Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz01 mar 2016, 00:50

 30
Ik ben de mol pas veel later beginnen zien, en ik had via een filmpje gezien van 'tegen de sterren op' waar Cathy als mol werd opgevoerd. Dus besloot ik dan ook om alle afleveringen vooringenomen te bekijken en er gewoon van uit te gaan dat Cathy de mol is, en ik snap echt niet dat niet meer mensen haar verdenken omdat ik 99% zeker ben dat zij het is. Hieronder waarom ik het denk.

1. Bij elke eliminatie zit ze er op haar gemak bij alsof niets haar kan overkomen, vooral aflevering 1 en 5 is het heel duidelijk in beeld. Een normale menselijke reactie is om er steeds zenuwachtiger bij te zitten en grotere hartslag naarmate meer mensen een groen scherm krijgen. de kans dat jij afvalt is bij gevolg veel groter, maar er komt er zelfzekere grijns in beeld waar je eerder 'onzekere ogen' verwacht (zoals bijvoorbeeld Stijn)
2. Opnieuw bij de eliminatie, telkens wanneer iemand afvalt komt er een zeer gespeelde 'fuck man, ik had het niet zien aankomen'. In plaats van gezonde wegvallen van stress (ik moet niet naar huis). alsof ze beseft, ik moet hier even doen alsof ik het erg vind. Bovendien is ze super competitief en dat is niet echt de reactie die competitieve mensen hebben. Meestal genieten die toch een paar seconden van hun prestatie en zijn even zelf blij en hopelijk daarna daar om de verliezers te consolideren.
3. ze heeft altijd de beste plekken om te saboteren. (controle kamer lama, kan je makelijk aansturen op de witte en dat deed ze dan nog ook, in de taxi kan je makkelijk een andere plek verzinnen en dat deed ze dan nog ook, bovendien blijf ze maar op het kerkhof aansturen alvorens te wachten op de volgende tip. mee helpe
4. ze lacht altijd als ze een mollestreek doet ipv. ontgoocheld te zijn. BV in aflevering 5 mag ze absoluut niet door Gilles geraakt worden als ze geen mol is. ze loopt geld mis voor de groep en een concurrent kan de vrijstelling ontnemen. maar ze lacht door haar helm als ze geraakt wordt. later zegt ze pas fuck!!! geloof mij competitieve mensen schamen zich dood als ze zo rap falen
5. In de taxi beseft ze dat Hanne mis is en Return December zegt.. en ze herhaalt dat nog zodat ze nog even langer op dat dood spoor zitten.
6. ze loopt wanneer ze niet moet lopen en omgekeerd. in de taxi proef zegt ze gaan wij lopen ofwa als ze juist zitten, bij het schilderen heeft ze na de helft van de tijd enkel een rood vierkantje geschilderd,... en op momenten dat het voor een mol niet uitmaakt dan zie je dat ze plots wel kan lopen om de vrijstelling te bemachtigen bij de puzzelproef met de familieleden
7. ze drinkt water op een moment dat ze zat kunnen zijn of worden bij het uitgaan
8. voor echt competitief te zijn haalt ze echt niets binnen, bijna nauwelijks geld of het wordt rechtgezet door de groepsleden.
9. ze fietst doodleuk terug naar beneden in de kapel proef terwijl ze even daarvoor nog zelf wou binnen gaan omdat ze het antwoord zogezegd wist. ze beweerd ook dat het gedicht in het spaans kende, maar daar zijn geen beelden van en is dus een leugen om te kunnen saboteren
10. ze is heel de tijd andere aan het

Verder: Sommigen anderen zijn zeker de mol niet. Stijn schiet 6000 euro binnen en beschrijft die schilderijen zoals iedereen dat zou doen. Gilles komt met alle sleutels om verder te gaan in elke proef. Bruno zet toch alle schilderijen juist. Je ziet ook wie oprecht high five doet als er geld gepakt wordt. Gilles, Stijn, Bruno,...

Het feit dat Cathy ook het minst verdacht is bij het grote publiek sterkt mijn vermoeden dat zij het is omdat ze bij Vier allicht ook zo lang mogelijk de spanning erin willen houden en het allicht goed gemonteerd hebben. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

Sint-joris01 mar 2016, 02:40

 73
Ik kan alleen maar toevoegen wat ik in de rubriek van Thibaud al plaatste: als niet-mol was zijn 'mislukt afleidingsmanoeuvre' waarschijnlijk opzettelijk zo gesmeten dat hij zijn molverdachte elimineerde en zo de kans ontnam om te saboteren.
Gebruikersavatar

masterveecee01 mar 2016, 08:47

 3547  Sven
Als je het zo allemaal begint op te noemen, mja, misschien 🙂
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 08:59

 426
masterveecee schreef:Als je het zo allemaal begint op te noemen, mja, misschien 🙂
Ja, misschien, maar misschien ook niet. Heb van 't WE de eerste 4 afleveringen opnieuw bekeken zodat ik kon focussen op wie nog niet is afgevallen. Het heeft me niet wijzer gemaakt want bij elke speler, als je ervan uitgaat dat hij/zij de mol is, zie je bij die speler ook veel verdachte dingen. De spelers worden ook zo in beeld gebracht zodat wij er niet niet (te snel) wijzer uit worden. Dat maakt het nu juist leuk en spannend 🙂 🙂
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 09:18

 117
weyns1960 schreef: Het heeft me niet wijzer gemaakt want bij elke speler, als je ervan uitgaat dat hij/zij de mol is, zie je bij die speler ook veel verdachte dingen.
Klopt, ik had vorige week, voor ik naar aflevering 4 keek, eerst 1 tot 3 nog eens herbekeken, vanuit het idee dat Issabel de mol was. En hoe meer ik keek en terug spoelde, hoe meer verdachte dingen ik zag... en hop, ' savonds lag ze der uit...
Gebruikersavatar

Sint-joris01 mar 2016, 09:27

 73
De grote miserie is dat de anderen soms ook bewust de boel saboteren om de concurrentie (en dus ook ons als kijker) op het verkeerde been te brengen.
Schitterend toch? 😃

Op zich de ideale omgeving voor de Mol. Die heeft hierdoor meer speelruimte zonder verdacht over te komen.
Gebruikersavatar

nite01 mar 2016, 11:20

 110
Dat naar beneden fietsen lijkt mij nu toch niet echt een mollendaad. Dat was echt geen goede manier van sabotage. Door naar beneden te fietsen verwijdert ze zichzelf uit het spel, waardoor ze eigenlijk niet meer zou kunnen saboteren. Bovendien was Gilles dan nog boven, en hij kan dan in rust proberen het verhaal samen te stellen. Een goede mollendaad was aanwezig blijven, en inspelen op de twijfels die Gilles heeft en hem zo op het verkeerde spoor zetten.
Gebruikersavatar

Jeroen198501 mar 2016, 12:21

 10
nite schreef:Dat naar beneden fietsen lijkt mij nu toch niet echt een mollendaad. Dat was echt geen goede manier van sabotage. Door naar beneden te fietsen verwijdert ze zichzelf uit het spel, waardoor ze eigenlijk niet meer zou kunnen saboteren. Bovendien was Gilles dan nog boven, en hij kan dan in rust proberen het verhaal samen te stellen. Een goede mollendaad was aanwezig blijven, en inspelen op de twijfels die Gilles heeft en hem zo op het verkeerde spoor zetten.
Inderdaad. Ik denk ook niet dat de mol daar aanwezig was. Het was op zich al een ontzettend moeilijke proef naar mijn mening. Gilles maakt maar 1 klein foutje in iets waar 95 procent van de mensen een fout zouden maken. De kans dat deze proef tot een goed einde kwam was sowieso al klein denk ik
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 13:12

 426
Jeroen1985 schreef:Inderdaad. Ik denk ook niet dat de mol daar aanwezig was. Het was op zich al een ontzettend moeilijke proef naar mijn mening. Gilles maakt maar 1 klein foutje in iets waar 95 procent van de mensen een fout zouden maken. De kans dat deze proef tot een goed einde kwam was sowieso al klein denk ik
Niet akkoord: Cathy heeft tot vervelens toe herhaald: "knuppel, dan touw, knuppel met touw" voor de afbeeldingen 2, 3 en 4 (de eerste hadden ze gemist). Gilles legt de 1ste (die ze hadden gemist) wel op de juiste plaats (logica gebruikt omdat het anders teveel zou opvallen?) maar 2 en 4 verwisselt hij en doet zo de proef mislukken. Cathy zwijgt. Verdenkt zij Gilles?
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz08 mar 2016, 00:31

 30
Tja, mijn vermoeden is alleen maar toegenomen en omwille van volgende redenen:
1. Ze vaart met de roeiboot naar de verkeerde plek, (of laat zich meeslepen naar de verkeerde plek) ze gebruikt de telefoon of de verrekijker niet.
2. Ze beslist hals over kop om toch maar een duif los te laten, en weet zo dat dat er niet meer geholpen kan worden. Ze gaat heel rap mee in foute pistes en denkt nooit tweemaal na als een foute piste eenmaal op tafel ligt. Nogmaals dit klopt allemaal niet met iemand die per se altijd wil winnen
3. Cathy weet al dat Hanne niet meer op het appartement slaapt. (de lach verraad dat ze is ingelicht. (Herbekijk zeker het fragment)
4. Zowat heel de groep verdenkt Cathy in de radioproef. Ze starten allemaal met 'ben jij de mol Cathy'. Ze zitten er allemaal nog in behalve Bruno, die plots van mol verandert. Bij het interview van Hanne zie je zelf gewoon een reactie. Ze is ook bloednerveus wanneer ze in de rij staat en je ziet ook de opluchting op haar gezicht als namen van andere personen worden vermeld. (slechte pokerspeelster)
5. Cathy loopt bewust naar de krant als er moet gekozen worden, alsof ze weet wat ze best kan doen saboteren
6. Echt een zielige manier om de krantenpuzzel op te lossen als er maar 4-5 minuten zijn en twee mogelijke personen. Ga even de krant in stukken scheuren aan de andere kant van het perron zodat er misschien zelf nog een blad of 5 kan wegvliegen. En ze vind altijd net de oplossing als ze weet dat het te laat is
7. Altijd die lach van yes ik heb het doen mislukken in plaats van oprechte ontgoocheling. Je kan er bijna niet meer naast kijken
8. Bij de radioproef doet ze zelf geen moeite om de mol te vinden, kleine poging bij Gilles, maar ze geeft zo op. En dit voor iemand die genadeloos competitief is en manipulatief om andere onder druk te zetten. (slachthuis proef, terugbrengen van de eerste afvaller,..) nu krijgt ze haar kans en het is allemaal maar wat relax
9. De rest krijgt echt een klap nadat Bruno weg is. Je ziet zware indrukken van 'wow ik ben verder' en 'hard voor bruno' .. even laten bezinken. En dan valt Cathy weer in de gespeelde 'Amai, fuck zeg...'
10. Ze heeft echt goed nagedacht wat ze de rest moet vertellen over haar kranten sabotage, alsof ze weet wat ze de andere kan vertellen om niet op te vallen.
11. Toen de muntjes moeten worden verdeeld, zegt ze echt alles wat de Mol zou zeggen. ondanks dat het optimale plan op tafel ligt (aangereikt door Bruno). Ze zaait verwarring in plaats van mee oplossingen te zoeken. En toevallig gaat ze net buiten de klok naar binnen (weeral)
12. Stijn en Gilles zijn zeker de Mol niet. Die denken echt zoals een kandidaat dat Geld kan verdienen voor de groep of niet naar huis wil.
Gebruikersavatar

johannajacoba08 mar 2016, 10:43

 4
Ze doet inderdaad wel zo veel verdachte zaken, maar mijn gevoel zegt dat ze het niet is.
't Wordt wel moeilijker en moeilijker naar dat gevoel te luisteren...

Het lijkt ook alsof ze 'gewoon ambitieus' is, maar eigenlijk heeft ze nog maar heel weinig geld opgebracht.
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2016, 12:28

 3547  Sven
Peterzzzzzz schreef:...
9. De rest krijgt echt een klap nadat Bruno weg is. Je ziet zware indrukken van 'wow ik ben verder' en 'hard voor bruno' .. even laten bezinken. En dan valt Cathy weer in de gespeelde 'Amai, fuck zeg...'
....
Het kan dus ook zijn dat ze blij is dat ze er niet uitligt en dan ze de juiste mol heeft gekozen. Pas daarna dan het besef dat Bruno weg is