Cathy is de winnares
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2016, 13:38

 1111  Uma
Om eerlijk te zijn, ik heb sinds aflevering 3 gedacht dat het Bruno was en sinds aflevering 6 dat het Gilles is.
Ik dacht echt dat het Gilles was.
Maar gisteren ergens rond de middag ben ik van gedacht veranderd.

Dit heeft mij overtuigd:
- http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=29&t=1872
- http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=31&t=1711

Bij de sectie 'Gilles' en 'Hanne' van dit forum regent het aanwijzingen en beschuldigingen maar bij Cathy is het stil.
Opvallend stil 🙂.
Toegegeven, een dag voor de finale wordt uitgezonden is het behoorlijk laat om nog van mol te veranderen.
Maar ik kan geen andere conclusie meer trekken.

Volgens mij was het al die tijd Cathy jongens!

P.S.: Ik heb ditzelfde onderwerp gisterenavond omstreeks 23:00 gepost, maar om één of andere reden is het er vanaf gehaald. Vreemd.
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2016, 14:28

 2245  Uma
Allez, al is het maar om het topic Cathy wat meer te stofferen, hier een aantal zaken die mij, na het herbekijken van alle afleveringen, in de richting sturen dat Cathy niet de mol is. Het is niet doorslaggevend en geheel mijn eigen visie, wie mij kent, weet dat ik nooit pretendeer de wijsheid in pacht te hebben.

Wat mij bijgebleven is in verband met het gedrag/uitspraken van Cathy, zijn een aantal momenten waaruit voor mij blijkt dat ze juist geen voorkennis had of dingen zei die je volgens mij als mol nooit zou zeggen. Een paar voorbeelden kunnen misschien meer duidelijkheid brengen.

In aflevering 2: Ruth, die in de taxi zit, neemt per walkie talkie contact op met de groep. Cathy's eerste reactie: "Die gaat terugkomen." Is dat niet wat te opvallend je voorkennis ten toon spreiden, vraag ik me af?

In aflevering 4: Gilles De Coster komt in het hotel 's morgens de volgende opdrachten aankondigen. De eerste opdracht is voor mensen met een goede neus. Stijn en Thibaud worden gekozen. Nog voordat iemand anders iets kan zeggen, flapt Cathy eruit: "Die gaan de was doen." Ook deze uitspraak lijkt mij iets te enthousiast en ook weer een to opvallend ten toon spreiden van voorkennis. Het lijkt me eerder een spontane reactie van iemand met veel intelligentie en gevoel voor humor (beide kwaliteiten vind ik terug bij Cathy).

In aflevering 7: tijdens het vogelspotten, merkt Cathy de twee gauchos te paard op, als ze door de rivierbedding galopperen, en ze zegt dan tegen Stijn: "Dadelijk komen Gilles en Hanne daar zo achter aan." Ook weer zo'n spontane uitspraak, met gevoel voor humor. Ook deze uitspraak leek me te spontaan uit de mond van iemand die voorkennis heeft van de opdracht: ze weet dan toch dat het de bedoeling was dat de kandidaten in die proef daar langs moesten sluipen en niet te paard zouden zijn.

Nog in aflevering 7: Hanne en Cathy hebben net het vlot met de molboekjes in veilige haven weten te slepen. Gilles De Coster komt dan naar hen toe en zegt dat Cathy als eerste een boekje mag kiezen. Cathy kiest het boekje van Thibaud. En dan merkte ik iets op, wat ook juist weer op een afwezigheid van voorkennis zou kunnen wijzen: je merkt duidelijk dat Cathy onmiddellijk in dat boekje wil gaan bladeren en ze heeft niet door dat het de bedoeling is dat alle boekjes onder hen verdeeld worden, ze reageert daar eerder verrast op. Heel opmerkelijk, volgens mij een spontane reactie van iemand zonder voorkennis.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 14:29

 3547  Sven
Yvo schreef:P.S.: Ik heb ditzelfde onderwerp gisterenavond omstreeks 23:00 gepost, maar om één of andere reden is het er vanaf gehaald. Vreemd.
Stond er geen link naar het artikel van De Morgen erin?
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 16:19

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Nog in aflevering 7: Hanne en Cathy hebben net het vlot met de molboekjes in veilige haven weten te slepen. Gilles De Coster komt dan naar hen toe en zegt dat Cathy als eerste een boekje mag kiezen. Cathy kiest het boekje van Thibaud. En dan merkte ik iets op, wat ook juist weer op een afwezigheid van voorkennis zou kunnen wijzen: je merkt duidelijk dat Cathy onmiddellijk in dat boekje wil gaan bladeren en ze heeft niet door dat het de bedoeling is dat alle boekjes onder hen verdeeld worden, ze reageert daar eerder verrast op. Heel opmerkelijk, volgens mij een spontane reactie van iemand zonder voorkennis.
En ik had de proef ook zo begrepen. Als Mol zou je dan zeker het meest interessante molboekje als eerste te nemen om de info die daar in staat juist niet aan een niet-mol te geven, en eigenlijk zou ik dan Bruno's boekje genomen hebben ipv dat van Thibaud (ervan uitgaande dat Bruno zijn laatste gok duidelijk genoeg was om een Mol uit te sluiten, en zijn vorige gokken juist dichter bij de echte Mol zaten). En eigenlijk is het dan toch ook onlogisch dat Cathy akkoord zou gaan om alle boekjes samen met Hanne te kunnen bekijken.
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2016, 16:31

 1111  Uma
ex-molinator schreef:En ik had de proef ook zo begrepen. Als Mol zou je dan zeker het meest interessante molboekje als eerste te nemen om de info die daar in staat juist niet aan een niet-mol te geven, en eigenlijk zou ik dan Bruno's boekje genomen hebben ipv dat van Thibaud (ervan uitgaande dat Bruno zijn laatste gok duidelijk genoeg was om een Mol uit te sluiten, en zijn vorige gokken juist dichter bij de echte Mol zaten). En eigenlijk is het dan toch ook onlogisch dat Cathy akkoord zou gaan om alle boekjes samen met Hanne te kunnen bekijken.
Ik zou Thibauld's boekje genomen hebben, zowel als ik de mol was als dat ik een niet-mol was.
Ik vind hem interessanter omdat hij een fanatieke speler is en hij zat ook op één iemand.
Hij heeft dat (niet tegen de anderen), maar tegen de camera gezegd 'nu is het mij duidelijk hoe hij het manipuleert'.
Als ze de mol is vind ik haar keuze van Thibaud wel normaal.
Als Cathy de mol is werd ze de dag ervoren gebrieft en wist ze van deze proef en de mogelijkheid dat ze in de situatie kan belanden waar
ze de molboekjes kan kiezen. Misschien wist ze zelfs welk boekje het meest onthullend was en koos ze dat daarom eerst?
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 16:35

 3547  Sven
Alleen, Yvo, als ze de mol niet is, wat dan?
Plus, Thibault kan gerust op Bruno gestemd hebben 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 16:42

 3483  Uma
Yvo schreef:Misschien wist ze zelfs welk boekje het meest onthullend was en koos ze dat daarom eerst?
Ja, maar dan zou ze de info NIET delen.
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2016, 16:45

 1111  Uma
masterveecee schreef:Alleen, Yvo, als ze de mol niet is, wat dan?
Plus, Thibault kan gerust op Bruno gestemd hebben 😉
Dan zit ik er naast hè vriend 🙂, maar ik ben er vrij zeker van dat het Cathy is.
Persoonlijk denk ik niet dat hij op Bruno gestemd heeft, maar het kan natuurlijk.
Bruno werd door montage naar voren geschoven als de mol.
Wat als ze na exit Bruno hetzelfde hebben gedaan met Gilles?
masterveecee schreef:Stond er geen link naar het artikel van De Morgen erin?
Ja, het was ongeveer hetzelfde onderwerp als ik hier heb gepost, dezelfde tekst.
ex-molinator schreef:Ja, maar dan zou ze de info NIET delen.
Verdraaid, je hebt gelijk. Ik heb in mijn reactie dat deel over het hoofd gezien.
Misschien is er een andere uitleg voor.
Misschien omdat ze onverdacht moest blijven om de identiteit van de mol zo lang mogelijk verhuld te houden en dat ze daarom deelde?
Kwestie van kijkcijfers en goeie tv?
Ik weet het niet, hier heb je wel een punt.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 17:20

 3483  Uma
Yvo schreef:...
Ik weet het niet, hier heb je wel een punt.
Ja, althans dat denk ik. Maar alles hangt toch af van wat je er zelf in ziet. Als er toch voorkennis zou zijn en Cathy (als Mol) zou weten dat er toch niets sluitend in die molboekjes staat dan kan ze delen (om zichzelf niet verdacht te maken), of niet delen (ook om zichzelf niet verdacht te maken, bvb doen alsof er voor haar interessante info in staat waarmee bvb tgo Hanne kan laten uitschijnen dat Gilles DE Mol is).

Ik blijf erbij, er zijn echte realistische aanwijzingen zowel naar Hanne als naar Gilles (iets minder naar Cathy vind ik), maar niets sluitend en in dat opzicht hebben de programmamakers (en De Mol) een onvergetelijke reeks gemaakt, kwalitatief beter dan alle vorige;
Ik hoop dan ook dat er een volgende reeks komt maar dat hoeft echt niet volgend jaar te zijn, maar wel pas nadat ze dezelfde kwaliteit proeven uitgedokterd hebben en ook de selectie van de spelers zo vakkundig gemaakt hebben.

euh.. stiekem hoop ik toch dat we niet opnieuw 13 jaar moeten wachten.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 17:27

 3547  Sven
ex-molinator schreef:euh.. stiekem hoop ik toch dat we niet opnieuw 13 jaar moeten wachten.
straks na de finale "Schrijf je nu al in voor het nieuwe seizoen" 😉
Gebruikersavatar

Yvo21 mar 2016, 17:30

 1111  Uma
ex-molinator schreef:Ja, althans dat denk ik. Maar alles hangt toch af van wat je er zelf in ziet. Als er toch voorkennis zou zijn en Cathy (als Mol) zou weten dat er toch niets sluitend in die molboekjes staat dan kan ze delen (om zichzelf niet verdacht te maken), of niet delen (ook om zichzelf niet verdacht te maken, bvb doen alsof er voor haar interessante info in staat waarmee bvb tgo Hanne kan laten uitschijnen dat Gilles DE Mol is).

euh.. stiekem hoop ik toch dat we niet opnieuw 13 jaar moeten wachten.
Dat heb je goed gevonden die uitleg.

Ik hoop ook dat we niet opnieuw 13 jaar moeten wachten. Maar iets in me zegt dat dat niet gaat gebeuren.
Als de makers zien dat deze nieuwe reeks een succes is, misschien weerhoudt hen er dat niet van om binnen een paar jaar een nieuwe te maken.
Laten we het hopen 🙂.
In ieder geval hij was fantastisch deze Mol, ik heb er van genoten!
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2016, 19:44

 395
Zit Cathy niet gewoon al een hele tijd op de juiste mol en doet ze in de proeven alsof ze de mol is om anderen die twijfelen te overtuigen dat zij de mol is ?
Ze speelt de (door haar toedoen) niet geslaagde duivenproef samen met Bruno. Bruno kiest voor 1 mol ipv 2. Exit Bruno...
Ze doet geld verliezen in de vogelproef samen met Stijn. De andere 2 winnen geld. Stijn kiest voor 1 mol ipv 2. Exit Stijn...
Zouden beiden niet op Cathy gestemd hebben ?

En ik hoop ook dat we geen 13 jaar meer moeten wachten...