Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2016, 00:24

 870
Sint-joris schreef:Het 'Wees gegroet' is het gebed bij uitstek tot Moeder Maria.
In aflevering vijf worden zijn gebeden verhoord en komt zijn mama op bezoek. 😉
😂

Na wat zoekwerk vond ik hier
dat zijn moeder Els heet. Zijn (inmiddels overleden) grootmoeder heette klaarblijkelijk Maria....
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2016, 00:44

 870
Overigens wordt uit dit zelfde blaadje De Polder duidelijk, dat Paul Hendrickx, schrijver van de colums "Pol zkt. Mol" in de Gazet van Antwerpen, een neef is van Gilles' vader. Nou zegt dat natuurlijk helemaal niks... (hoewel het mij opvalt dat deze Paul zijn lezers in de richting van Gilles als winnaar lijkt te sturen).
Gebruikersavatar

masterveecee02 mar 2016, 08:51

 3547  Sven
hmmm, allemaal verdacht wat ik hierboven lees :p
Gebruikersavatar

Mateo02 mar 2016, 10:56

 870
Het is natuurlijk zo verdacht als je het zelf maken wil. 😉
Gebruikersavatar

masterveecee02 mar 2016, 12:13

 3547  Sven
Mateo schreef:Het is natuurlijk zo verdacht als je het zelf maken wil. 😉
Correct 😃
Gebruikersavatar

Yvo13 mar 2016, 20:11

 1111  Uma
Mateo schreef: Nummer 3 is een betere variant, denk ik:

Gilles is de verrader, een asociaal maat. Ook - net als nr. 1 en 2, precies 33 letters-.
Gilles is de verrader, een associale maat. Ik ging scheef van het lachen :p.
Sint-joris schreef:Het 'Wees gegroet' is het gebed bij uitstek tot Moeder Maria.
In aflevering vijf worden zijn gebeden verhoord en komt zijn mama op bezoek. 😉
Ik heb bijna 1 minuut volgelachen, bedankt 😃.
Gebruikersavatar

Mateo13 mar 2016, 22:14

 870
Alsjeblieft! Fijn, dat Sint- Joris en ik je plezierige momenten hebben bezorgd. 🙂

De andere grap is wel ook, dat de anagrammen precies kloppend te krijgen zijn.
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 00:35

 870
Vanaf het begin vond ik Gilles de verdachtste deelnemer. Dat was voor mij reden om vooral te speuren naar eventuele hints in zijn richting.
Dat ik daarmee op weliswaar exact passende, maar waarschijnlijk niet door de makers zo bedachte anagrammen uitkwam (onder meer het Wees Gegroet-anagram), betekende voor mij veel extra plezier, tijdens het puzzelen en zeker ook tijdens het vervolg van de serie.

Juist de onwaarschijnlijkheid hiervan sterkte mij enerzijds om mijn ogen open te houden voor andere kandidaten en anderzijds om Gilles niet uit het oog te verliezen, met zijn minstens zo onwaarschijnlijke, dik aangezette acteerprestaties.

Of ik uiteindelijk toch mijn schoenen moet opeten, zal volgende week blijken, maar ik heb er goede hoop op, dat ik mezelf dan mag trakteren op iets heel anders, vooral ook omdat het logo ( zie dat topic) toch bijzonder sterke aanwijzingen richting Gilles geeft.
Gebruikersavatar

Yvo20 mar 2016, 14:31

 1111  Uma
Mateo schreef:Mogelijk is het andersom: het kan ook zo zijn dat ze in deze opdracht het "Dios te salve, Maria" hebben gebruikt, omdat de puzzelaars van de redactie hadden gezien dat de naam Gilles er fijn in verwerkt kon worden.
Inderdaad, dat zou logischer zijn.
Goed gevonden dat annagram en over de rest, knap speurwerk Mateo!