Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

Hanneisdemol16 mar 2016, 14:31

 96
Gilles was mijn eerste Mol. Misschien is het eerste idee toch het beste? Hier zijn wat redenen om Gilles te kiezen als saboteur:

- Hij blijft onder de radar. Alle aandacht wordt op Hanne gevestigd. Vertrouwen op de programmamakers? Bad idea.
- Hij is gesloten. Een veilige houding voor een Mol.
- Hij besloot om nog even rond te lopen, toen ze naar partituren zochten.
- Hij is de enige die op de zoutvlakte alleen is geweest, als we Ruth niet meerekenen. Hij had immers een individuele opdracht.
- Hij liep bij de metro-opdracht. Zegt men... Ze hadden hem voor hetzelfde geld gewoon kunnen voeren, en geïnformeerd hebben toen er geen geld op het spel stond. Dan mocht hij op tijd komen. Hij koos resoluut voor de zweetband.
- Hij zei, apart, 'balen', net zoals Gilles DC. Balen ligt naast Mol.
- De opschriften op zijn t-shirts zijn vaak dubbelzinnig.
- Tunnelvisie?
- Hij kende legde enorm de nadruk op alles wat nièt met de afbeeldingen van Jezus te maken had, tijdens de fietstocht.
- Hij stak de eend netjes in de lucht en koos de lange route.
- Hij was erbij toen de schapen allemaal wegliepen. Waarom zou dat enkel Hannes schuld kunnen zijn?
- Zijn favoriete muziek is erg Mollachtig 😉
- Zijn vingerafdruk was afwijkend (gesloten) tijdens de laatste eliminatieronde.

Zo, dat zijn denk ik de opvallendste zaken. Ik ben niet volledig overtuigd, maar het gaat voor mij wel tussen Gilles en Hanne.
Gebruikersavatar

goldfinger16 mar 2016, 14:59

 17
Je kan er ook nog aan toevoegen dat hij steeds geprobeerd heeft om 'vrijstellingen versus potgeld'-proeven te doen mislukken.
* in de verlaten loods (aflevering drie): "Ik weet niet wat ik ga doen." --> uiteindelijk doet hij daar niets, maar hij zaait twijfel (hoe grappig is het trouwens dat drie hoofdrolspelers in dat loods-verhaal nu nog in het spel zijn?)
* bij het schietspel (aflevering vijf): hij schiet voor zijn eigen vrijstelling, natuurlijk, maar het is een ideale positie om geld uit de pot te schieten
* bij de pasvragen (aflevering zes): proef mislukt
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 15:10

Forum veteraan  222
Hanneisdemol schreef:Gilles was mijn eerste Mol. Misschien is het eerste idee toch het beste? Hier zijn wat redenen om Gilles te kiezen als saboteur:

- Hij blijft onder de radar. Alle aandacht wordt op Hanne gevestigd. Vertrouwen op de programmamakers? Bad idea.
- Hij is gesloten. Een veilige houding voor een Mol.
- Hij besloot om nog even rond te lopen, toen ze naar partituren zochten.
- Hij is de enige die op de zoutvlakte alleen is geweest, als we Ruth niet meerekenen. Hij had immers een individuele opdracht.
- Hij liep bij de metro-opdracht. Zegt men... Ze hadden hem voor hetzelfde geld gewoon kunnen voeren, en geïnformeerd hebben toen er geen geld op het spel stond. Dan mocht hij op tijd komen. Hij koos resoluut voor de zweetband.
- Hij zei, apart, 'balen', net zoals Gilles DC. Balen ligt naast Mol.
- De opschriften op zijn t-shirts zijn vaak dubbelzinnig.
- Tunnelvisie?
- Hij kende legde enorm de nadruk op alles wat nièt met de afbeeldingen van Jezus te maken had, tijdens de fietstocht.
- Hij stak de eend netjes in de lucht en koos de lange route.
- Hij was erbij toen de schapen allemaal wegliepen. Waarom zou dat enkel Hannes schuld kunnen zijn?
- Zijn favoriete muziek is erg Mollachtig 😉
- Zijn vingerafdruk was afwijkend (gesloten) tijdens de laatste eliminatieronde.

Zo, dat zijn denk ik de opvallendste zaken. Ik ben niet volledig overtuigd, maar het gaat voor mij wel tussen Gilles en Hanne.
Als Gilles uw eerste mol was, waarom is uw naam dan Hanneisdemol ? 😉
Gebruikersavatar

Hanneisdemol16 mar 2016, 15:53

 96
Woestijnmol schreef:Als Gilles uw eerste mol was, waarom is uw naam dan Hanneisdemol ? 😉
Omdat ik van gedacht veranderd ben 😉 Ik verdenk nog steeds Hanne... Ik heb dit forum later dan de eerste aflevering ontdekt.
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 17:23

 3547  Sven
Naast deze opsommingen, en natuurlijk zijn houdingen, baseer ik mij vooral op:

- de G in het logo
- de 537719
- het andere logo in Afl. 7

edit: EN de intuïtie van mijn vrouw 😛
Gebruikersavatar

Ric16 mar 2016, 17:49

 67  Philippe
aflevering 1:
1. Het is hij die met die plakband afkomt (die volgens mij wordt uitgerokken)
2. Vangt een witte lama ( kans op bankroet)

aflevering 2:
1. Probeert Ruth te helpen, maar heeft het foute antwoord (Nokia)
2. zit achterin op de bananenboot, wat toch de beste positie is om banaan te doen kantelen
2. Doet te opvallend zijn best om alles te onthouden, en maakt dan 1 foutje in de kruistocht

aflevering 3:
1. Was hij wel echt geraakt door een paintbal in de schakelaarsproef?
2. zaait twijfel om vrijstelling te nemen, maar doet het uiteindelijk niet

aflevering 4:
1. In de taxiproef doet iedereen domme dingen, hij doet daar lustig aan mee, nog een rondje rond kerkhof lopen bv

aflevering 5:
1. gaat resoluut voor vrijstelling en schiet iedereen af ( behalve bruno)

aflevering 6:
1. volgt foute pizzakoerier
2. in metroproef slaagt hij wel, maar wist hij toen al dat er geen geld te verdienen was?
3. de pasvragen stuurt hij helemaal in de war

aflevering 7:
1. Schiet enkel kleine flessen, zijn paard kan niet sneller, en maakt vrij veel geluid door op takken te lopen

De enige opdrachten waar ik dus niets: vallen van die brug, schilderproef

Verder nog:
- G in het logo.
- ET t-shirt
- "i refuse" t-shirt
- 537719
- ander logo tijdens laatste eliminatie ronde
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 18:21

 3483  Uma
masterveecee schreef:Naast deze opsommingen, en natuurlijk zijn houdingen, baseer ik mij vooral op:

- de G in het logo
- de 537719
- het andere logo in Afl. 7

edit: EN de intuïtie van mijn vrouw 😛
Vooral dat laatste niet onderschatten 😉

Wat betreft alle andere hints: 537719 vind ik wel een zeer sterke aanwijzing, het logo daarentegen niet, tenminste niet tot voor de uitgang gesloten werd. Ik had dat logo ook bekeken en kon bij wijze van spreken elke letter van het alfabet maken als ik maar genoeg fantasie gebruikte. Nu, met het sluiten van de uitgang vanuit het centrum, wordt dat wel min of meer overtuigend in de zin dat de initiaal van Gilles afgezonderd wordt.
Maar ... met wat fantasie kan ik ook nog andere initialen maken binnen het gesloten gedeelte.
Ja het is iets, misschien een hint, maar zoals geldt voor heel veel hints die hier verschenen zijn: ze zijn voor interpretatie vatbaar, en een lijstje zoals voor Gilles heb ik ook voor Hanne, en voor Cathy, en had ik ook voor Bruno.

Ik heb daar vrede mee. Na Bruno moest ik wel een andere topkandidaat kiezen (ervan uitgaande dat ik met wat geluk nog steeds in het spel zou zitten, want alle vragen beantwoorden in functie van Bruno was in dat stadium toch een nodeloos risico nemen, dus had ik nog Gilles voor ong 40%). Na Bruno heb ik alles nog eens goed overlopen en elke vezel in mijn lichaam zegt Gilles. Ik hecht daarbij het meest belang aan lichaamstaal EN de rol die mijn kandidaat kan spelen bij verlies (en vooral bij geld uit de pot halen).

Nog een dag of 5 en we weten het, (maar dan nog een weekje wachten op de compilatie van molacties (ik ben echt benieuwd voor die metroproef: heeft Gilles het echt gehaald???)
Gebruikersavatar

Hanneisdemol16 mar 2016, 18:33

 96
ex-molinator schreef:Vooral dat laatste niet onderschatten 😉

Wat betreft alle andere hints: 537719 vind ik wel een zeer sterke aanwijzing, het logo daarentegen niet, tenminste niet tot voor de uitgang gesloten werd. Ik had dat logo ook bekeken en kon bij wijze van spreken elke letter van het alfabet maken als ik maar genoeg fantasie gebruikte. Nu, met het sluiten van de uitgang vanuit het centrum, wordt dat wel min of meer overtuigend in de zin dat de initiaal van Gilles afgezonderd wordt.
Maar ... met wat fantasie kan ik ook nog andere initialen maken binnen het gesloten gedeelte.
Ja het is iets, misschien een hint, maar zoals geldt voor heel veel hints die hier verschenen zijn: ze zijn voor interpretatie vatbaar, en een lijstje zoals voor Gilles heb ik ook voor Hanne, en voor Cathy, en had ik ook voor Bruno.

Ik heb daar vrede mee. Na Bruno moest ik wel een andere topkandidaat kiezen (ervan uitgaande dat ik met wat geluk nog steeds in het spel zou zitten, want alle vragen beantwoorden in functie van Bruno was in dat stadium toch een nodeloos risico nemen, dus had ik nog Gilles voor ong 40%). Na Bruno heb ik alles nog eens goed overlopen en elke vezel in mijn lichaam zegt Gilles. Ik hecht daarbij het meest belang aan lichaamstaal EN de rol die mijn kandidaat kan spelen bij verlies (en vooral bij geld uit de pot halen).

Nog een dag of 5 en we weten het, (maar dan nog een weekje wachten op de compilatie van molacties (ik ben echt benieuwd voor die metroproef: heeft Gilles het echt gehaald???)
Als hij een kandidaat was: gefeliciteerd!
Als hij de Mol was: och, een taxi nemen is ook een optie hé 🙂
Gebruikersavatar

Yvo16 mar 2016, 21:31

 1111  Uma
Ric schreef:aflevering 1:
1. Het is hij die met die plakband afkomt (die volgens mij wordt uitgerokken)
2. Vangt een witte lama ( kans op bankroet)

aflevering 2:
1. Probeert Ruth te helpen, maar heeft het foute antwoord (Nokia)
2. zit achterin op de bananenboot, wat toch de beste positie is om banaan te doen kantelen
2. Doet te opvallend zijn best om alles te onthouden, en maakt dan 1 foutje in de kruistocht

aflevering 3:
1. Was hij wel echt geraakt door een paintbal in de schakelaarsproef?
2. zaait twijfel om vrijstelling te nemen, maar doet het uiteindelijk niet

aflevering 4:
1. In de taxiproef doet iedereen domme dingen, hij doet daar lustig aan mee, nog een rondje rond kerkhof lopen bv

aflevering 5:
1. gaat resoluut voor vrijstelling en schiet iedereen af ( behalve bruno)

aflevering 6:
1. volgt foute pizzakoerier
2. in metroproef slaagt hij wel, maar wist hij toen al dat er geen geld te verdienen was?
3. de pasvragen stuurt hij helemaal in de war

aflevering 7:
1. Schiet enkel kleine flessen, zijn paard kan niet sneller, en maakt vrij veel geluid door op takken te lopen

De enige opdrachten waar ik dus niets: vallen van die brug, schilderproef

Verder nog:
- G in het logo.
- ET t-shirt
- "i refuse" t-shirt
- 537719
- ander logo tijdens laatste eliminatie ronde
Ik heb ongeveer dezelfde redenen als jouw waarom ik hem verdenk.
Mooi opgesomd! 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 21:46

 3547  Sven
Yvo schreef:Ik heb ongeveer dezelfde redenen als jouw waarom ik hem verdenk.
Mooi opgesomd! 🙂
Hetzelfde hier! 😎
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 21:55

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Vooral dat laatste niet onderschatten 😉
dat wordt leuk als we niet juist zitten 😃