er door de montage is uitgeknipt)? Of is het door de montage juist zo bedoeld dat wij het verdacht gaan vinden? Of hebben Gilles en Stijn dat helemaal niet aan Hanne verteld? In dat laatste geval is het wel heel verdacht te noemen.

Dat laatste zou dan in mijn opinie toch wel een foutje zijn van Hanne: ik had al een sterk vermoeden dat de "regisseur" van heel deze pizza-duiven-opdracht in het duivenkot zat (zij zet hoe je het ook draait of keert, Gilles en Stijn op weg achter die pizzaboy(s) aan; het zou zonde zijn geweest als we die hilarische toestanden met die drie scooters hadden moeten missen). Maakte de Mol in al haar enthousiasme hier een foutje? Dat zou dus het aantal foutjes door voorkennis op 3 brengen: 1) dit 2) geen oorbellen in aanloop naar de proef "Praten met de mol" en 3) Hanne die in de taxi gaat kijken om te luisteren of daar dezelfde muziek speelt (een denkstapje te ver!).

Molletje, molletje, ik heb je! 🙂
Laatst gewijzigd door Klaartje op 20 mar 2016, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2016, 12:34

 2245  Uma
Dt-fouten zijn verbeterd.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 20 mar 2016, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2016, 12:39

 2245  Uma
[Nu pas gezien dat je je berichten ook nog kan wijzigen. Een mens leert elke dag bij! 🙂