Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Zatte Ru16 mar 2016, 08:52

 28
Gilles = Mol
Hanne = Winnaar
Cathy = Verliezer
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 10:01

 3547  Sven
Ik ga ook voor:

- Hanne verliest
- Cathy wint
- Gilles is de mol
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 10:55

Forum veteraan  222
Sinds dat Stijn en Bruno eruit liggen zou ik het echt niet weten.
Ik zou mijn geld dan op Hanne als mol zetten en op Cathy als winnaar.
Maar....ik ga toch rekening houden met het feit dat Hanne onlangs een winkeltje heeft geopend, dat zou wel eens met het geld van De Mol kunnen zijn geweest en daarom dat ik voor Hanne als winnaar ga en Gilles als mol (de hint met het logo heeft mij in deze lichtjes overtuigd)
Gebruikersavatar

theovervloet16 mar 2016, 11:43

 5
Mol = Hanne
Winnaar = Cathy (zit volgens mij al lang op Hanne)
Verliezer = Gilles

Uiteraard allemaal gebaseerd op buikgevoel gestuurd door wat de redactie ons wil doen/laten zien.
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 16:40

 426
Hanne verliest; de rest maakt me niet zoveel uit 🙂 Ik heb genoten van deze reeks en hoop, net als velen met mij, op een volgende seizoen in 2017!
Gebruikersavatar

teleromeo16 mar 2016, 17:00

 1
Hanne wint
Cathy is de mol
Gilles verliest
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 17:29

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Hanne verliest; de rest maakt me niet zoveel uit 🙂 Ik heb genoten van deze reeks en hoop, net als velen met mij, op een volgende seizoen in 2017!
Ik ook.

Maar ik maak er meteen de bedenking bij : doe zoals MOl 4 : een uitstekende selectie van de kandidaten ifv de groepsdynamiek EN wel doordachte proeven met meerdere lagen. (en niet in gemakzucht vallen met flauwe proeven zoals in Wie is de Mol NL)

Voor alle duidelijkheid, ik heb al een paar keer "kritiek" gegeven op Wie is de Mol NL. Ik heb niets tegen NL, mijn partner is trouwens NLse (en die deelt mijn mening), maar er is gewoonweg geen vergelijking met De MoL 4 (dat echt op eenzame hoogte staat).
Gebruikersavatar

geertn44416 mar 2016, 20:52

 236
Hier is mijn prognose met verduidelijkingen:

1) Cathy is de mol niet. Waarom ?
- taxiproef: Hanne en Gilles schoppen deze proef van start. Cathy is haar eigen fanatieke zelf en begint direct weer in haar boekje te delven.
- Cathy is diegene die voorgesteld heeft om altijd op dezelfde plaats aan de ontbijttafel te zitten. Als kandidaat klinkt dit fanatiek, maar wel logisch. Maar als mol ? Waarom zou de mol dit ooit voorstellen ? Als kandidaat zou je het kunnen gebruiken om van de mol een reactie uit te lokken....

2) Dus rest ons Gilles of Hanne als mol. Deze keuze is moeilijker, maar de kettingproef geeft bij mij de doorslag:

Volgens mij was het idee van Gilles hier om als mol als laatste te gaan en dan de vrijstelling te nemen. Dat zou de groep 5000 euro kosten (en een vrijstelling maar die is minder belangrijk voor de mol). Door de vrijstelling te nemen als laatste, valt dit ook beter te verdedigen binnen de groep (als mol). Maar het draait anders uit. Gilles wordt door de andere kandidaten hard onder druk gezet om vroeger te gaan. Ik verdenk Cathy er hier ook van om ervoor te zorgen dat Gilles zeker niet na haar of als laatste overblijft. Gilles twijfelt, maar hij heeft gezien dat er veel ambras is binnen de groep, dus hij kan denken: die vrijstelling wordt hier zeker genomen, ik hoef niet te mollen voor die 5000 euro. Daarom gaat hij vroeger, zie hoe Cathy hem in het oog houdt: zo van, en nu gij mol ? Uw plannetje is mislukt ? (Cathy verdenkt Issa ook dus die moet ook eerst nog gaan voor Cathy, Cathy wil de mol niet als laatste !). Eens die twee weg, verandert Cathy van tactiek (want de mol is nu toch weg) en daarom zegt ze: "ik gun het iemand anders". Ze gunt het iedereen die achter haar komt (dat zegt ze later ook aan tafel).
En Hanne doet de ultieme kandidatentest: ze neemt de vrijstelling niet. Daarom zal Cathy haar later als "enige" vertrouwen. "Hanne is de enige die ik hier vertrouw".

Dus: de mol is Gilles
(ofwel heel heel heel goed gespeeld van Hanne)
Ik denk dat de regie hier echt wel gedacht had dat de vrijstelling genomen zou worden.

Ik feliciteer alvast Gilles voor zijn "acteerwerk" in de kapelproef, want hier vond ik hem echt wel geloofwaardig. Maar aan de andere kant, is het voor de productie ook ideaal dat de mol daar alleen in dat kapelletje zit. Dan kunnen ze zoveel takes nemen als ze willen en als het eens mislukt, omdat Gilles zijne lach niet kan inhouden, dan doen ze het toch gewoon opnieuw. Bruno maakt daar precies nog een opmerking over "Amaai, dat duurt daar lang in die kapel precies..". Hetzelfde geldt trouwens als Gilles gaat "rennen" in de metroproef, weer afgezonderd van de andere kandidaten, tijd genoeg om te mollen of de taxi te nemen naar het eindstation van de metro......
En Gilles molt natuurlijk niet in de aflevering vlak voor de finale. Dat zou echt wel teveel vrijgeven, dus daar doet hij zijn best (net zoals Hugo & Marianne vroeger).

3) De volgorde dan. Hier ga ik een gokje wagen. Ik ga zeggen dat Hanne gaat winnen. Waarom ?
- ze heeft een nieuwe winkel geopend 🙂
- EN ze heeft in de laatste aflevering cruciale (??) informatie achtergehouden voor Cathy. Dus nu zou ze tactisch gezien een voordeel moeten hebben, dat haar in staat zou moeten stellen om in de finale te winnen (misschien ?)

DUS:

Gilles, Hanne, Cathy.
Gebruikersavatar

Yvo16 mar 2016, 21:08

 1111  Uma
geertn444 schreef:- EN ze heeft in de laatste aflevering cruciale (??) informatie achtergehouden voor Cathy.
De laatste aflevering? Het is vandaag woensdag 16/03 en de laatste aflevering is nog niet uitgezonden.
Die wordt pas op maandag 21/03 uitgezonden. Je bedoelt de voorlaatste aflevering.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 21:29

 3483  Uma
Yvo schreef:De laatste aflevering? Het is vandaag woensdag 16/03 en de laatste aflevering is nog niet uitgezonden.
Die wordt pas op maandag 21/03 uitgezonden. Je bedoelt de voorlaatste aflevering.
Ook dat niet, want er is nog een compilatieaflevering met uitleg over hoe De Mol gemold heeft (althans ik ga ervan uit dat die aflevering er ook komt).
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 21:36

 3483  Uma
geertn444 schreef:Hier is mijn prognose met verduidelijkingen:
...
Om zo te zeggen bijna 100% mee eens 1 en 2 (het verschil is onbelangrijk).

Over 3. Ik denk dat Cathy al een hele tijd Gilles als De Mol beschouwt en dat ze haar info zeer goed gestructureerd heeft en een hoge score zal halen. Hanne is een stuk jonger en heeft minder ervaring (in het algemeen) dus ik dek dat Cathy het haalt.

Ik hoop in ieder geval dat ze beiden echt Gilles door hebben. (Pfff, ik ga er al van uit dat Gilles 'em is - en dat is ook zo 😎 )
Gebruikersavatar

Yvo16 mar 2016, 22:21

 1111  Uma
ex-molinator schreef:Ook dat niet, want er is nog een compilatieaflevering met uitleg over hoe De Mol gemold heeft (althans ik ga ervan uit dat die aflevering er ook komt).
Ja juist, dat was ik vergeten.
Ik ben zeer benieuwd naar die mol-aflevering en ja tuurlijk ook naar wie de mol is :p.