Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Zatte Ru21 mar 2016, 09:56

 28
Wat ik me al geruime tijd afvraag is hoe dat de hints die in het programma verwerkt zijn bekend geraken.

Wie heeft bijvoorbeeld als aller eerste opgemerkt dat het 'mol logo' bij Gilles in de laatste aflevering anders was dan bij de andere kandidaten?
Is dat iemand van de kijkers die alles tot op het frame herbekeken heeft, of is dat een programmamaker die dat de wereld instuurt om aandacht en nieuwsgierigheid te wekken.
Als dat het 2de geval is dan kan het ook zijn dat het dan gaat over hint om de kijker op het verkeerde been te zetten.

Van elke kandidaat zijn er zo wel jints te vinden, maar hoe geraken ze bekend??

iemand een verklaring/mening? :roll:
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 10:04

 3547  Sven
Even stijn.beelprez quoten rond uw voorbeeld:
Dit was een mooie onbewuste voorzet van Masterveecee, een schitterend afstandschot van Rolhad, en op 't laatst een mooi tikje van Sherlock, zodat de bal zeker in doel belandde.
Is dus hier gevonden 😉

Ik denk dat de rest ook zelf gevonden zijn, alhoewel ik niet durf zeggen dat er geen hints gepusht worden
Gebruikersavatar

Zatte Ru21 mar 2016, 10:09

 28
Maar een forum als dit is de ideale manier om zulke hints te verspreiden als programmamaker.
Hoe zouden ze het anders doen?
Perfect mogelijk dat een van de forumleden programmamedewerker is!
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 11:33

 3547  Sven
ja, inderdaad
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2016, 11:45

 507  Yens
Natuurlijk! Ook hier kan er een mol zijn 🙂

We weten dat de redactie het forum in het oog houdt (verborgen pagina's dagboeken die online stonden en er daarna snel werden afgehaald, toen er hier over gepost werd). Wat de Gilles-tip betreft is het eentje die de programmamakers, zoals reeds aangehaald op dit forum, zeer goed uitkwam, in de veronderstelling dat Gilles de mol niet is,.... Het kan dus best zijn dat de redactie ervoor gezorgd heeft dat een gunstige wind de post van Sherlock bij De Morgen heeft geblazen. Zou misschien ook verklaren waarom die journalist Sherlock citeert en niet de echte vinders.

De Hanne-hint met de bonen daarentegen, die denk ik toch minstens even zwaar doorweegt, is daarentegen nog nergens opgepikt,.... Raar vind ik dat als de journalisten hier zelf het forum zouden afschuimen. Want die is minstens even goed gevonden, leuk én éénduidig.

Moldedju
Gebruikersavatar

sherlock21 mar 2016, 12:00

 216
Moldedju schreef:Natuurlijk! Ook hier kan er een mol zijn 🙂

We weten dat de redactie het forum in het oog houdt (verborgen pagina's dagboeken die online stonden en er daarna snel werden afgehaald, toen er hier over gepost werd). Wat de Gilles-tip betreft is het eentje die de programmamakers, zoals reeds aangehaald op dit forum, zeer goed uitkwam, in de veronderstelling dat Gilles de mol niet is,.... Het kan dus best zijn dat de redactie ervoor gezorgd heeft dat een gunstige wind de post van Sherlock bij De Morgen heeft geblazen. Zou misschien ook verklaren waarom die journalist Sherlock citeert en niet de echte vinders.

De Hanne-hint met de bonen daarentegen, die denk ik toch minstens even zwaar doorweegt, is daarentegen nog nergens opgepikt,.... Raar vind ik dat als de journalisten hier zelf het forum zouden afschuimen. Want die is minstens even goed gevonden, leuk én éénduidig.

Moldedju
Even melden dat ik helemaal geen banden heb met VIER, Woestijnvis, de programmamakers, De Morgen of wie dan ook! 😃

Als die tip trouwens een echt dwaalspoor is, ga ik wel wat teleurgesteld zijn. In de vorige reeksen verwezen de visuele tips namelijk altijd naar de mol zelf. Nooit naar een dood spoor of de winnaar.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 12:07

 3547  Sven
sherlock schreef:Even melden dat ik helemaal geen banden heb met VIER, Woestijnvis, de programmamakers, De Morgen of wie dan ook! 😃

Als die tip trouwens een echt dwaalspoor is, ga ik wel wat teleurgesteld zijn. In de vorige reeksen verwezen de visuele tips namelijk altijd naar de mol zelf. Nooit naar een dood spoor of de winnaar.
je kan natuurlijk zeggen wat je wil 😉 😃

ja, de teleurstelling zal er bij mij ook zijn indien dat niks is...
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2016, 12:09

 507  Yens
sherlock schreef:Even melden dat ik helemaal geen banden heb met VIER, Woestijnvis, de programmamakers, De Morgen of wie dan ook! 😃

Als die tip trouwens een echt dwaalspoor is, ga ik wel wat teleurgesteld zijn. In de vorige reeksen verwezen de visuele tips namelijk altijd naar de mol zelf. Nooit naar een dood spoor of de winnaar.
Hey Sherlock, ik moet toegeven dat die mogelijkheid wel even door mijn hoofd was gespookt, maar gezien de effort die je hebt gestoken in je posts dit weekend, geloof ik je volledig !! Sowieso hoef je niet teleurgesteld te zijn als Gilles de mol niet is. De programmakers van de mol hebben zelf aangegeven dat ze ook "valse tips" in het programma steken. Ik denk ook dat ze niet anders kunnen gezien forums als deze. Als er alleen maar éénduidige hints waren geweest richting 1 mogelijke mol, dan was de pret er hier al lang af geweest 🙂
Gebruikersavatar

Hanneisdemol21 mar 2016, 12:38

 96
masterveecee schreef:ja, inderdaad
Ik heb je door, programmamaker :albino:
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 12:49

 3547  Sven
Hanneisdemol schreef:Ik heb je door, programmamaker :albino:
ow ow ow [ external image ] misschien was mijn antwoord wel een beetje te kort ja ^^
nee, niks te maken met de productie ze! als ik wel eerlijk mag zijn: kzou het wel willen 😉
Gebruikersavatar

Hanneisdemol21 mar 2016, 13:17

 96
masterveecee schreef:ow ow ow [ external image ] misschien was mijn antwoord wel een beetje te kort ja ^^
nee, niks te maken met de productie ze! als ik wel eerlijk mag zijn: kzou het wel willen 😉
Het was niet serieus bedoeld hoor 😉 Ik zou graag die hints helpen verzinnen... Ik zou iets doen met de tabel van Mendelejev, denk ik.
Gebruikersavatar

sherlock21 mar 2016, 13:32

 216
Moldedju schreef:Hey Sherlock, ik moet toegeven dat die mogelijkheid wel even door mijn hoofd was gespookt, maar gezien de effort die je hebt gestoken in je posts dit weekend, geloof ik je volledig !! Sowieso hoef je niet teleurgesteld te zijn als Gilles de mol niet is. De programmakers van de mol hebben zelf aangegeven dat ze ook "valse tips" in het programma steken. Ik denk ook dat ze niet anders kunnen gezien forums als deze. Als er alleen maar éénduidige hints waren geweest richting 1 mogelijke mol, dan was de pret er hier al lang af geweest 🙂
Maar het is zo'n mooie hint en het was een prachtige voorzet van rolhad en masterveecee 🙂