Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

weyns196007 mar 2016, 12:32

 426
Misschien zie ik het verkeerd, het is ook erg moeilijk te volgen op de beelden, het gaat over het moment voordat Gilles zegt dat hij geraakt wordt, zo net voor de 15de minuut van aflevering 3. Hoe ik het zie is dat Gilles zowat tot aan de ingang is geraakt, dan gaat het alarm op zijn helm af en loopt hij terug de woning in om dekking te zoeken. Hij moest zo voorbij dezelfde schutter waar hij eerder op handen en knieën voorbij was geraakt, en deze schutter schiet, over een half muurtje, en raakt Gilles onderaan op zijn been - "het verfbolletje is niet open gespat". Hier op zich heb ik al een vraagteken bij; de schutter stond toch niet hoger dan Gilles, hoe kan hij dan (schuin naar beneden, over dat muurtje) Gilles zo laag op zijn been hebben geraakt? Maar stel dat dit toch kan...

Waarom loopt Gilles terug de woning in, terug voorbij die schutter waar hij net voorbij was geraakt?
Waarom loopt hij niet (slechts enkele stappen, achter het hoekje) verder door die ingang, die schakelaar hing daar toch vlakbij? Er stond daar inderdaad ook een schutter, maar als hij snel was, misschien even tot helemaal aan de rand van dat buitenste terras lopen om ff dekking te zoeken en dan teruglopen naar de eerste ingangsmuur, dan kon hij die schakelaar toch omzetten en zo het spel winnen?

Kan zijn dat ik het verkeerd zie, dat hij nog niet aan de ingang was voordat hij terug naar binnen liep; iemand die hier eens naar wil kijken? Volgens wat ik kan zien op de beelden en de plattegrond, was hij al wel zo goed als terug buiten, aan de ingang.
Gebruikersavatar

Woutiesky08 mar 2016, 21:16

 3
Ik had ook al gedacht dat er daar iets niet klopte
Gebruikersavatar

perro08 mar 2016, 21:31

 39  Bert
Ik vond dat ook raar. En hij stond daar op de hoek en kon volgens mij de schakelaar al gezien hebben. Als je dan dat signaal hoort, en je wil dat de proef lukt, dan duikt ge toch snel richting schakelaar?

In dezelfde proef, vlak voordat hij de eerste schakelaar gaat uitzetten, maakt hij ook rare tekens op zijn helm. Het lijkt op 1 en 3. Het zou kunnen dat dat naar Stijn is, die verderop staat. Dus om hem te laten weten, hier zit "1 schutter op 3 uur". Dat kunnen ze afgesproken hebben zonder dat wij het zagen. Maar ik blijf dat toch raar vinden.