Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

Sint-joris23 feb 2016, 20:51

 73
Het verwondert me dat er nog geen melding is gemaakt van Cathy's manoeuvre tijdens de vertrouwensopdracht in de derde aflevering.
Iedereen neemt braaf het sleuteltje. Terwijl er sommigen ongetwijfeld zin hebben om de vrijstellingskaart te nemen, laat iedereen ze ongemoeid.
De kaart ligt aanvankelijk naar links gedraaid, zodat de tekst 'De mol' naar de camera ligt. Cathy neemt de kaart vast en legt ze zo dat de tekst naar de opening van het kooitje ligt.
Een mollenstreek of doelbewust in de kijker willen lopen?

Vreemd ook hoe ze op de laatste 3 inpraat en zegt dat ze het hun gunt om de vrijstelling te nemen. Bruno vraagt aan tafel terecht waarom (en ruikt zijn kans om iemand verdacht te maken). Haar argument 'Manuella is minder competitief'' zou moeten zorgen dat Manuella de vrijstelling niet krijgt. Een vrijstelling voor een ander betekent enkel dat men zelf meer kans maakt om af te vallen en uitgerekend de persoon waarvan je verwacht dat ze eerder dan jou gaat verdwijnen (wat effectief ook die aflevering gebeurde) zou je dan een vrijstelling gunnen.
Een vrijstelling die door een andere speler wordt genomen is in principe enkel in het verdeel van de Mol. Er komt geen € 5.000 in de pot men wordt zelf niet verdacht.
Gebruikersavatar

LodeD24 feb 2016, 08:52

 117
daar ga ik niet echt mee akkoord...
als je zeker bent van je stuk, heb je er belang bij dat de "zwakkere" speler een vrijstelling neemt en niet uitgeschakeld kan worden.
Want op die manier gaat een "sterkere" tegenstander eruit, en is de concurrentie kleiner tijdens de daarop volgende uitschakeling (ervan uitgaande dat je zelf nog steeds zeker bent, en dat die "zwakkere" er dan gewoon een rondje later toch uitvliegt).
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz01 mar 2016, 01:01

 30
Ik ga wel akkoord met de stelling. Stel Cathy is competitief (en dat imago neemt ze zelf aan door Ruth 0% kans te geven in het herkansingsspel) dan ga je er toch alles aan doen om zelf verder te komen door i) vrijstelling zelf te nemen of ii) geld te verzamelen voor de pot.

Na een stevig potje argumenteren is blijkbaar i) niet mogelijk zonder een zware prijs te betalen (persona non grata worden door 3 in het slachthuis te laten slapen) dan blijft toch enkel optie ii over.

en wat zegt ze 'pak gerust de vrijstelling ik vind het OK? waarom zou je dat doen als je het spel kei hard speelt en dus hoopt op geld in de pot. Maar dat kan haar op dat moment blijkbaar bitter weinig spelen... de mol...