Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

geertn44424 mar 2016, 16:14

 236
Hier is alvast mijn lijstje. Vullen jullie maar aan.....

1) heeft Cathy echt dat papiertje niet gezien op het bed toen ze Hanne ging zoeken nadat ze ontvoerd was ? Of was het een bewuste nepmol-actie ?
2) heeft Gilles echt die metroafstand gelopen ?
-> In een interview heeft hij blijkbaar al verklaard dat hij de volledige afstand gelopen heeft, maar dat hij er wel op getraind had (op voorhand).
-> Hij wou namelijk zeker de afstand halen, zodat hij de keuze had om op tijd binnen te gaan of niet.
3) hoe komt het dat Gilles zo snel de legpuzzel had gemaakt ? Toeval of was hier ook iets voorbereid ?
4) wat was dat nu met dat molboekje van Hanne en Bruno ?
5) hoe kon Gilles meepraten (bij de extras) over welke (muziek/film)fragmenten te horen waren door de koptelefoon ? (hij hoorde immers alleen de stemmen ??)
6) had Gilles geoefend in het paintball schieten ?
7) hoe zat het nu met die "Nokia" ? Was dat met opzet om Issabel verdacht te maken ? Wist Gilles de andere vragen van de kandidaten ?
8) heeft Stijn Hanne nooit verdacht ? ook niet na de voetbalproef ?
9) was GBL315 een verwijzing naar zijn naam ? Gilles Van Bouwel ?
10) was het Gilles zijn mol-idee om de plakband te nemen ipv het touw in de eerste proef ?
11) Was BR1 radio met opzet gedaan ?
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2016, 16:35

 3547  Sven
Even mijn mening op voorhand geven, zien of het klopt hé 🙂

geertn444 schreef:3) hoe komt het dat Gilles zo snel de legpuzzel had gemaakt ? Toeval of was hier ook iets voorbereid ??
Hij heeft ook gezegd niet geoefend te hebben
geertn444 schreef:4) wat was dat nu met dat molboekje van Hanne en Bruno ?
Is gewoon een boekje uit de boekenwinkel. Ik kende dat boekje al even, nog voor deze reeks
geertn444 schreef:5) hoe kon Gilles meepraten (bij de extras) over welke (muziek/film)fragmenten te horen waren door de koptelefoon ? (hij hoorde immers alleen de stemmen ??)
Ik denk dat Gilles gewoon de fragmenten ook hoorde, gemixt met de stem van de kandidaten. Anders kan hij er niet over meepraten
geertn444 schreef:6) had Gilles geoefend in het paintball schieten ?
Als je dat eenmaal gedaan hebt, lukt dat wel, zeker als je onbeperkt kan schieten
Gebruikersavatar

Ric24 mar 2016, 16:46

 67  Philippe
- Kende hij het Ave Maria al vanbuiten in het spaans?
- Was hij echt geraakt door een paintball in schakelaarsproef of niet?
- Waar liep het fout bij pizzakoerier, en hoe had Stijn dit niet door (kon toch nummerplaat zien itt kijkers)
- Waarom is proef met eend niet mislukt?
- Was 537719 echt een tip?
- Wat stond er op papiertje dat Hanne wegmoffelt omdat Cathy het niet zou zien?
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2016, 16:57

 3547  Sven
- Was het andere logo tijdens de eliminatie-finale echt anders, en wat was de bedoeling?
Gebruikersavatar

Yvo24 mar 2016, 18:10

 1111  Uma
masterveecee schreef: Ik denk dat Gilles gewoon de fragmenten ook hoorde, gemixt met de stem van de kandidaten. Anders kan hij er niet over meepraten
Gemixt met de stemmen van de kandidaten is het meest waarschijnlijk, of hij zou alleen de kandidaten horen.

Toch wel, als hij de dag ervoor gebrieft werd of de geluidsfragmenten toen kon horen.
Op het moment zelf krijgt hij de kandidaten te horen en na afloop praat hij dan over de geluidsfragmenten zodat hij niet verdacht overkomt.
Gebruikersavatar

masterveecee24 mar 2016, 19:33

 3547  Sven
kan ook. persoonlijk zou ik liever ook hetzelfde horen, dan kan je je daarop focussen
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2016, 10:59

 3483  Uma
geertn444 schreef: 1) heeft Cathy echt dat papiertje niet gezien op het bed toen ze Hanne ging zoeken nadat ze ontvoerd was ? Of was het een bewuste nepmol-actie ?
Ik vermoed dat het haar niet opgevallen is, immers haar doel was Hanne te vinden en het lijkt me het meest logisch om eerst in de douche te kijken.
geertn444 schreef:3) hoe komt het dat Gilles zo snel de legpuzzel had gemaakt ? Toeval of was hier ook iets voorbereid ?
Een sterk ruimtelijk inzicht is niet zo zeldzaam, plus zijn moeder was er ook nog envoor zover ik kon zien had ze zelf een letter (of misschien zelfs 2 opgelost).
geertn444 schreef:5) hoe kon Gilles meepraten (bij de extras) over welke (muziek/film)fragmenten te horen waren door de koptelefoon ? (hij hoorde immers alleen de stemmen ??)
Dat kan niet anders dan dat hij die fragmenten al eens eerder gehoord had (De Mol wordt ook niet helemaal aan zijn lot overgelaten hé).
geertn444 schreef:10) was het Gilles zijn mol-idee om de plakband te nemen ipv het touw in de eerste proef ?
Het was niet "ipv" maar "met" denk ik.
geertn444 schreef:11) Was BR1 radio met opzet gedaan ?
Ja, deze speelt me het meest parten.
Enkel Bruno en Issabel konden dit zien en als hint naar De Mol is dit niet helemaal eerlijk (het zou dus enkel een aanwijzing zijn voor diegene die mee gaat met Bruno, en in dat geval zouden er nog andere hints moeten verschijnen. In deze redenering beschouwde ik dit dus als een hint voor de kijkers, en aangezien er geen gelijkaardige hints naar andere spelers verschenen, beschouwde ik dat als de ultieme aanwijzing.

Zelf ben ik ook nog benieuwd of Gilles opzettelijk onhandig gefilmd heeft bij de camera proef (voor Cathy), of zou Cathy zich toch nog voor Hanne verdacht hebben willen maken (en was het buiten tijd binnenkomen een onvoorzien foutje)?
Gebruikersavatar

Mateo25 mar 2016, 11:04

 870
Het Buenos Aires Radio 1-logo, inderdaad.

En ik zou ook wel willen weten of ik de enige ben die de eerste twee regels van het Spaanse Wees Gegroet tot een Gilles-anagram heeft verwerkt....., zo ja, of de makers hier misschien toch iets anders mee hebben gedaan.
Gebruikersavatar

geertn44425 mar 2016, 13:26

 236
ha ik ben er nog eentje vergeten:

- was het werkelijk "toeval" dat je met de nummerplaten "Cathy is de mol" kon vormen en niets anders ? Ik kan dit niet geloven. Moet een bewuste actie geweest zijn om ons te misleiden.
Gebruikersavatar

masterveecee25 mar 2016, 15:17

 3547  Sven
nog een:

- Is dat nu een C of G in de vingerafdruk, en die H??
Gebruikersavatar

molske196026 mar 2016, 00:20

 4
Graag zou ik willen weten of de tips in de reclameblokken tips waren om ons te misleiden.
Deze tips waren voor mij de directe aanwijzingen voor Hanne als mol.
Gebruikersavatar

Nonline28 mar 2016, 09:23

Molerator  6547  Uma
Gilles en Hanne op dezelfde hoogte in de banner... Toeval?