Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

Yvo10 mar 2016, 16:07

 1111  Uma
Na de vragen op de computer in te vullen op het einde van aflevering 6,
kregen de kandidaten erna kans om munten/pasvragen te bemachtigen.
Bruno kwam met een wat ik vond zeer fair voorstel: Hanne krijgt 3 munten, de rest 2.
Gilles is als eerste beginnen moeilijk doen en heeft ook het meeste moeilijk gedaan.
Hij is blijven discussiëren tot de tijd op was.
Zijn argument was dat hij nu zo ver in het spel was en niet naar huis wilde door iemand anders voordeel te geven.
Terwijl sommigen nog volop Bruno aan het verdenken waren vond ik dit toch een beetje verdacht van Gilles.

Dit is voor mij nog een vinger die in de richting van Gilles wijst.
Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar

weyns196010 mar 2016, 16:13

 426
Yvo schreef:Na de vragen op de computer in te vullen op het einde van aflevering 6,
kregen de kandidaten erna kans om munten/pasvragen te bemachtigen.
Bruno kwam met een wat ik vond zeer fair voorstel: Hanne krijgt 3 munten, de rest 2.
Gilles is als eerste beginnen moeilijk doen en heeft ook het meeste moeilijk gedaan.
Hij is blijven discussiëren tot de tijd op was.
Zijn argument was dat hij nu zo ver in het spel was en niet naar huis wilde door iemand anders voordeel te geven.
Terwijl sommigen nog volop Bruno aan het verdenken waren vond ik dit toch een beetje verdacht van Gilles.

Dit is voor mij nog een vinger die in de richting van Gilles wijst.
Wat vinden jullie?
Dit soort tactiek past Gilles meermaals toe; hij is ofwel een competitiebeest ofwel ... juist :-D
Gebruikersavatar

LodeD10 mar 2016, 16:30

 117
hij deed hetzelfde aan die ketting in dat slachthuis. Had hanne het been daar niet stijf gehouden, 't zou op iets gelijkaardigs uitgedraaid zijn. "ik kan niet garanderen dat ik blablablabla..... " :p
Gebruikersavatar

masterveecee10 mar 2016, 17:14

 3547  Sven
verwarring creeeren dus, als mol?? :p
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2016, 18:09

 3483  Uma
De discussie op gang brengen en voet bij stuk houden heeft er wel voor gezorgd dat de tijd om was.
Het rare was dat dit ook op tijd gemeld is, dat Bruno op tijd de stap gezet heeft maar zich toen terugtrok, dat Cathy het dan nog net op tijd overgenomen heeft maar dan wel getreuzeld heeft om naar de deur te gaan.
En zoals eerder gezegd, bij de kettingproef (een veel minder gevaarlijk stadium van het spel) was het dus Gilles die dillema's probeerde te veroorzaken
Gebruikersavatar

HetIsStijn10 mar 2016, 18:23

 11
Als mol zou ik toch nooit zo opvallend drama maken.
Ik denk dat Bruno hierdoor wel op Gilles heeft ingezet, resultaat: naar huis.
Gebruikersavatar

bbbrrrt10 mar 2016, 19:50

 24  Uma
HetIsStijn schreef:Als mol zou ik toch nooit zo opvallend drama maken.
Ik denk dat Bruno hierdoor wel op Gilles heeft ingezet, resultaat: naar huis.
Goed gedacht, maar dat klopt niet. Het pasvragenspel werd gespeeld na het invullen van de vragen. Dat kan dus geen invloed hebben gehad.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2016, 19:54

 3483  Uma
HetIsStijn schreef:Ik denk dat Bruno hierdoor wel op Gilles heeft ingezet, resultaat: naar huis.
De eliminatievragen waren al ingevuld dus was Bruno absoluut niet beïnvloed door de pasvragensessie.
HetIsStijn schreef:Als mol zou ik toch nooit zo opvallend drama maken.
Waarom niet? Hij had het al gedaan en kwam ook steeds over als iemand die zijn idee en mening verdedigde. Ineens meegaan met de groep zonder weerwoord zou een verandering van gedrag inhouden en dat is dan ook verdacht. Trouwens ik vond zijn vraag wel terecht: "Waarom zou Hanne de extra pasvraag moeten krijgen?" Door geen alternatieve oplossing aan te bieden (stemming, of lotje trekken) wordt de tijd wel een beetje uit het oog verloren.
Gebruikersavatar

geertn44410 mar 2016, 20:49

 236
Gilles zijn gedrag is hier wel degelijk verdacht. Hij protesteert wel maar wat wou hij nu met zijn protest bereiken ? ok, hij wou dan misschien 3 pasvragen hebben, maar zijn argumentatie was bijzonder zwak. Moest ik in Gilles zijn geval geweest zijn, ik zou simpelweg gezegd hebben: "bij de metroproef was ik de enige waarvan mijn proef geslaagd was. Al jullie proeven waren mislukt. Dus vandaag vind ik dat IK recht heb op die 3 pasvragen". boenk...niemand die daar iets tegen in kan brengen. Hij zegt meermaals "ja de mol gaat zeker geen pasvragen laten liggen, die gaat er zeker nemen". Ook hier kan de oplossing zijn "Laat de mol dan als laatste gaan, dan kan hij alleen nemen wat er nog in de zak zit en niks meer".
Ok, hij zegt dat die vragen belangrijker zijn dan die 3000 euro, maar dat geldt voor iedereen denk ik.
Neen, de enige reden dat hij tussenkomt is omdat er blijkbaar redelijk snel een consensus is dat Hanne er 3 gaat nemen, en iedereen 2. De proef zal dus slagen zonder veel tamtam en DAAROM moest hij tussenkomen, als mol. Die pasvragen kunnen de mol eigenlijk gestolen worden, er moet toch iemand afvallen, met of zonder pasvragen, maar het geld niet. Let op: het ging over 3000 euro eraf of 3000 euro erbij. Dat is dus een verschil van 6000 euro !
En Gilles is geslaagd in zijn opzet, zoals Stijn voortreffelijk opmerkt. Bruno reageert heel eerlijk: nadat Hanne terugkomt, ontstaat er terug discussie en voor Bruno is het duidelijk: er gaat iemand die 0 pasvragen opvraagt, of er gaat niemand en het spel wordt stilgezet. Daarom ook dat hij gaat zitten op het laatste: zoals gezegd, legt hij het spel stil. Dan beseft Cathy dat er nog zoveel pasvragen over zijn en wil ze er blijkbaar toch ook wel (vreemd eigenlijk dat niet iedereen naar die deur vliegt ??). De reactie van Cathy lijkt hier eigenlijk wel op een oprechte reactie van een normale (competitieve) kandidaat zoals Cathy er een is (of dit is wel HEEL goed gespeeld).
Ik ga die Gilles toch eens wat van naderbij bekijken, want ik besef ineens dat hij wel op veel "sleutelposities" zit bij verschillende spelletjes.
Gebruikersavatar

Yvo10 mar 2016, 21:05

 1111  Uma
LodeD schreef:hij deed hetzelfde aan die ketting in dat slachthuis. Had hanne het been daar niet stijf gehouden, 't zou op iets gelijkaardigs uitgedraaid zijn. "ik kan niet garanderen dat ik blablablabla..... " :p
Hahaha :p, precies ja.

Ik vond Gilles al van het begin een onschuldig figuur (toen dacht ik nog niet dat hij hem was).
Dat maakt hem voor sommigen minder vatbaar voor verdenkingen.
Als je naar de statistieken kijkt van wat Vlaanderen ervan denkt wordt Gilles het minst verdacht na aflevering 6.
http://www.gva.be/cnt/dmf20160308_02171 ... -in-de-mol
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mar 2016, 21:30

 3483  Uma
geertn444 schreef:Gilles zijn gedrag is hier wel degelijk verdacht.
Maar je hele redenering die je dan verkondigt waarbij Gilles MOET tussenkomen als mol, geldt evenzeer indien hij niet de mol is. Ik zou zelf ook niet zomaar akkoord gaan met het weggeven van een pasvraag aan iemand anders (het eerste het beste voorstel); 1 pasvraag blijft nog altijd beter dan niets in de eindafrekening hé. Bij een stelling of een loterij zou ik het dan wel aanvaarden: uiteindelijk is ook geld binnenhalen een doel.
geertn444 schreef:Neen, de enige reden dat hij tussenkomt is omdat er blijkbaar redelijk snel een consensus is dat Hanne er 3 gaat nemen, en iedereen 2. De proef zal dus slagen zonder veel tamtam en DAAROM moest hij tussenkomen, als mol.
Ik ben het er niet mee eens. Gilles kan evengoed als speler proberen zelf 3 pasvragen te krijgen.

Daarentegen is de boel vertragen wel verdacht want Hanne heeft al een pasvraag en het enige dat hij bereikt is dat het spel afgelopen is en dat er geen geld verdiend wordt, m.a.w. hij (als speler) wint er niets bij.
Gebruikersavatar

masterveecee11 mar 2016, 09:35

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Ik ben het er niet mee eens. Gilles kan evengoed als speler proberen zelf 3 pasvragen te krijgen..
Ja, maar waarom begint hij er dan niet direct over in het begin van "Waarom Hanne, en niet ik?", dan lag het spel al stil van het begin...