Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

rolhad18 mar 2016, 10:09

 434
Een lijstje met alle grafische of montage *hints?* die we in de voorbije afleveringen hebben zien voorbij komen.
Enkel de duidelijke zichtbare hints zelf ZONDER enige eventuele betekenis!

Afl 1
1 frame Cathy (Credits: davy.gijbels)
davy.gijbels schreef:Na de intro in het begin van aflevering 1 is er even ruis te zien.
Als je de beelden vertraagt zie je een fractie van een seconde dit beeld 😲

[ external image ]
Afl 2
Raadsel001 verandert naar raadselH(Credits: dieterv)
dieterv schreef:Ik zag deze aanwijzing hier nog niet verschijnen. Kijk eens naar de titel.

[ external image ]
[ external image ]
Afl 7

Fout groen logo bij Gilles (Credits: masterveecee en rolhad)
masterveecee schreef: [ external image ]
rolhad schreef:Dat logo is niet hetzelfde. Bij welke kandidaat was dat?

Zeker hieronder extra te posten indien je er nog hebt gezien!
Gebruikersavatar

Moldedju18 mar 2016, 10:51

 507  Yens
Beginscherm afleveringen op site (afl 1-7) credits Hanneisdemol / Moldedju

Op alle schermen is Hanne "aanwezig" (6 x Hanne op scherm en 1 x verwijzing naar liedje "(H)anne")
Gebruikersavatar

rolhad18 mar 2016, 13:48

 434
masterveecee schreef: Moet hierbij ook het veranderen van de namen in de intro komen (http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=28&t=1663)
Geen idee of daar veel achter zit, aangezien dat dat een "standaard" effect is in after effects(decoder fade in). Zoals h dan ook altijd verschijnt voor de g met dat effect en (imo) die maadah tip nutteloos maakt. 🙂

Maar ge weet nooit! Kan altijd iets zijn!
Maar goed. Dat moet in dat topic besproken worden. 🙂
Laatst gewijzigd door rolhad op 18 mar 2016, 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mateo18 mar 2016, 13:53

 870
Je opmerking "Ge weet nooit", Rolhad, karakteriseert dit fantastische programma en maakt het ook zo bijzonder interessant en de moeite waard om de hersencellen te laten werken (die paar die ik heb, in ieder geval..).
Laatst gewijzigd door Mateo op 18 mar 2016, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2016, 22:52

 3547  Sven
Misschien deze ook:
masterveecee schreef:Wat ik zag tijdens aflevering 4, was dit:
[ external image ]


Hanne (en ook Stijn, moja) had hetzelfde nummer in aflevering 2:
[ external image ]
Gebruikersavatar

Gillesisdemol24 mar 2016, 18:27

 373
Sorry als dit al vernoemd zou zijn: in aflevering 3 zie je rond 18:13 het Dios Ti Am*** in een kruis. Iemand een idee waar dit voor staat? We weten het maandaH met zekerheid!
Gebruikersavatar

weyns196026 mar 2016, 16:02

 426
Gillesisdemol schreef:Sorry als dit al vernoemd zou zijn: in aflevering 3 zie je rond 18:13 het Dios Ti Am*** in een kruis. Iemand een idee waar dit voor staat? We weten het maandaH met zekerheid!
Volgens mij stond daar Dios Te Amo?
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2016, 22:19

 2245  Uma
Uiteindelijk blijkt uit aflevering 9 dat van de "verborgen hints" die de makers erin hadden gestoken enkel deze van het groene scherm een echte te zijn. Proficiat aan de speurders die dat hadden opgemerkt!

Wel straf vind ik dat van al de andere verborgen hints ik nergens ook maar iets heb opgevangen, niet hier op dit forum en ook niet elders.

Niet gevonden hints waren:

Gilles droeg in de volgende aflevering telkens een kledingstuk in de kleur van het molboekje van de afvaller.

Het verband tussen de tweede en derde voornaam van Gilles met de geluidsfragmenten uit films die te horen waren tijdens 'Praten met de mol' (Jack en Junior).

Het verband tussen Judas die het zoutvaatje omstoot op de afbeelding van Het Laatste Avondmaal en Gilles die tot tweemaal toe met het zoutvaatje speelt en dit omstoot.

De hint in de allereerste aflevering: de woorden De Mol die in beeld komen op het moment dat je iemand "Holy fuck" hoort roepen, die iemand was Gilles.

Het liedje dat ten gehore werd gebracht door het bandje in aflevering 8 begon in G-mol.

Gilles had in zijn eigen playlist van de muziek een nummer dat telkens verwees naar een proef.


1 verborgen hint op 7 slechts gevonden door de fanatieke speurders en puzzelaars, straffen toebak. Maar de enige die wel gevonden werd, kwam van hier op dit forum, mogen we als forumleden toch best een beetje fier op zijn, toch!
Gebruikersavatar

sherlock28 mar 2016, 22:28

 216
Klaartje schreef:Uiteindelijk blijkt uit aflevering 9 dat van de "verborgen hints" die de makers erin hadden gestoken enkel deze van het groene scherm een echte te zijn. Proficiat aan de speurders die dat hadden opgemerkt!

Wel straf vind ik dat van al de andere verborgen hints ik nergens ook maar iets heb opgevangen, niet hier op dit forum en ook niet elders.

Niet gevonden hints waren:

Gilles droeg in de volgende aflevering telkens een kledingstuk in de kleur van het molboekje van de afvaller.

Het verband tussen de tweede en derde voornaam van Gilles met de geluidsfragmenten uit films die te horen waren tijdens 'Praten met de mol' (Jack en Junior).

Het verband tussen Judas die het zoutvaatje omstoot op de afbeelding van Het Laatste Avondmaal en Gilles die tot tweemaal toe met het zoutvaatje speelt en dit omstoot.

De hint in de allereerste aflevering: de woorden De Mol die in beeld komen op het moment dat je iemand "Holy fuck" hoort roepen, die iemand was Gilles.

Het liedje dat ten gehore werd gebracht door het bandje in aflevering 8 begon in G-mol.

Gilles had in zijn eigen playlist van de muziek een nummer dat telkens verwees naar een proef.


1 verborgen hint op 7 slechts gevonden door de fanatieke speurders en puzzelaars, straffen toebak. Maar de enige die wel gevonden werd, kwam van hier op dit forum, mogen we als forumleden toch best een beetje fier op zijn, toch!
Opnieuw alle krediet aan masterveecee en rolhad.

Voorts, Klaartje, was je tip over Gilles' blik in de spiegel 100% juist. Dat vond ik een van de strafste sporen.

Over de andere tips: sommige zijn wel héél ver gezocht.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 mar 2016, 22:36

 3483  Uma
sherlock schreef:...
Voorts, Klaartje, was je tip over Gilles' blik in de spiegel 100% juist. Dat vond ik een van de strafste sporen.
Grr, en zelfs de melding door Klaartje heeft mijn alarmbelletje niet doen rinkelen. Volgend jaar moet ik wat aandachtiger lezen.