Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

TRZNTRX15 mar 2016, 16:20

 46  Uma
Heeft er iemand met sterrenbeelden eventuele tips kunnen ontcijferen?
Ik denk er gewoon ineens aan.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2016, 16:23

 3547  Sven
Sterrenbeelden? Leg uit
Gebruikersavatar

frank.troch15 mar 2016, 16:28

 253  Yens
In de molboekjes staan ook de sterrenbeelden vermeld van alle kandidaten. Daar staat dan een tekstje bij over wat voor soort persoon iemand is met een bepaald sterrenbeeld.

Ik heb hier niets in kunnen vinden 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee15 mar 2016, 16:35

 3547  Sven
Ok, tnx 🙂
Gebruikersavatar

rolhad15 mar 2016, 19:28

 434
Wie is wat van sterrenbeeld?
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 16:33

 426
TRZNTRX schreef:Heeft er iemand met sterrenbeelden eventuele tips kunnen ontcijferen?
Ik denk er gewoon ineens aan.
Nee, ik krijg een punthoofd van die "tips" uit het mol-boekje en excel is al een paar keer gecrasht :-( :-P
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2016, 22:02

 1111  Uma
Nu heb je een onderwerp aangesneden wat me interesseert!
Van de andere kant kan ik geen tips opleveren vrees ik.

Mijn kennis over westerse astrologie is beperkt, ik ken wel het zonneteken, het maanteken en de ascendent.
Het zonneteken is waar iedereen algemeen naar verwijst als 'dit is mijn sterrebeeld'.

Wat me meer interesseert is Bazi, of chinese astrologie.
Dit is niet de zever van ik ben een aap of een slang of een draak. Dat is dezelfde zever die in de weekendkrant staat.
Ik heb de helft van een professionele cursus Bazi gevolgd en kan een geboortekaart op gemiddeld niveau analyseren.
Bazi heeft verschillende toepassingen, karakteranalyse is er één van.

Ik heb de geboortegegevens van verschillende kandidaten al ingetikt in een Bazi calculator (ik kan ze ook manueel uitzetten in een diagram/geboortekaart, maar dat duurt langer).
De info die ik nodig heb is het jaar, de maand, de dag en het uur van geboorte.
Het geslacht is alleen nodig voor de gelukspilaren te berekenen maar vormt geen obstakel in karakteranalyse.
Het uur ontbreekt in dit geval, maar 3/4 info blijft nog over.

Zoals altijd stemt het karakter in de geboortekaart overeen met wat ik zie op het scherm.
Er zijn ook karaktertrekken die ik kan analyseren, dieper liggende lagen, die niet direct te zien zijn op TV.
Het gaat zelfs zo ver dat je dingen kan afleiden van het karakter van een persoon die de persoon zelf niet eens weet, verborgen eigenschappen.
Dit is gevorderde Bazi voor de duidelijkheid.

Van de andere kant begrijp ik ook dat veel mensen hier sceptisch tegenover staan =).
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2016, 13:38

 870
Ik zou jouw Bazi-uitleg wel eens willen zien, Yvo, en ik zou dan ook willen weten in hoeverre Bazi een kwestie van interpreteren kan zijn (zoals de "westerse" astrologie, waaraan ik overigens weinig geloof hecht).
Gebruikersavatar

Yvo18 mar 2016, 19:11

 1111  Uma
Mateo schreef:Ik zou jouw Bazi-uitleg wel eens willen zien, Yvo, en ik zou dan ook willen weten in hoeverre Bazi een kwestie van interpreteren kan zijn (zoals de "westerse" astrologie, waaraan ik overigens weinig geloof hecht).
Bazi is 100% een kwestie van analyseren/interpretatie.
Het is gebaseerd op astrologische berekeningen en complexe formules.
Simpel gezegd is het neergeschreven in een code.
Bv. de earthly branches bv. de Si branch (slang) bevat Bing (yang vuur), Wu (yang aarde) en Geng (yang metaal).
Wie de code kent heeft de sleutel tot de informatie in de geboortekaart.
Een Bazi-kaart bestaat uit een reeks data waar een leek niks mee is, maar een Bazi beoefenaar verschillende dingen uit kan afleiden.
Zo kan de beoefenaar een volledige karakteranalyse doen, weten wanneer de persoon gaat trouwen/iemand tegenkomt,
welke job het beste bij iemand past, bij relatieproblemen een mogelijke oplossing vinden,
uitzoeken welke persoon goed bij iemand anders past als je de geboortekaarten langs elkaar legt,
kijken of en wanneer er gezondheidsklachten kunnen optreden,
bedrijven helpen om de juiste persoon aan te werven
en aangeven of het een al dan niet goede beslissing is om naar een bepaalde plaats in de wereld te migreren.
Dat zijn de toepassingen waarvan ik het bestaan weet.

Je kan het een beetje vergelijken met het weer te voorspellen.
Chinees gezegde:'The sky has its randomness in terms of weather, and a person's life has its fluctuation in terms of fortune'.
Soms valt het tegen in het leven, soms heb je de tijd aan je zijde en heb je geluk in het leven.

De juiste actie op het juiste moment.
Bazi wordt vandaag de dag gebruikt om mensen te helpen beter geïnformeerde beslissingen te nemen in hun leven.
Dit is mijn leraar, Joey Yap http://www.masteryacademy.com/academy/founder.asp.
Omdat je Module 1&2 ook als eHomestudy kan studeren heb ik hem nog niet in het echt gezien.
Hij heeft samengewerkt met grote bedrijven zoals o.a. Microsoft, Bloomberg en Samsung.

Het is iets anders dan de Westerse astrologie die nogal vaag en soms incorrect is, je kan de twee moeilijk vergelijken.
De enige toepassing die het heeft is blijkbaar karakteranalyse.
Maar dan nog vindt ik het soms incompleet en/of incorrect.
Als je alleen rekening houdt met het zonneteken, dan geloof ik er ook niet veel van.
In mijn ogen vindt ik de Westerse weinig nuttig.
Bazi daarentegen vind ik een zeer verfijnd en intelligent iets.

Aan het einde van Module 2 stond het advies dat het gemakkelijker is om te beginnen met Bazi-kaarten te analyseren van personen die je al kent.
Zo is het interessant voor mij om de Bazi's van de kandidaten te analyseren omdat ik hun ook op TV zie.
Desalniettemin heb ik al Bazi's geanalyseerd van mensen die ik helemaal niet ken
met als antwoorden op mijn vragen 'dat klopt' (in het Engels weliswaar want het forum is ook in het Engels).

Na aflevering 2 waren Thibauld, Bruno en Cathy mijn hoofdverdachten, na aflevering 6 was het Gilles.
Bij gevolg heb ik hun geboortekaarten een beetje geanalyseerd en van hun heb ik al wat voorkennis.

Ik kan niet garanderen dat ik alles weet of altijd kan antwoorden, ik heb maar tot Module 2 gezien,
maar ik zal proberen een antwoord te formuleren tenzij ik het echt niet weet.
Dit gezegd zijnde, vraag maar wat je wil over welke kandidaat je maar wil.
Shoot!
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2016, 20:22

 870
Dank voor deze uitgebreide informatie. Ik zal op de door jou genoemde site ook eens gaan kijken.

En de kandidaat over wie ik wat meer wil weten,is Gilles (hoe kan het ook anders...).

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2016, 22:05

 3483  Uma
Mateo schreef:...
En de kandidaat over wie ik wat meer wil weten,is Gilles (hoe kan het ook anders...).
Wat een geluk dat we Bazi nog niet hadden in het begin van De Mol, waar zouden we ons anders mee bezig gehouden hebben 😉