Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 23:53

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Lo que se ve es una visión de lo invisible.
en dat geldt ook voor datgene wat men hoort 😎
Kunt u dat ook eens in het Nederlands zeggen, want niet iedereen spreekt Spaans?
Gebruikersavatar

LaLoupe15 mar 2016, 00:09

 11
Waarom moest je dat eigenlijk vertragen of versnellen? Je kon dat toch gewoon horen?
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2016, 00:11

 3483  Uma
Datgene wat met ziet, is een beeld van het onzichtbare.
M.a.w. je ziet het beeld dat je zelf vormt, en je hoort wat je wil horen.
Dit is zeer algemeen gesteld maar het steunt wel op wetenschappelijk principes: het beeld dat je maakt (voor jezelf) probeer je te herkennen en je zoekt dus onbewust naar zaken die je reeds kent (door ervaring) en vult leemtes aan om het herkenbaar te maken.
Het zijn niet je ogen die zien maar je hersenen.
Gebruikersavatar

Mateo15 mar 2016, 00:21

 870
Treffend geformuleerd en helemaal mee eens, Ex-Molinator.
Gebruikersavatar

Social15 mar 2016, 05:36

 353  Uma
LaLoupe schreef:Waarom moest je dat eigenlijk vertragen of versnellen? Je kon dat toch gewoon horen?
Het gaat eerder over het wijzigen van de pitch.
Gebruikersavatar

LaLoupe15 mar 2016, 23:56

 11
Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar

Social16 mar 2016, 02:55

 353  Uma
LaLoupe schreef:Hoe bedoel je?
Het vervormen van de stemmen doet met door het aanpassen van de pitch. Zo krijg je een stem die zwaarder of lichter klinkt. Zelf de fragmenten bewerken door de pitch aan te passen geeft je dus min of meer de originele stem.
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 15:58

 426
Duidelijk Issabel.
Gebruikersavatar

Tijgertje16 mar 2016, 16:06

 6
Mja alles is mogelijk natuurlijk. Al blijf ik er toch vooral Issa in horen. De specifieke manier waarop ze 'gemold' zegt, kan ik precies enkel toeschrijven aan Issa. Uiteindelijk is het ook een tactiek (die Cathy nu vooral toepast in mijn ogen, maar alles is mogelijk!) om jezelf zo verdacht te maken bij de anderen, zodat die op het totaal verkeerde spoor zitten en er dus sneller uit liggen. Misschien dat Issa dat bedoelde, als ze het is in het geluidsfragment natuurlijk. Maar dan zou dat fragment wel ergens in de eerste 4 afleveringen voorbijgekomen moeten zijn...
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 16:47

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Duidelijk Issabel.
OK, ik wou dit niet zeggen omdat het wel een grappige piste was en ik andere wou late experimenteren. Ik had het geluidsfragment ook wat bewerkt en het enige wat klopte met Gilles (niet met Cathy) was de intonatie maar het bleef hoe dan ook een vrouwenstem (althans na de 10de bewerking was ik daarvan overtuigd).
Het waren allemaal fragmenten die in de afleveringen zelf te horen zijn 🙂 en na een eerste bewerking dacht ik toch mijn kandidaatmol (Gilles dus) bevestigd te hebben (puur op intonatie).
Het zou te gemakkelijk geweest zijn, maar het was een leuke oefening en het heeft me verwondert dat er niet veel meer waren die daarmee geëxperimenteerd hebben (tenzij ze er niets over gezegd hebben).
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 18:33

 3483  Uma
OMG typfouten: :( en dan nog een echte taalfout

ik andere wou laten experimenteren
het heeft me verwonderd

Ondertussen in een paar oudere berichten van mij ook kanjers van fouten ontdekt :( 😲 :roll:
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 21:33

 3547  Sven
Jij bent de mol!! 😉