Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 18:36

 2245  Uma
Wat Cathy betreft, zit ik eigenlijk al na de eliminatie van Issabel, met een vreemd gevoel dat verband houdt met wat we kunnen horen in de allereerste trailer die de nieuwe serie van De Mol aankondigde: zie http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160113_02065855.

Daarin zegt een vrouwenstem ergens op het einde: "Ik ga niet naar huis voor ik ze allemaal gemold heb."

Ik dacht eerst, dat het de stem van Issabel was, maar toen Issa eruit lag, ging ik twijfelen: is het dan toch Cathy die dat zegt?

Vermits alle uitspraken die in die trailer te horen zijn, ook effectief van de kandidaten afkomstig zijn, moet een vrouwenstem dit ooit gezegd hebben. Een dergelijke uitspraak kan toch alleen maar van de Mol komen...

En vermits we nu nog maar twee vrouwen in het spel over hebben, moet dat wel bijna zeker Cathy zijn die dat gezegd heeft, want Hanne spreekt totaal anders.

Dan is Cathy toch De Mol?
Gebruikersavatar

masterveecee14 mar 2016, 18:44

 3547  Sven
Dat is sowieso van Cathy
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 18:47

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Vermits alle uitspraken die in die trailer te horen zijn, ook effectief van de kandidaten afkomstig zijn, moet een vrouwenstem dit ooit gezegd hebben. Een dergelijke uitspraak kan toch alleen maar van de Mol komen...
De stem lijkt wel vervormd (en dat is ook logisch, anders zou het te makkelijk zijn).
Ja Cathy is heel goed mogelijk (zelfs het meest waarschijnlijk), maar met wat fantasie (of tunnelvisie) hoor ik ook een vervormde Gilles (het accent).
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 18:51

 3483  Uma
Nogmaals beluisterd en Cathy is de eerste die spreekt, en zij heeft toch een heel andere intonatie en accent. Tevens heb ik niet 2x dezelfde stem gehoord (en een zuivere Gilles heb ik niet gehoord).
Luister nog eens (ogen dicht, luid zetten, op intonatie letten). Volgens mij is dit Gilles.

edit: misschien is Gilles toch de derde spreker. (maar niet iedereen is te horen dus dat sluit niets uit). En nu begin ik er ook Bruno in te horen 😉
Gebruikersavatar

Klaartje14 mar 2016, 20:10

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Nogmaals beluisterd en Cathy is de eerste die spreekt, en zij heeft toch een heel andere intonatie en accent. Tevens heb ik niet 2x dezelfde stem gehoord (en een zuivere Gilles heb ik niet gehoord).
Luister nog eens (ogen dicht, luid zetten, op intonatie letten). Volgens mij is dit Gilles.

edit: misschien is Gilles toch de derde spreker. (maar niet iedereen is te horen dus dat sluit niets uit). En nu begin ik er ook Bruno in te horen 😉
Nou, ik hoor volgende uitspraken, in volgorde van de sprekers:

1. Issabel: Het is echt een mind fuck tot en met, ja.
2. Hanne: Oh my God!
3, Hanne? of Issabel? Fucking hell!
4. Gilles: Het is echt wel of ge in (iets voor mij onverstaanbaars, iets dat klinkt als "oorlog zit").
5. Manuella: Daar ga ik vannacht van wakker liggen.
6. Bruno: Het is en blijvt een spel he.
7? Hanne: Ik vind wel dat het hard gespeeld wordt.
8. Marc: Het is een spel waar ge van wist, er gaat elke twee dagen iemand naar huis.
9. Cathy?: Ik ga niet naar huis voor ik ze allemaal gemold heb.
10. Ruth: Mijn hart, echt waar, dees kan ik niet aan.

Ik ben niet zeker of de derde uitspraak "Fucking hell" een andere stem is dan degene die Oh my God zegt.
Ik twijfel dus al sinds het uitvallen van Issabel of uitspraak 9 niet van Cathy is (iets wat enkel de mol kan zeggen, me dunkt).

En inderdaad, de stemmen van Thibaud en Stijn horen we niet.

Ik heb deze geluidstrailer misschien wel al 200 keer herbeluisterd en blijf met die uitspraak nr. 9 in mijn maag zitten. Misschien komen we iets in de slotaflevering hierover te weten.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 20:23

 3483  Uma
Klaartje schreef:Nou, ik hoor volgende uitspraken, in volgorde van de sprekers:

1. Issabel: Het is echt een mind fuck tot en met, ja.
Klopt, het is Issabel.
Maar 9? De stem is duidelijk vervormd.

Maakt niet uit. Ik ga de vlug TV aanzetten, ik heb nog tijd genoeg voor het geval hij er ineens de brui aan geeft, kan ik nog snel een nieuwe gaan kopen.😉
Gebruikersavatar

bbbrrrt14 mar 2016, 20:32

 24  Uma
Interesting!

Sommige stemmen zijn versneld, andere zijn vertraagd.
Als je ze opnieuw vertraagd en versneld klinken ze opnieuw normaler.
Ik heb daar de software voor en heb dat snel geprobeerd.
Ik denk dat ik het weet.
Gebruikersavatar

Mateo14 mar 2016, 20:43

 870
Daar ben ik wel heel benieuwd naar, vooral omdat ik er ook vanuit ging dat er met tenminste één van de stemmen gemanipuleerd was!
Ik had zelf eraan gedacht dat "nr.9" misschien Hanne was, die wellicht best haar West-Vlaamse accent af en toe kan uitschakelen, als het moet.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 22:18

 3483  Uma
bbbrrrt schreef:Interesting!

Sommige stemmen zijn versneld, andere zijn vertraagd.
Als je ze opnieuw vertraagd en versneld klinken ze opnieuw normaler.
Ik heb daar de software voor en heb dat snel geprobeerd.
Ik denk dat ik het weet.
Heb ik ook gedaan maar versnellen of vertragen bracht geen uitsluitsel, wat filters opzetten en met de equalizer spelen geeft al wat meer duidelijkheid 😉
Toch heb ik het gevoel dat ik de befaamde zin in een van de afleveringen gehoord heb in een normale context en dat ook dit geen sluitend bewijs is.
Gebruikersavatar

frank.troch14 mar 2016, 22:22

 253  Yens
bbbrrrt schreef:Interesting!

Sommige stemmen zijn versneld, andere zijn vertraagd.
Als je ze opnieuw vertraagd en versneld klinken ze opnieuw normaler.
Ik heb daar de software voor en heb dat snel geprobeerd.
Ik denk dat ik het weet.
Dan mag je dat hier altijd ook delen 😉
Gebruikersavatar

bbbrrrt14 mar 2016, 22:37

 24  Uma
Je kan de bewerkte fragmenten downloaden via deze WeTransfer...

http://we.tl/gWrRz0uoOh

Ieder kan dan zijn eigen conclusies trekken 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2016, 23:11

 3483  Uma
Lo que se ve es una visión de lo invisible.
en dat geldt ook voor datgene wat men hoort 😎