Bruno is niet De Mol
Gebruikersavatar

stijn.beelprez29 feb 2016, 23:18

 33
De keuze van Decoster.
Een proef waarbij er €6000 kon verdiend worden, of €8000 kon verloren worden. Vreemd dat de kandidaten geen inspraak hadden bij de selectie van de kandidaten.
In de vorige aflevering zei Bruno dat hij absoluut niet goed kan ruiken, maar ze sturen hem dan wel naar de wijnproef.
Toen Bruno de tweede fles van €1,50 proefde was zijn eerste reactie: "Die zou ik er direct uitgooien". Maar toen Thibaud onmiddellijk daarop zei "een topwijn kan ook een zeer jonge wijn zijn" dan schakelde Bruno over naar "ik vind dat een neutrale wijn ".
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 00:16

 117
8000 verliezen???

nee hoor, 2000 verliezen dacht ik (en dat hebben ze ook verloren)
en winnen, volgens mij 2000 (voor het kiezen van de goede wijn) + 2x 1000 voor het herkennen van de gerechten van hun vrouwen. dus maximum 4000 (wat ze niet wonnen)
Gebruikersavatar

stijn.beelprez01 mar 2016, 00:39

 33
Als ze de wijnproef juist hadden wonnen ze €2000. Hadden ze die mis, ging er €2000 uit de pot. Dus geen €2000 gewonnen + €2000 uit de pot = €4000.
Tel daarbij nog de €1000 die ze lieten liggen tijdens de lunch, en dan nog de €3000 voor de schilderijen, en je komt op een totaal van €8000 die op het spel stond.
Daarom vond ik de "Keuze Van Decoster" zo frappant. Doordat bij de andere proeven er veel afging van de partners, kon er moeilijk gemold worden.
Gebruikersavatar

Sint-joris01 mar 2016, 02:26

 73
Zou het kunnen dat Gilles De Coster, noch de kandidaten de keuze hadden wie die proef ging spelen, omdat de partners onder elkaar moesten uitmaken wie ging koken?
Gebruikersavatar

stijn.beelprez01 mar 2016, 02:52

 33
Dat denk ik niet. Alle partners van de kandidaten waren er al. Dus in welk belang zouden zij kunnen kiezen?
Gebruikersavatar

masterveecee01 mar 2016, 08:44

 3547  Sven
Ik vond het ook raar dat de kandidaten gekozen werden.Ik dacht ook wel dat het met de partners te maken had.
Misschien zullen we het nog wel later te weten komen.

Wat er wel is, is dat Bruno eigenlijk in alle 3 de luiken van het spel (wijn, eten, schilderijen) zijn inbreng had...
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 09:01

 426
Het kan ook zijn dat de partners al op voorhand moesten laten weten wat ze zouden koken en dat daaruit is gekozen voor gerechten die niet TE veel zouden opvallen als "vreemd dat we dit gerecht in dit land op ons bord krijgen".
Gebruikersavatar

nite01 mar 2016, 11:25

 110
Misschien hadden de partners onder zichzelf moeten uitmaken wie zou koken? En werden daardoor Thibaud en Bruno als deelnemers gekozen?

Bruno was wel verdacht in de wijnproef. Thibaud zat wel op een verkeerd spoor, maar Bruno heeft hem daarbij goed geholpen. Eerst liet Bruno Thibaud de leiding nemen, als Thibaud dan zegt ik vind die vierde niet lekker dan Bruno direct erop inspelen om wijn nummer 4 te laten elimineren. Op zich wel een goede mollenactie. Inspelen op een verkeerde keuze van een andere, dat soort sabotage valt veel minder op.

Nuja, tzou ook gewoon kunnen dat Bruno echt niet wist welke wijn te kiezen, want dat lijkt mij niet zo eenvoudig.
Gebruikersavatar

djennix01 mar 2016, 11:50

 51
Idd vreemd dat er onderling niet is beslist wie er mocht deelnemen aan de wijnproef... terwijl er wel veel geld op het spel stond :o
Wat mij opviel was dat Bruno de perfecte kandidaat 'speelde'. In de wijnproef volgde hij Thibaud en zorgde hij ervoor dat er consensus was, zonder zich op te dringen. Tijdens het eten veranderde hij abrupt van onderwerp toen er eindelijk over het eten werd gepraat.
M.a.w. geen geld verdiend bij de eetproef, en 2000 euro verloren bij de wijnproef.
Bruno blinkt dan weer uit in de schilderijproef daar bewust de goede schilderijen te kiezen. ECHTER, op het einde van die dag konden ze 7000 euro verdienen!! 2000 bij wijnproef, 2000 bij de eetproef en 3000 bij de schilderijproef. Het totaalbedrag was slechts 1000 euro winst .. magertjes toch.

Daarenboven was het mij niet ontgaan dat Bruno wel zeer sterk reageerde toen ze de schilderijproef wonnen. Me dunkt wou hij Thibaud ervan overtuigen dat hij de mol niet is door zich opzettelijk te gedragen als 'een goede kandidaat'.
Gebruikersavatar

perro01 mar 2016, 13:36

 39  Bert
Bruno was eigenlijk de enige die iets opgegeven had van eten, dat niet te hard zou opvallen in Argentinië. Stijn en Hanne houden het op spaghetti, dat had waarschijnlijk echt wel opgevallen. Bij Gilles staat McDonald's, dat gaat al helemaal niet. Thibaud en Cathy kozen voor sushi. Maar Bruno kiest voor Sint-Jacobsschelpen, dat gaat wel zonder te hard op te vallen.

Zouden ze niet gewoon gevraagd hebben wie er samen met de vriendin van Bruno wou koken? En uitgelegd hebben dat de kandidaten moesten raden dat het om hun kookkunsten ging?
Gebruikersavatar

goldfinger02 mar 2016, 09:02

 17
Ik vind Bruno eigenlijk nog altijd de perfecte mol - beware of tunnelvisie, ik weet het. Maar het is zoals iemand hierboven opmerkt: een proef kan 7.000 euro opbrengen. Dat je daar 1.000 euro van binnenbrengt en alle verdenking van je afschuift als mogelijke mol, vind ik een relatief goedkope prijs in het grote geheel.

Nog een bedenking: dat schilderij van die jockey was echt wel zijaanzicht. Het hield echt geen steek om dat voor die jockey in vooraanzicht te gaan plaatsen. Toch voorkennis van Bruno om punten te scoren dan? Want kom aan: er waren er toch nog in zijaanzicht? Ik begrijp echt niet hoe dat schilderij goed geplaatst kon worden.
Gebruikersavatar

Sint-joris02 mar 2016, 10:46

 73
De Mol heeft twee zaken te doen:
1. Boven al het andere: val niet op.
Als duidelijk is wie de Mol is, is er maanden voorbereiding en weken aan intensief filmwerk (nu op VIER zelfs hele reclamebudgetten) verbrod. Al de rest is ondergeschikt hieraan.
2. Probeer de boel te saboteren, zodat geen geld gewonnen wordt.

In dit seizoen, waar ook de anderen soms saboteren om bewust verdacht over te komen, kan het hoofddoel ook betekenen dat men ook als Mol soms duidelijk iets opzettelijk moet doen; of omgekeerd bewust eens geld moet inbrengen om niet verdacht over te komen.
Gilles maakte al de opmerking dat het interessant was om weten dat Stijn een lijst bijhield van wie hoeveel geld binnenbracht. Uiteraard wordt de Mol ook gebriefd over deze stand. Houdt hij daar totaal geen rekening mee of probeert hij bewust niet op die laatste plaats te hangen? Zal ongetwijfeld later uitsluitsel over komen.

Het jockey-schilderij is inderdaad in een heel ander standpunt geschilderd, maar bekijk de combinatie van de achtergrondkleuren eens. Daar op afgaand springt het origineel er tussen zijn varianten toch wel uit, vind ik.