Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

geertn44408 mar 2016, 13:12

 236
Inderdaad, ik heb er nog een paar meer hoor. Maar iedereen heeft zitten mollen, zeker bij de metroproef. Dus we moeten voorzichtig zijn.
Maar wat mij is opgevallen:

- Toeval dat net Cathy Hanne gaat checken ? Ik denk het niet.
- Toeval dat Cathy eerst de kamerdeur slechts op een kiertje opent ? Ik denk het niet. Misschien eerst eens checken of het papiertje er al ligt ja...
- De tweede keer loopt ze wel naar de douches en daarbij loopt ze het molpapiertje LOS voorbij, tot TWEE keer toe zelfs. In de beelden kan je duidelijk zien dat het papiertje er toen al lag, volledig open en bloot op het kussen. Komaan, de eerste plaats waar je kijkt is naar het bed, en ze ziet dat niet ?
- Op het meer: Cathy zit maar door de verrekijker te kijken, maar ziet weer niks. Het is Bruno die met zijn blote ogen de duivenmelker spot.
- Bruno zoekt op het eiland. Cathy is nog bij de boot. Je hoort de telefoon 3 keer rinkelen terwijl Cathy ernaast staat. Geen reactie ! Ze neemt niet op. Pas wanneer Bruno terug is neemt ze op, reactie van Hanne: eindelijk zenne, ik zit constant te bellen....
- De duif: geen initiatief, ze legt de bal in het kamp van Hanne. Zelf "helpt" ze zogezegd om de nummers te noteren en om de nummers door te bellen. Dat kost vooral veel tijd...altijd handig om tijd te verspillen met iets dat toch niet werkt.

Enkele contra-punten (naast de overduidelijke sabotages)
- Bruno heeft heel de tijd met Cathy opgetrokken. Misschien vond hij haar ook wel verdacht en heeft hij deze keer daarom op haar gestemd, met het gekende resultaat. Het valt heel hard op dat wanneer kandidaten in paren werken er dikwijls eentje afvalt. We mogen nu gerust zeggen dat Issabel en Thibaud afgevallen zijn omdat ze samen met Bruno een proef gedaan hebben, die Bruno MEESTERLIJK gesaboteerd heeft.
Misschien heeft Cathy nu hetzelfde gedaan met Bruno ??
- Hanne die belt naar ploeg 1 en zegt "Gilles ?" Alsof ze wist dat Gilles in die ploeg zat.
- Zelfs Gilles kan een beetje verdacht zijn, want ik ga ervan uit dat hij tijdens de metroproef op de hoogte gehouden wordt van de resultaten van de proeven "onder de grond". Hij kan dan zelf op het laatste beslissen of hij binnentijd of buitentijd wil aankomen. Simpel en gemakkelijk te saboteren, met het resultaat zoals je wil: is er veel geld verdiend onder de grond, dan kom je laat aan. Is er geen geld verdiend onder de grond, dan kan je vroeg aankomen, om je inzet te tonen.
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen08 mar 2016, 13:38

 31
geertn444 schreef:We mogen nu gerust zeggen dat Issabel en Thibaud afgevallen zijn omdat ze samen met Bruno een proef gedaan hebben, die Bruno MEESTERLIJK gesaboteerd heeft.
Waarom? Bruno heeft in een interview gezegd dat zijn eerste sabotage bestond uit het niet opeten van het broodje...
Gebruikersavatar

geertn44408 mar 2016, 21:23

 236
niefpaarschoenen schreef:Waarom? Bruno heeft in een interview gezegd dat zijn eerste sabotage bestond uit het niet opeten van het broodje...
Eerste sabotage in deze aflevering misschien ? Je gelooft nu toch zelf niet dat Bruno nog niets gesaboteerd heeft totafl. 6. Afl 4:radiostation + muziek raden: Bruno gedraagt zich met opzet verdacht naar Issabel. En hetzelfde gebeurt in de volgende aflevering met Thibaud: al dat gedoe aan de wijntafel, zet Thibaud aan het denken/twijfelen. Gevolg: exit alle twee. Dat wou ik bedoelen.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 20:56

 426
Bij het herbekijken van de lama-proef: Cathy wil voor de witte lama gaan van 2000EUR maar er liepen daar ook bruine -en dus veilige- lama's rond die 500EUR waard waren. Waarom die er niet laten uitpikken en voluit voor alle bruine lama's laten gaan?
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz10 mar 2016, 01:13

 30
Tja, Cathy is gewoon de mol 🙂 net aflevering 4 nog eens bekeken en het is gewoon duidelijk. Drie patronen die terug komen in alle eerste afleveringen (waar iedereen nog bezig was om geld te verzamelen in plaats van verdacht te willen overkomen)

I) iedereen is bij gewonnen geld altijd oprecht gelukkig (lichaamstaal, vooral Stijn, Bruno, Thibault, Gilles, ..) behalve Cathy. Die staat er echt gewoon altijd bij met lichaamstaal: 'ik heb het niet kunnen verhelpen.
II) Ze zaait altijd twijfel of is traag als de groep op het juiste spoor zit en is assertief, slim & snel als de groep op het foute spoor zit.
III) ze beschuldigt heel vaak andere kandidaten van sabotage of wijst de groep heel snel op 'verdacht' gedrag van anderen. Als je het van de eerste vier afleveringen optelt is het lachwekkend.
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz10 mar 2016, 01:30

 30
Ook bij de 'drink' in aflevering 4 vallen twee zaken op:
I) van iedereen is er een fragment uit het persoonlijk interview, waarbij ze aangeven hoe tof de sfeer nu is en dat ze het jammer zouden vinden nu te moeten vertrekken... behalve van Cathy 🙂 -> allicht is er geen quote genomen omdat ze de briefing voor de mol aan het doen waren en spel aan het bespreken.
II) verder staat ook een kandidaat met een roos/oranje truitje naast 'de mol was hier' in het dagboek. Cathy draagt een roos topje.
Gebruikersavatar

Social10 mar 2016, 14:05

 353  Uma
Ik heb de theorie van haar zalmroze truitje aangehaald op Facebook na die aflevering. Iedereen keek naar oorbellen maar ik zag links onderaan de zalmroze flits van Cathy haar T shirt en ook het feit dat zij water dronk en de rest alcohol.
Gebruikersavatar

Woestijnmol10 mar 2016, 16:19

Forum veteraan  222
Social schreef:Ik heb de theorie van haar zalmroze truitje aangehaald op Facebook na die aflevering. Iedereen keek naar oorbellen maar ik zag links onderaan de zalmroze flits van Cathy haar T shirt en ook het feit dat zij water dronk en de rest alcohol.
Maar zou het niet veel te opvallend zijn t.o.v. de andere kandidaten dat 1 persoon water dronk en de rest alcohol ? Stel dat jij een kandidaat bent en iedereen drink alcohol behalve 1, dan denk je natuurlijk dat die persoon de mol zou zijn. Ik denk niet dat de mol zo'n risico zou nemen.
Gebruikersavatar

Hanneisdemol10 mar 2016, 17:05

 96
Social schreef:Ik heb de theorie van haar zalmroze truitje aangehaald op Facebook na die aflevering. Iedereen keek naar oorbellen maar ik zag links onderaan de zalmroze flits van Cathy haar T shirt en ook het feit dat zij water dronk en de rest alcohol.
Dat klopt, alleen zijn zowel de oorbellen als het truitje erg zichtbaar. Nu weten we dus nog niet echt iets... Ik vermoed wel dat onze Mol een vrouw is.
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz10 mar 2016, 20:01

 30
Het is blijkbaar toch Cathy niet.. allicht is het dan toch Hanne. Stijn & Gilles zijn het niet volgens mij
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz10 mar 2016, 23:15

 30
Na het forum over Hanne te lezen, moet ik toegeven dat ze toch wat verder staan qua verdacht gedrag. Het lijkt me dan ook logisch dat Cathy er uit gaat in de volgende ronde (Stijn heeft het meeste de kans gehad om Hanne als mol aan het werk te zien (voetbal, metro,..) en Gilles verdenkt ook Hanne.
Gebruikersavatar

Social10 mar 2016, 23:27

 353  Uma
Peterzzzzzz schreef:Het is blijkbaar toch Cathy niet.. allicht is het dan toch Hanne. Stijn & Gilles zijn het niet volgens mij
Waaruit blijkt het dat het Cathy niet is?