Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

masterveecee11 mar 2016, 15:04

 3547  Sven
Ondertussen weet iedereen wel van het "rekenmachine geschrift" (anders: https://en.wikipedia.org/wiki/Calculator_spelling)

Wel, misschien komen we hierbij wel bij de volgende conclusie: aangezien dit zo bekend is geraakt, lijkt het wel of we er iets moeten mee doen.
Bij deze dan: Glilles is de enige naam die je kan schrijven met rekenmachine geschrift: "537719" => "SELLIG"

YHTAC => geen nummer voor A
ENNAH => ook de a
NJITS => geen nummer voor T
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 15:06

 426
Zou het echt zo eenvoudig zijn? (van mij mag het :-D )
Zou wel schitterend zijn; half Vlaanderen zoekt zich al weken te pletter op die codes! Dan heeft de regie ons goed liggen 🙂
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2016, 15:31

 870
En stond daar niet ook achter de naam van Gilles: "biologie" ? Zijn "bio" loog ie? (Als simpele eerste aanwijzing dat er met de oliebollekes/ rekenmachine-omdraaiingen toch iets moest worden gedaan?
Laatst gewijzigd door Mateo op 11 mar 2016, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

masterveecee11 mar 2016, 15:31

 3547  Sven
weyns1960 schreef:Zou het echt zo eenvoudig zijn? (van mij mag het :-D )
Zou wel schitterend zijn; half Vlaanderen zoekt zich al weken te pletter op die codes! Dan heeft de regie ons goed liggen 🙂
Laat ons hopen, voor onze mol 😉
Gebruikersavatar

Ric11 mar 2016, 16:43

 67  Philippe
Prachtig

ook van de andere deelnemers lukt het trouwens niet, ze hebben allemaal een A of een R in hun naam
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 16:58

 2245  Uma
Wat is de link tussen dat rekenmachinegeschrift en de serie De Mol? Dat ontgaat mij volledig. De makers van de Mol hebben dat toch niet uitgevonden: zulke foefjes kenden wij als kind al toen we op school ons eerste rekenmachientje kregen (in mijn geval spreek ik dan van 35 jaar geleden).

En die cijfercombinatie 537719, is die ergens te zien geweest in een aflevering van deze serie van De Mol? Zo niet, hoe kom je er dan bij: enkel omdat 537719 ingetikt op een rekenmachine en dan omgedraaid Gilles te lezen geeft? Verklaar u nader.
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 17:02

 426
Klaartje schreef:Wat is de link tussen dat rekenmachinegeschrift en de serie De Mol? Dat ontgaat mij volledig. De makers van de Mol hebben dat toch niet uitgevonden: zulke foefjes kenden wij als kind al toen we op school ons eerste rekenmachientje kregen (in mijn geval spreek ik dan van 35 jaar geleden).

En die cijfercombinatie 537719, is die ergens te zien geweest in een aflevering van deze serie van De Mol? Zo niet, hoe kom je er dan bij: enkel omdat 537719 ingetikt op een rekenmachine en dan omgedraaid Gilles te lezen geeft? Verklaar u nader.
Klaartje, van waar ben jij?
Gebruikersavatar

Ric11 mar 2016, 17:05

 67  Philippe
Klaartje schreef:Wat is de link tussen dat rekenmachinegeschrift en de serie De Mol? Dat ontgaat mij volledig. De makers van de Mol hebben dat toch niet uitgevonden: zulke foefjes kenden wij als kind al toen we op school ons eerste rekenmachientje kregen (in mijn geval spreek ik dan van 35 jaar geleden).

En die cijfercombinatie 537719, is die ergens te zien geweest in een aflevering van deze serie van De Mol? Zo niet, hoe kom je er dan bij: enkel omdat 537719 ingetikt op een rekenmachine en dan omgedraaid Gilles te lezen geeft? Verklaar u nader.
in het molboekje staan er heel veel code's in die je op die manier kan lezen
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 17:30

 2245  Uma
Ric schreef:in het molboekje staan er heel veel code's in die je op die manier kan lezen
Ah, zo zit dat. Ik heb zo geen molboekje, vandaar dat ik er niks van begreep. Heb bijgevolg de discussie over die codes in molboekjes ook niet gelezen.

Ik dacht aanvankelijk dat die molboekjes digitaal waren (iets van op de website van de mol), maar blijkbaar bestaan die boekjes in echt papieren versie. Blijkbaar hebben ze toch niet voldoende reclame gemaakt daarvoor, want ik heb geen flauw benul hoe ik daaraan zou kunnen geraken. Worden die ergens verkocht?
Gebruikersavatar

masterveecee12 mar 2016, 18:19

 3547  Sven
AS Adventure 😉
Gebruikersavatar

LodeD13 mar 2016, 23:05

 117
standaard boekhandel... of ne grote carrefour