Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 22:38

 3483  Uma
Yvo schreef:Ja juist, dat was ik vergeten.
Ik ben zeer benieuwd naar die mol-aflevering en ja tuurlijk ook naar wie de mol is :p.
Ik ook en wie niet? 😉

Maar deze keer wel zeer bijzonder omdat ik deze keer veel minder "bewijs" heb dan de andere keren en echt wil weten wat mij niet opgevallen is. (en ik wil absoluut weten hoe het nu zat met dat lopen naar de metrolijn - en dat logo ivm Bruno)
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 00:09

 17
Hanne is de mol.
Gilles wint.
Cathy verliest.
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2016, 18:18

 1111  Uma
ex-molinator schreef:(en ik wil absoluut weten hoe het nu zat met dat lopen naar de metrolijn - en dat logo ivm Bruno)
Lopen naar de metrolijn? Dat is ALS het Gilles is. Het kan ook Hanne of Cathy zijn.
In onze discussie over Cathy bij een ander onderwerp zei je nog dat het ook Cathy kan zijn: 'en als ze de mol is, knap gespeeld'.
Ik denk ook Gilles, maar je weet het nooit zeker.
Je kan een sterk vermoeden hebben, maar je weet het pas 100% zeker na de finale.
We dachten allebei eerst dat het Bruno was. Ik was ook zeker van m'n stuk, maar hij lag er uiteindelijk toch uit.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2016, 22:13

 3483  Uma
Yvo schreef:Lopen naar de metrolijn? Dat is ALS het Gilles is. Het kan ook Hanne of Cathy zijn.
In onze discussie over Cathy bij een ander onderwerp zei je nog dat het ook Cathy kan zijn: 'en als ze de mol is, knap gespeeld'.
Ik denk ook Gilles, maar je weet het nooit zeker.
Je kan een sterk vermoeden hebben, maar je weet het pas 100% zeker na de finale.
We dachten allebei eerst dat het Bruno was. Ik was ook zeker van m'n stuk, maar hij lag er uiteindelijk toch uit.
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen.
Het is toch duidelijk: als Gilles De MOL niet is, dan zal hij wel echt dat traject binnen de tijd gelopen hebben (dan neem ik maar aan dat zijn conditie beter is dan de mijne).
Maar als hij De Mol is, dan kan ik me inbeelden dat de proef mocht slagen indien er weinig geld te winnen was, en het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol een handje toegestoken wordt (en aangezien er toch geen geld verdiend was - zou het passen in de molstrategie om zijn deel te laten slagen).

Bruno is een andere zaak: dat logo leek me een waterdichte aanduiding, en puur toeval lijkt me heel onwaarschijnlijk; dus wil ik weten wat de bedoeling was van het logo (enkel Bruno en Issa konden dat logo zien).

En voor alle duidelijkheid: ik heb veel meer vermoedens gehad bij Gilles dan bij de anderen (Bruno uitgezonderd, maar dat was nog maar halfweg toen) en daarom in Gilles mijn mol. Maar indien blijkt dat het toch Hanne of Cathy is, dan heb ik daar geen probleem mee, ik heb ook wel verdachte zaken gezien en hou daar rekening mee. (en dan is mijn forum naam wel erg toepasselijk)
Wie De Mol ook is, knap gedaan!
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2016, 22:20

 1111  Uma
Ik dacht dat je bedoelde met het 'lopen naar de metrolijn' dat het niemand anders dan Gilles kan zijn omdat het lopen bij de metroproef dan in die ene aflevering die toegewijd is aan de mol zou komen. Ik heb je verkeerd geïnterpreteerd.
ex-molinator schreef:Wie De Mol ook is, knap gedaan!
Zeer zeker!
Gebruikersavatar

Aline_8921 mar 2016, 12:32

 3
Cathy is de mol
Gilles wint
Hanne verliest

Eerst verdacht ik Gilles, maar na het herbekijken van een aantal afleveringen vind ik dat Cathy het meeste mollengedrag vertoont. Dit omdat ze het minst zenuwachtig lijkt te zijn tijdens eliminaties, eigenlijk best wel veel proeven doet mislukken en op die manier veel geld laat liggen. Voor iemand met haar intelligentie en winnaarsmentaliteit is dit best vreemd. Ik heb ook het gevoel dat de programmamakers heel erg hun best doen om Hanne en Gilles verdacht te maken, terwijl dat bij Cathy best wel meevalt. Dat de drie ex-mollen Cathy verdenken speelt ook wel mee, moet ik toegeven 🙂

Gilles doet ook wel verdachte dingen, maar dat doet hij volgens mij opzettelijk om zijn mede-kandidaten op het verkeerde spoor te zetten. Hij hecht ook heel veel belang aan vrijstellingen en wil dus kostte wat het kost in het programma blijven. Wat me wel bezighoudt is dat hij meteen een strategie klaar had om pijlen te kiezen in afl. 7, dat had ik zelf toch niet direct geweten. Misschien heeft hij zich daardoor verdacht gemaakt bij Stijn, waardoor Stijn op hem stemde ipv. op Cathy tijdens de eliminatie en naar huis moest.

Hanne heb ik even verdacht, maar daar ben ik al snel op teruggekomen. Haar vriend zegt dat ze te spontaan is om de mol te kunnen zijn, en die kent haar beter dan de kijkers die elke week een mooie montage te zien krijgen. Ook de andere kandidaten lijken haar het meest te vertrouwen. Die return december vond ik geen mollenstreek, ik kende het liedje ook niet. En dat staalhard liegen tijdens de paardenrace zou ik zelf ook doen om een vrijstelling te bemachtigen.

Hanne en Gilles zitten op dezelfde mol, dus dat Gilles wint is een wilde gok, ik gun het Hanne ook.

Maar niets is zeker, ik verheug me dus op vanavond.
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2016, 13:31

 2245  Uma
Ik blijf bij mijn keuze van vorige week.

Hanne is het molletje
Cathy wint de pot
Gilles grijpt er net naast

Voor alle drie is wat te zeggen, ze kunnen het alle drie nog zijn. Argumenten pro en contra genoeg, hele fora en andere internetsites vol.

Heb alle afleveringen nog eens herbekeken, met de focus op de drie finalisten. Conclusie: de mol heeft werkelijk formidabel zijn rol vervuld! De beste Vlaamse mol ooit, een woord: subliem! Top-kandidaten, schitterende opdrachten, prachtig in beeld gebracht, uitstekende muziekkeuze en één SUPERMOL!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 16:40

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Voor alle drie is wat te zeggen, ze kunnen het alle drie nog zijn. Argumenten pro en contra genoeg, hele fora en andere internetsites vol.

Heb alle afleveringen nog eens herbekeken, met de focus op de drie finalisten. Conclusie: de mol heeft werkelijk formidabel zijn rol vervuld! De beste Vlaamse mol ooit, een woord: subliem! Top-kandidaten, schitterende opdrachten, prachtig in beeld gebracht, uitstekende muziekkeuze en één SUPERMOL!
Volmondig mee eens.
Dit is de allereerste Mol waarbij ik nog met twijfels zit.
Ik blijf toch op mijn post-Bruno keuze omdat ik bij de eliminaties geen vast patroon kan vaststellen in Gilles' lichaamstaal en ik enkel bij Gilles concrete en constante aanwijzingen zie voor van het sturen van beslissingen die (potentieel) geld uit de pot kunnen laten verdwijnen. Komt daar nog bij mijn twijfels over het "correct" verloop van zijn loopprestatie bij de metroproef.

Er zijn nog meer aanwijzingen die bevestiging insinueren maar bij die aanwijzingen zijn er dan meerdere plausibele verklaringen.

Ik denk dus dat Gilles De Mol is en dat zowel Hanne als Cathy ook Gilles als Mol zullen aanduiden maar wie de winnaar en wie de verliezer wordt - pfff dat is een pure gok.
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2016, 17:07

 1111  Uma
Klaartje schreef:Heb alle afleveringen nog eens herbekeken, met de focus op de drie finalisten. Conclusie: de mol heeft werkelijk formidabel zijn rol vervuld! De beste Vlaamse mol ooit, een woord: subliem! Top-kandidaten, schitterende opdrachten, prachtig in beeld gebracht, uitstekende muziekkeuze en één SUPERMOL!
Helaas herinner ik me weinig van De mol 2 en 3 omdat ik toen nog vrij jong was dus ik kan niet echt vergelijken.
Ik vond het ook een fantastische reeks! Subliem =).
Gebruikersavatar

Mateo21 mar 2016, 18:01

 870
Ik blijf bij mijn meest verdachte deelnemer sinds aflevering 2, Gilles, die zijn eerste plek wel eventjes moest delen met Bruno...

Verder denk ik dat Hanne gaat winnen, waardoor Cathy logischerwijze de verliezer zal zijn.

Wie het ook wordt: ik zal niet verbaasd zijn, omdat ze het spel alle drie geweldig hebben gespeeld.

Heerlijk om zo door programmamakers en deelnemers te worden geënthousiasmeerd om mee te denken, mee te speuren en mee te discussiëren met andere kijkers. Graag wil ik me de komende uitzending en die daarna nog laten verrassen door een mooie ontknoping, (nog niet ontdekte) hints en mollenstreken.

Alvast aan iedereen op dit forum, omdat ik hier als extraatje veel humor en andere zienswijzen ( niet alleen op Mol-gebied) ben tegengekomen, een welgemeend: merci!
Gebruikersavatar

zwartemol21 mar 2016, 18:24

 121
Ik blijf ook bij mijn Mol van 't begin af Hanne !
Alhoewel ik me de laatste dagen beetje liet afleiden door dat molboekje en andere tunnels
probeerde in te gaan, de Hanne tunnel is te sterk om te weerstaan .

Verder denk ik dan aan Cathy als winnares en Gilles de verliezer.

Maar zelfs terwijl ik dit neerschrijf vliegen er nog twijfels rond m'n oren...
maw , dit is echt een heel geslaagd seizoen , echt suspense tot op 't laatste, chapeau !!

En nu aftellen ... zou Stijn z'n schoen al klaar staan ? 😃

En dan verder uitkijken naar wat we te zien krijgen van sabotages en werkelijke hints ...
zal pas na volgende week weten op welke afdeling ik word opgenomen 😲 😃

Heel tof forum hier en tof dat iedereen op z' eigen manier kan ventileren over iets dat echt in je mind binnendringt,
en ja zelfs in je slaap 🙂

Echt benieuwd !!