Bruno is niet De Mol
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 00:27

 236
Dit is me net opgevallen bij het herbekijken van de eerste aflevering.
Bij het uitdelen van de molboekjes zegt Gilles:

[ external image ]

En dan gebeurt dit:

[ external image ]

Gilles kijkt Bruno recht in de ogen.
En gaat dan verder: "want dit zit hier bij ons aan tafel."
Met foto's komt het misschien niet zo tot zijn recht, maar op het videofragment is het iets opvallender.

En dan is er een still-shot met (terug) Bruno op de voorgrond (en Hanne & Thibaut in de achtergrond).

[ external image ]
Gebruikersavatar

Nonline11 feb 2016, 08:42

Molerator  6547  Uma
Weet Gilles al wie de mol is eigenlijk? Michiel wilde dat zo lang mogelijk niet weten (of toch in reeks 1), kwestie van zich niet te verspreken...
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 09:15

 236
Nonline schreef:Weet Gilles al wie de mol is eigenlijk? Michiel wilde dat zo lang mogelijk niet weten (of toch in reeks 1), kwestie van zich niet te verspreken...
Kijk hier eens: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... l-is.dhtml
Ja dus.
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 09:59

 236
Er zijn wel meer van die shots tijdens de eerste aflevering. Dus het wordt wel actief gebruikt door de regie.
Heb je deze ook opgemerkt, 's avonds na de lamaproef:

[ external image ]

Wie zal er afvallen ? rarara

En dan is er natuurlijk ook nog rond 05:46 het fameuze: "één ervan is de winnaar" -> shot Cathy. "En één ervan is de mol" -> shot Issabel
Dit kan natuurlijk gemonteerd worden zoals ze willlen. Maar in geen van deze laatste gevallen is Gilles in beeld, toch een klein subtiel verschil.
Gebruikersavatar

weyns196011 feb 2016, 10:42

 426
Uit een interview met Gilles de Coster: "er is er ENE die alles weet (over het spel) en dat is de mol" : "ene" is mannelijk dus de mol is een man.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt11 feb 2016, 11:47

 90  Uma
Éne slaagt volgens mij toch op zowel man als vrouw. 😎
Gebruikersavatar

weyns196011 feb 2016, 12:00

 426
renzo.verdonckt schreef:Éne slaagt volgens mij toch op zowel man als vrouw. 😎
Af en toe hoor je bij Gilles een ietwat Antwerpse tongval (meen ik), zeker in interviews en in de extra stukjes die niet worden uitgezonden (denk maar aan zijn gesprekje in het loser-busje bijvoorbeeld) en in 't Antwerps is er een duidelijk onderscheid tussen "éen" (V) en "ene" (M). Hij kan ons natuurlijk ook op het verkeerde been hebben willen zetten, niets is onmogelijk in dit programma :o
Gebruikersavatar

an.vlummens11 feb 2016, 15:12

 6
Gilles over dé Gilles in aflevering twee: "Hij maakte één fout. Maar dat was genoeg om de proef te DOEN mislukken."
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 15:21

 236
an.vlummens schreef:Gilles over dé Gilles in aflevering twee: "Hij maakte één fout. Maar dat was genoeg om de proef te DOEN mislukken."
Wil niets zeggen. Ook niet-mol kandidaten zullen met opzet proeven DOEN mislukken. Zoals Dominique vroeger deed. Dat mag, om uzelf verdacht te maken en om andere kandidaten op u te laten stemmen. Maar kandidaten die dit doen moeten zelf wel een redelijk goed idee hebben van wie de mol is, anders vliegen ze er sowieso toch nog onverbiddelijk uit. Iedereen eigenlijk (uiteindelijk) 🙂
Gebruikersavatar

astridm22 feb 2016, 13:36

 287
weyns1960 schreef:Uit een interview met Gilles de Coster: "er is er ENE die alles weet (over het spel) en dat is de mol" : "ene" is mannelijk dus de mol is een man.
Het 'ene' slaat op 'mol' en dat is een mannelijk woord.
Gebruikersavatar

goldfinger22 feb 2016, 14:38

 17
geertn444 schreef:Wil niets zeggen. Ook niet-mol kandidaten zullen met opzet proeven DOEN mislukken. Zoals Dominique vroeger deed. Dat mag, om uzelf verdacht te maken en om andere kandidaten op u te laten stemmen. Maar kandidaten die dit doen moeten zelf wel een redelijk goed idee hebben van wie de mol is, anders vliegen ze er sowieso toch nog onverbiddelijk uit. Iedereen eigenlijk (uiteindelijk) 🙂
Die redenering klopt niet helemaal, vind ik.

Stel: je bent de mol niet, en je hebt niet echt een idee wie het dan wel is. Dan heb je er toch net alle baat bij om jezelf verdacht te maken en een ander op jou te laten stemmen (zodat jij met je gokken toch een hogere score kan halen dan iemand die foutief op jou stemt)? Nog meer zelfs dan wanneer je zelf zeker meent te weten wie het is.

Los daarvan geloof ik op dit moment wel in Bruno als De Mol. Het is op weinig gefundeerd, maar het zou wel een mooie mol zijn. Een gezellige, aimabele man, die we lang in het spel hebben, en die door iedereen graag gezien is. En die dan toch een stiekem saboteurtje is.