Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

Heinz16 feb 2016, 10:35

Forum veteraan  427  Uma
In het eerste extra filmpje dat bij aflevering 3 hoort praten de kandidaten over zelf meegebrachte hints:
Gilles zegt niks bij zich te hebben. Maar dat E.T.-shirt dan? Staat E.T. gewoon heel onschuldig voor Extra-Terrestrial of bedoelt Gilles er misschien El Topo mee? 😎
Gebruikersavatar

LodeD16 feb 2016, 10:49

 117
dat is me ook opgevallen... temeer ook dat er elders in de aflevering ook in grafitti "el topo" in beeld komt. Bij die verlaten directeurswoning, terwijl ze de uitleg van de opdracht krijgen.
Gebruikersavatar

beagle16 feb 2016, 15:11

 77
En als je dat omgekeerd leest krijg je LETOPO - let op o? Toeval of grappig of verwijzing naar Gilles die het ergens heel enthousiast Topie uitroept of en nu enkel voor de lol : het zal toch geen isobollo O van het RvF zijn zeker?
Gebruikersavatar

deneddy21 feb 2016, 11:53

 22
Wie staat er op de plaats waaro "el topo" staat geschilderd, idd Gilles, een hint ? 😲
Gebruikersavatar

Heinz24 feb 2016, 20:08

Forum veteraan  427  Uma
Het favoriete nummer van Gilles is Eye of the Tiger.

Heb je die E en die T weer. 😉
Gebruikersavatar

perro28 feb 2016, 18:40

 39  Bert
Het boek dat hij daar noemt "Trust me, i'm lying" van Ryan Holiday, heeft nog een ondertitel...
"Confessions of a media manipulator"
Afbeelding
Gebruikersavatar

Sint-joris28 feb 2016, 20:41

 73
Heinz schreef:In het eerste extra filmpje dat bij aflevering 3 hoort praten de kandidaten over zelf meegebrachte hints:
Gilles zegt niks bij zich te hebben. Maar dat E.T.-shirt dan? Staat E.T. gewoon heel onschuldig voor Extra-Terrestrial of bedoelt Gilles er misschien El Topo mee? 😎
Ook opmerkelijk: op het ogenblik dat Gilles zijn armen opheft en daardoor duidelijk zijn ET-shirt toont, wordt er gezegd 'De hint is er'.
Iemand die bovenstaand filmpje in betere kwaliteit heeft? Op deze beelden lijkt het alsof Gilles gewoon aan het lachen is. Ik zie zijn mond niet bewegen om de woorden te vormen.

Als de ET-shirt en Eye of the Tiger effectief naar El Topo moeten verwijzen, lijkt het me vrij waarschijnlijk dat Gilles de Mol is.
Alle andere spelers weten immers niet op voorhand waar het spel zich gaat afspelen; laat staan dat men er Spaans spreekt. (tenzij er natuurlijk specifiek naar hun kennis van het Spaans werd gevraagd bij het solliciteren)
Gebruikersavatar

tom.bastijns02 mar 2016, 17:05

 26
Als ik me niet vergis zegt Gilles bij de eliminatieproef ook iets over een "tunnelvisie".

Tunnels van een mol? 🙂 Beetje vergezocht misschien maar toch. 🙂
Gebruikersavatar

weyns196002 mar 2016, 17:19

 426
Nu je het zegt: ik vind de manier waarop Gilles precies op het goede moment wacht om zijn armen omhoog te doen zodat zijn T-shirt zichtbaar is wanneer hij zegt "de eerste hint is er", dit zie ik als een echte hint.
Gebruikersavatar

Hanneisdemol10 mar 2016, 23:32

 96
Heinz schreef:Klopt.

[ external image ]
Ik zag deze screenshot eerder als een Hannehint. Haar naam staat onder 'El Topo'.
Gebruikersavatar

Yvo16 mar 2016, 12:57

 1111  Uma
Sint-joris schreef:Ook opmerkelijk: op het ogenblik dat Gilles zijn armen opheft en daardoor duidelijk zijn ET-shirt toont, wordt er gezegd 'De hint is er'.
Of het kan zijn dat wanneer hij zegt 'de hint is er', hij verwijst naar dat boek dat hij bijheeft, 'Trust me I'm Lying'.
Of alletwee, dat kan ook.