Bruno is niet De Mol
Gebruikersavatar

jasper.verfaillie06 feb 2016, 02:58

 10
Als je goed oplet tijdens de interviews net voor de eliminatieronde kan je een glimp opvangen van een vraag met de antwoorden waaruit de kandidaten kunnen kiezen. De vraag luidt: welk(e) huisdier(en) heeft de mol?

[ external image ]

Niet toevallig staat er bij de bio's op de website van vier ook het antwoord op de vraag welk huisdier de kandidaten hebben. De antwoorden worden natuurlijk zo opgesteld dat praktisch elke kandidaat wel in aanmerking komt. Iedereen behalve Bruno, want in zijn bio staat er duidelijk te lezen: een baardagame, Harry en vier vissen.

[ external image ]

Bruno is dus de enige kandidaat die geen juist antwoord heeft op deze vraag en kan dus de mol niet zijn... tenzij de info op de website onvolledig is natuurlijk.
Gebruikersavatar

Nonline06 feb 2016, 07:37

Molerator  6547  Uma
Howjo, dag geweldig gevonden!
Gebruikersavatar

maulwurf09 feb 2016, 23:14

 6
Zou het niet kunnen dat die informatie op de website gewoon onvolledig is? Lijkt mij raar deze theorie....
Gebruikersavatar

nite10 feb 2016, 08:57

 110
maulwurf schreef:Zou het niet kunnen dat die informatie op de website gewoon onvolledig is? Lijkt mij raar deze theorie....
Inderdaad. Die baardagame slaat duidelijk op Bruno. Daarenboven gaat de vraag over: welke huisdieren hebt u. Daar kan nogal is verwarring over bestaan als het over kippen gaat. Misschien heeft Bruno op de website kippen niet als huisdieren gezet omdat hij dat niet vindt dat dat zijn huisdieren zijn. Maar hebben de makers van de mol kippen wel als huisdieren geteld.

Op basis van de website kunnen we niet uitsluiten dat Bruno geen kippen heeft.
Gebruikersavatar

weyns196010 feb 2016, 15:27

 426
Kippen en/of haan wel of geen huisdieren is van weinig belang want Bruno heeft ook vissen en die staan ook niet vermeld.
Gebruikersavatar

VdB10 feb 2016, 16:20

Forum veteraan  736
De vraag is ook niet zo gesteld dat àlle huisdieren opgelijst moeten zijn...
Gebruikersavatar

weyns196010 feb 2016, 16:43

 426
VdB schreef:De vraag is ook niet zo gesteld dat àlle huisdieren opgelijst moeten zijn...
Dan moest de vraag anders worden geformuleerd, als in "welke huisdieren heeft de mol onder andere?". Als je vraagt "welke huisdieren heb je" dan vraag je een volledige opsomming. Enfin, da's mijn interpretatie, he. Ik blijf erbij: de lijst van huisdieren van Bruno staat er niet bij. En of hij kippen en/of een haan heeft of heeft gehad, dat weten we niet.
Gebruikersavatar

geertn44410 feb 2016, 20:01

 236
VdB schreef:De vraag is ook niet zo gesteld dat àlle huisdieren opgelijst moeten zijn...
Dan veronderstel je dat de regie al 2 fouten gemaakt heeft:
1) Bruno heeft nog kippen en een haan. En dit staat niet vermeld op de website.
2) De regie is met opzet onvolledig en laat de vissen eraf in de test.

Onwaarschijnlijk. Merk op dat voor de andere kandidaten de lijst perfect klopt. Alle antwoorden van de andere kandidaten staan exact vermeld in de vraag, dus 2 is al onwaarschijnlijk.

Ik vind Bruno ook verdacht, en er zijn tientallen redenen waarom hij de mol zou kunnen zijn, maar ik heb hem toch geschrapt op basis van deze ijzersterke vaststelling. Als Bruno nu toch de mol is, dan heeft de regie toch iets uit te leggen vrees is....
Gebruikersavatar

weyns196011 feb 2016, 07:00

 426
geertn444 schreef:Dan veronderstel je dat de regie al 2 fouten gemaakt heeft:
1) Bruno heeft nog kippen en een haan. En dit staat niet vermeld op de website.
2) De regie is met opzet onvolledig en laat de vissen eraf in de test.

Onwaarschijnlijk. Merk op dat voor de andere kandidaten de lijst perfect klopt. Alle antwoorden van de andere kandidaten staan exact vermeld in de vraag, dus 2 is al onwaarschijnlijk.

Ik vind Bruno ook verdacht, en er zijn tientallen redenen waarom hij de mol zou kunnen zijn, maar ik heb hem toch geschrapt op basis van deze ijzersterke vaststelling. Als Bruno nu toch de mol is, dan heeft de regie toch iets uit te leggen vrees is....
Hier sluit ik mij volledig bij aan; Bruno kan op basis van deze vraag en antwoorden de mol niet zijn. Exit Bruno (als mol).
Gebruikersavatar

nite11 feb 2016, 10:03

 110
weyns1960 schreef:Dan moest de vraag anders worden geformuleerd, als in "welke huisdieren heeft de mol onder andere?". Als je vraagt "welke huisdieren heb je" dan vraag je een volledige opsomming. Enfin, da's mijn interpretatie, he. Ik blijf erbij: de lijst van huisdieren van Bruno staat er niet bij. En of hij kippen en/of een haan heeft of heeft gehad, dat weten we niet.
Het cruciale hier is dat het inderdaad een interpretatie is. Sluit de vraag "welke huisdieren heeft de mol" uit dat hij nog andere dieren heeft die niet opgesomd staan? Misschien wel, misschien niet. Das niet zwart of wit, das geen discussie dat iemand ooit met zekerheid kan winnen.

Omdat dit punt altijd discutabel zal blijven, kunnen we Bruno niet met zekerheid uitsluiten.
Gebruikersavatar

nyckelpiga15 feb 2016, 23:21

 69
De vraag is wel welk(e) huisdier(en) heeft de Mol, dus dit kan ook 1 dier zijn uit de opsomming. Vanavond was er opnieuw een gelijkaardige vraag over als hoeveelste de Mol zich losmaakte van de ketting (1e, 2e, 3e, of 4e) dit kan dus alleen maar Bruno, Thibaud, Gilles of Issabel zijn. Tenzij ze de andere antwoordmogelijkheden niet in beeld hebben gebracht.
Gebruikersavatar

Arctic Glades16 feb 2016, 11:54

 1
Bruno heeft (had) ook nog twee quesson-schapen, zo blijkt uit een forum post uit 2012 én uit een foto op de website van zijn renovatiebedrijf.

Hij wou daarnaast ook nog "5 à 6 kippen".