Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2016, 08:56

 3547  Sven
Mooi samengevat!
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mar 2016, 09:16

 3483  Uma
Klaartje schreef:Dat zeg je mooi! Zoals de laatste weken meermaals is voorgevallen, kan ik me vrijwel volledig vinden in je opinie.

Slaap lekker! 🙂
Leuk om dat te horen 😃 maar ik heb je toch niet helemaal kunnen overtuigen dat Gilles De Mol was (vandaar ook je "vrijwel volledig" 😉 )



En ja, ik heb zeer goed geslapen. Enkel spijtig dat mijn wakker worden gepaard ging met het Brussel drama.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2016, 12:17

 2245  Uma
Heb met veel plezier ook al die interviews in de media beluisterd en bekeken met Gilles, Cathy en Hanne.

Ik kijk uit naar de aflevering van volgende maandag, waarin de sabotages uit de doeken worden gedaan. Ik vond het opmerkelijk van Gilles te vernemen in een van de interviews dat hij wel degelijk de hele afstand naar de metro heeft gelopen (toch stevig doorgetrokken, 3,4 km op ongeveer een kwartier!) en dat hij helemaal niet geoefend had op de tangrampuzzel (dus ook sterk gepuzzeld van mama Els!).

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Cathy en Hanne het taktisch heel anders gespeeld hebben om Gilles te ontmaskeren: Cathy heel rationeel, uitgaande van wat ze zag bij Gilles in de opdrachten, Hanne heeft blijkbaar Gilles kunnen ontmaskeren door allerlei gesprekken met medekandidaten en met Gilles zelf, allemaal dingen die eigenlijk buiten het zicht van de camera's hebben plaatsgevonden (en die wij als tv-kijkers dus ook niet hebben gezien of gehoord). Dat Hanne haar "buikgevoel" heeft gevolgd, zoals we haar in een bepaalde aflevering hebben horen zeggen, was dus gewoon waar! Er zijn dus verschillende manieren om op het spoor van de mol te komen en uiteindelijk op de juiste persoon te zitten voor de deelnemers aan het spel. Voor de tv-kijker is het een stuk moeilijker: wij zien maar een zeer beperkt extract, dat dan ook nog eens onderhevig is aan montagetrucs.

Volgende week maandag nog eens lekker ervoor gaan zitten. Dit forum hier zal nog wel een tijdje levendig blijven, plenty om over na te praten!
Gebruikersavatar

Yvo23 mar 2016, 12:45

 1111  Uma
Klaartje schreef:Ik kijk uit naar de aflevering van volgende maandag, waarin de sabotages uit de doeken worden gedaan. Ik vond het opmerkelijk van Gilles te vernemen in een van de interviews dat hij wel degelijk de hele afstand naar de metro heeft gelopen (toch stevig doorgetrokken, 3,4 km op ongeveer een kwartier!) en dat hij helemaal niet geoefend had op de tangrampuzzel (dus ook sterk gepuzzeld van mama Els!).
Welk interview is dit en waar haal je dat vandaan?
Wil je de link geven?
Hmm, hij heeft niet geoefend op die tangrampuzzel, dat verbaast me wel.

Ja, wordt leuk om volgende week de molshopen van Gilles te zien 🙂.
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2016, 12:46

 3547  Sven
Klaartje schreef: Ik vond het opmerkelijk van Gilles te vernemen in een van de interviews dat hij wel degelijk de hele afstand naar de metro heeft gelopen (toch stevig doorgetrokken, 3,4 km op ongeveer een kwartier!) en dat hij helemaal niet geoefend had op de tangrampuzzel (dus ook sterk gepuzzeld van mama Els!).
Van waar was dat interview?

Btw: als vooruitblik naar volgende week, zag je Gilles in de metro vragen "Gaan of niet gaan?". Hij heeft dus gelopen, maar had dan het juist wel of juist niet binnenkomen nog in de hand. Als je niet loopt, zweet je ook niet, en dan valt het op 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2016, 13:49

 2245  Uma
Het interview met Gilles waarin hij het heeft over dat lopen en de tangrampuzzel, vind je hier: http://newsmonkey.be/article/64927 zie het filmpje "En de eerste reactie van de mol."

Nog uitgebreidere geluidsfragmenten van interviews met de drie finalisten vind je hier: http://www.concertnews.be/recensietonen ... e+Mol&waar



Er zijn nog veel meer interviews verschenen (oa op de site van Het Nieuwsblad), maar de meest uitgebreide interviews zijn die geluidsfragmenten op concertnews.be

Je kan ook op het Nederlandse WIDM forum een topic vinden "De mol in de media", daar vind je links en nog veel meer naar alles wat over deze serie van De Mol is verschenen.
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2016, 14:35

 3547  Sven
ah, bedankt!
Interessant, maar we zullen toch tot volgende week moeten wachten voor de rest. sterk van de tangram
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mar 2016, 22:41

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Ik vond het opmerkelijk van Gilles te vernemen in een van de interviews dat hij wel degelijk de hele afstand naar de metro heeft gelopen (toch stevig doorgetrokken, 3,4 km op ongeveer een kwartier!) ...
Ja, goed stevig doorgetrokken.
En als dat ongetraind is, dan is hij een natuurtalent qua lopen. Perfect mogelijk natuurlijk want hij was ook ongetraind als mol en dat heeft hij ook schitterend gedaan.

Mijn vermoeden dat er dus "geholpen" werd bij die proef blijkt dus niet juist, mede veroorzaakt door een te lage inschatting van de extra tijd die hij kreeg bovenop de tijd die de metro nodig had. Had ik gerekend met 15 min. (zoals nu aangegeven) dan zou zou ik het als "wellicht mogelijk" beschouwd hebben ipv als "waarschijnlijk niet haalbaar".
hmm, maar het zou niets veranderd hebben aan mijn ultieme keuze van De Mol.

Wel typerend dat met gebrek aan info (de tijd nodig werd niet getoond) ik een schatting van de tijd gemaakt heb, en er toch ferm naast zat.
Enerzijds hebben we als kijkers meer mogelijkheden om de potentiële mollen te bestuderen (herhalingen, vertragingen, stopzetten beeld, opzoekingswerk, enz..o.a. 50 paar ogen merken meer op dan 1 paar), maar anderzijds is er heel veel dat we niet zien. Damn it, maar inschrijven voor een mollenjacht van dichtbij zeker?
Gebruikersavatar

masterveecee23 mar 2016, 23:43

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Ja, goed stevig doorgetrokken.
En als dat ongetraind is, dan is hij een natuurtalent qua lopen. Perfect mogelijk natuurlijk want hij was ook ongetraind als mol en dat heeft hij ook schitterend gedaan.I
In een interview zei hij dat hij erop getraind had 😉
Gebruikersavatar

Yvo24 mar 2016, 18:03

 1111  Uma
masterveecee schreef:In een interview zei hij dat hij erop getraind had 😉
Ja, ik bedoel, 13,6 km/u.
Ongetraind zou dat een topprestatie zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2016, 10:28

 3483  Uma
Yvo schreef:Ja, ik bedoel, 13,6 km/u.
Ongetraind zou dat een topprestatie zijn.
Ik heb 2 keer (toen ik wat jonger was) een testje rond je Watersportbaan gedaan (Gent, ± 5km).
De eerste keer in 20 minuten en een seconde of 18 (ongetraind maar ik deed wel veel aan sport). Ik was toen zwaar teleurgesteld (nu zou ik heel blij zijn 😉 ).
De tweede keer (een week of 2 later) wou ik absoluut beter doen en het was gelukt: 19 minuten en 50 seconden. Ik voelde me eigenlijk nog redelijk fris en besloot nog een rondje te doen - BIG MISTAKE. Totaaltijd net geen uur (een seconde of 20 over denk ik). Maar ik heb 3 dagen kreupel gelopen :roll:

Ik hecht wel geloof aan de prestatie van Gilles (er is geen reden om daarover te liegen) maar er blijven onduidelijkheden.
Vooreerst werd gezegd dat de afstand 3400 m was, terwijl GoogleMaps 3200 m aangeeft. Daarnaast werd de afstand afgelegd in "ongeveer" 15 minuten (dat kan dus gerust een halve minuut langer zijn). Anderzijds zijn de kruispunten en de voetgangers wel echte ritmebrekers.